[Canon i450]

Pagina: 1
Acties:

• lvnielen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-02 15:30
Probleem:
Met het afdrukken van een foto komen de kleuren niet overeen op het papier en op het scherm...dus op het scherm is de foto beter van kleur dan dat ze uit de printer komt.

en als ik een printje maak op 10X15 papier afdruk komt de afdruk scheef op het blaadje te staan...terwijl het papier er recht in gaat

poging to oplossing:
me helemaal suf gezocht in de intstellingen niks gevonden en ook verschillende instellingen geprobeerd, nieuwe driver gedownload, verschillende instellingen, GoT af gezocht.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft want ik wordt dr een beetje gek van! 8)7 |:(

• jhonniedj
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-02 22:04
verkeerde cardridge, toevallig inkt laten bijvullen?
kan wel is zijn dat de kleur van de inkt dan net de verkeerde is ;)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:02

breinonline

Are you afraid to be known?

Je hebt dus eigenlijk twee problemen. Dat de afdruk niet overeenkomt met je scherm zal liggen aan de instellingen van je scherm (uitgaande van correcte cartridges). Probeer de helderheid/contrast kleurtemperatuur in te stellen aan de hand van je afdruk, regel je scherm zo dat de afbeelding hierop hetzelfde lijkt als de print. Mocht je meer willen weten daarover moet je even zoeken op 'scherm kalibreren'.
Als je afdruk scheef staat dan lijkt het erop dat je printkop niet goed uitgelijnt is. Met de bijgeleverde Canon software zou je dat moeten kunnen corrigeren. Lukt het daar niet mee, probeer de printkop dan eruit te halen en weer netjes terug te stoppen, wellicht dat dat nog helpt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• lvnielen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-02 15:30
breinonline schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:53:
Je hebt dus eigenlijk twee problemen. Dat de afdruk niet overeenkomt met je scherm zal liggen aan de instellingen van je scherm (uitgaande van correcte cartridges). Probeer de helderheid/contrast kleurtemperatuur in te stellen aan de hand van je afdruk, regel je scherm zo dat de afbeelding hierop hetzelfde lijkt als de print. Mocht je meer willen weten daarover moet je even zoeken op 'scherm kalibreren'.
Als je afdruk scheef staat dan lijkt het erop dat je printkop niet goed uitgelijnt is. Met de bijgeleverde Canon software zou je dat moeten kunnen corrigeren. Lukt het daar niet mee, probeer de printkop dan eruit te halen en weer netjes terug te stoppen, wellicht dat dat nog helpt.
ik heb 19" tft van Belinea af gesteld staan op automatisch....lijkt me een beetje vreemd dat als ik alle andere kleuren normaal zie dat dat ineens bij die foto niet klopt.

ik ga het een sproberen met de printkop...

(ik had ervoor de cartridges gevuld en dat heb ik 100% goed gedaan!)