Toon posts:

geforce 6600 GT maar 1447 3dmarks ??

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heey,

mijn ASUS geforce 6600 GT haalt maar 1447 3dmarks in 3dmark03 :? weet iemand misschien wat hier de oorzaak van kan zijn ?

specs:

ASUS A7N8X2.0 moederbord
AMD ATHLON XP 2400+
768 MB RAM
en dan mn geforce 6600 GT 128MB DDR3

iemand die weet wat de oorzaak kan zijn ??
alvast bedankt _/-\o_

Paul

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Wilde gokken :P
Molex aangesloten?
Staan de clocksettings goed?
3Dmark instellingen op hoog gezet?
Voeding trekt et niet? Welke voeding heb je?
Brakke drivers?

[ Voor 6% gewijzigd door Yellowneck op 30-03-2006 18:02 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
YellowNeck schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:02:
Wilde gokken :P
Molex aangesloten?
Staan de clocksettings goed?
3Dmark instellingen op hoog gezet?
Voeding trekt et niet? Welke voeding heb je?
Brakke drivers?
hmm .. hij is net nieuw :P

wat is een molex ?
clocksettings staan goed
kheb de laatste drivers net gedownload en 3dmark staat goed ingesteld
welke voeding ik heb zou ik niet weten want dat staat er niet op er staat alleen 350W op :P

dus ja ... moet weten wat een molex is daar zal het wel aan liggen dan :)

_/-\o_

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 07:11

Nik

Molex had je ook op google kunnen vinden... Een molex is een voedingsstekker...

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:11:
Molex had je ook op google kunnen vinden... Een molex is een voedingsstekker...
ok weer wat geleerd :)

maar een molex aansluiting zit er niet op :?

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Jawel, rechts op de kaart (met het gedeelte waar je de monitor inprikt aan je linkerhand) aan de zijde waar de ventilator ook zit. Het is een stuk plastic met vier dikke pinnetjes erin. Je moet er eenzelfde kabel instoppen als je ook in je HD stopt.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
dkwakkel schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:20:
Jawel, rechts op de kaart (met het gedeelte waar je de monitor inprikt aan je linkerhand) aan de zijde waar de ventilator ook zit. Het is een stuk plastic met vier dikke pinnetjes erin. Je moet er eenzelfde kabel instoppen als je ook in je HD stopt.
als ik dit doe ... start mn PC niet meer op .. kan die mn HDD niet vinden :?

Verwijderd

LOL je moet em ook niet uit je HD halen he.. maar is het een agp of pci-e kaart, want pci-e hebben geen molex aansluiting bij de 6600GT

Verwijderd

Je hebt wel gekeken of je tijdens het aansluiten van kabels geen kabels van je hd perongeluk een stukje hebt losgetrokken?

Verder ik zou kijken of die molex aansluiting genoeg is en anders kijken wat voor voeding je hebt (als je een sweex 350W voeding is heb je er nog weinig aan) en gewoon alle drivers opnieuw instaleren (gebruik anders een programma zoals Driver Cleaner Pro).
Het lijkt me iig niet dat de cpu echt een bottleneck is (zover ik weet tenminste).

Edit: @ N00bz0r Hoe kan hij nou een pci-E hebben als hij er dus een molex aangesloten heeft?
De pci-E variant krijgt namelijk wel genoeg stroom door het pci-E slot.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 18:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:40:
LOL je moet em ook niet uit je HD halen he.. maar is het een agp of pci-e kaart, want pci-e hebben geen molex aansluiting bij de 6600GT
die zat in een andere hdd :P onbelangrijk :P
maar dus de HDD waar windows enzo op staat pakt ie dan niet meer :?

het is een AGP en die molex aansluiting zit er zodra ik die erin doe ... duurt het 3 minuten vor die alle hardware gedetect heeft dan blijft ie nog 1 minuut hangen en pas daarna gaat ie verder en dan staat er disk boot failure :(

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:12

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:40:
Het moet wel een AGP kaart zijn aangezien hij een nForce 2 mobo heeft.

Verwijderd

In de bios kan je dus niet je hd vinden?
Anders zou ik zeggen wellicht heb je er stiekem toch de verkeerde eruit gehaald of de boot priority list staat verkeerd ingesteld.
En Disk Boot Failure?
Als je de hd niet in de bios kan vinden dan moet je kijken of je hd nog wel geluid maakt anders is hij namelijk kapot.
Als je hem wel in de bios kan vinden denk ik dat je windows instalatie op een miraculeuze wijze kapot is gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:47:
In de bios kan je dus niet je hd vinden?
Anders zou ik zeggen wellicht heb je er stiekem toch de verkeerde eruit gehaald of de boot priority list staat verkeerd ingesteld.
En Disk Boot Failure?
Als je de hd niet in de bios kan vinden dan moet je kijken of je hd nog wel geluid maakt anders is hij namelijk kapot.
Als je hem wel in de bios kan vinden denk ik dat je windows instalatie op een miraculeuze wijze kapot is gegaan.
lol ik zit nu achter dezelfde PC :P

kijk het zit gewoon zo ... hij detect die hardware na 3 minuten ... vind mn HDD maar zodra die dan verder gaat zegt ie DISK BOOT FAILURE ... PLEASE INSERT DISK AND PRESS ENTER

verder gaat ie niet :(

dan zet ik hem uit .. kabel uit videokaart en dan doet ie het wel :?

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 08:54
dan trekt je voeding het gewoon niet..
Wat voor voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
krijgnuwat schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:53:
dan trekt je voeding het gewoon niet..
Wat voor voeding heb je?
merk weet ik niet.... maar ik weet wel datie 350W is want dat staat erop :P

en dan ook nog op zoon site waar je kan uitrekenen hoeveel W je verbruikt .... staat dat ik 273W gebruik

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 18:55 ]

Verwijderd

Ja, maar als je Sweex 350W voeding hebt dan mag je al van geluk spreken als hij echt 250W levert.....
Als het om voedingen gaat: koop altijd een A-merk.
Ik denk dat je iig aan een A-merk voeding zal moeten komen om iig te testen of dat wel gaat werken.

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 19:38
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:54:
[...]

merk weet ik niet.... maar ik weet wel datie 350W is want dat staat erop :P

en dan ook nog op zoon site waar je kan uitrekenen hoeveel W je verbruikt .... staat dat ik 273W gebruik
Dat er 350W op staat, wil niet zeggen dat ie dat ook geeft hè.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:57:
Ja, maar als je Sweex 350W voeding hebt dan mag je al van geluk spreken als hij echt 250W levert.....
Als het om voedingen gaat: koop altijd een A-merk.
Ik denk dat je iig aan een A-merk voeding zal moeten komen om iig te testen of dat wel gaat werken.
hmm .. is codegen een goed merk ? stond op de andere kant van de voeding

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Je XP Athlon 2400+ is de oorzaak van je lage score.

Het andere waar je het over hebt is niet te volgen, maar pak een andere stekker voor je 6600, dus eerst je PC opstarten, dan zorgen dat je GK een andere stekker kan gebruiken, je moet er genoeg hebben.

Disk failure, bios instellingen, cdrom in de cdspeler, floppy in diskette, bootvolgorde verkeerd, jumpers op HD niet goed...............en ga maar even door.

Hoofdprobleem van je score is gewoon je systeem op zich, de 2400+ dus!

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• krijgnuwat
  • Laatst online: 04-06 08:54
heb zelf ook codgen gehad 350 watt voeding.. met een 9800pro.. trok die ook helaas niet.. ik denk dat je dan tog een andere voeding moet proberen te regelen..

Voor 30 euries heb je coolermaster 380watt extreme power.. deze heb ik zelf ook en trok de 6600gt prima met andere spulletjes

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Heb je niet je MBR op je schijf staan waarvan je de stroomkabel eruit hebt gehaald? :P

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Flame17 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:03:

Het andere waar je het over hebt is niet te volgen, maar pak een andere stekker voor je 6600, dus eerst je PC opstarten, dan zorgen dat je GK een andere stekker kan gebruiken, je moet er genoeg hebben.

Disk failure, bios instellingen, cdrom in de cdspeler, floppy in diskette, bootvolgorde verkeerd, jumpers op HD niet goed...............en ga maar even door.

Ik heb hier ook een Athlon 2400+ icm een 6600GT en mijn score is toch ook niet zo laag!! De Athlon is zeker niet de bottleneck. 8)7

Verwijderd

Eerst moet je een andere een andere voeding halen.
Ik zat zelf inderdaad ook al te denken is die processor niet de bottleneck.
Hoe het ook zij eerst moet je een andere voeding halen (zoals coolermaster, tagan, ocz, CRS etc.).

• Rhannie
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Zo tergend langzaam is een 2400+ nou ook weer niet. Ik haalde met een Athlon XP 2000+ en een Radeon 9800 Pro een hogere score, dus het probleem ligt ergens anders.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nou niet echt bepaald slim ...
die disk boot failure kwam door de jumper in mn HDD

kga nu ff testen wat 3dmark nu doet :)

dank voor jullie replies :D

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 23:29
Een lage benchmark heeft niks te maken met je voeding. Kijk als jou systeem instabiel is dan wel, maar dit is nou NIET jou probleem.

Probeer eens de volgende stappen:
  1. Download de nieuwste drivers
  2. Instaleer XP opnieuw + drivers
  3. Windows update
  4. Probeer nog eens te banchen

[ Voor 6% gewijzigd door MoNo79 op 30-03-2006 19:21 ]

Verwijderd

Damn iemand die het gelijk snapt ;p en niet minitjuh89 bekogelt met 100 verschillende oplossingen en problemen :p damn. :+

Verwijderd

Topicstarter
w0000000t :D

7140 3dmarks in 3dmark03 :)

tnx allemaal voor jullie hulp .. en degene die mn 2400+je voor gek zette :P zo slecht is die niet :D

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Dat is dan 10 euro de man. Je kan het overmaken op rek 293.12.515 ten name van Tweakers.net

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

@ Sonny Pas toen we erachter waren dat het kwestie van een molexje was en dat die jumper verkeerd stond wisten we dat het gewoon aansluiten van molexje was (was zoiezo wel nodig).
Als je die molex erin douwt en dan opeens neit goed meer start kan het gewoon toevallig dus de jumper op de hd zijn, maar je kunt ook een te zwakke (of gewoon een B-merk) voeding hebben.

Verwijderd

Hey medeTweakers,

Ik ben nieuw hier en wou even goededag zeggen! :*)
Zelf het ik een pc van de volgende specs:

P4 2.4 Ghz
1024 MB ram PC3200
XFX 6600GT 128 MB DDR3 AGP

Ik ben ook van plan om te testen hoeveel 3dmarkjes ik uit mij kaart kan halen :9~
Mij vraag is op welke instellingen hebben jullie deze kaart gebenched?

Greetz noname! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 21:26 ]

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:23:
[...]

Damn iemand die het gelijk snapt ;p en niet minitjuh89 bekogelt met 100 verschillende oplossingen en problemen :p damn. :+
En de oplossing stond er anders wel bij, de voeding er gelijk in betrekken vind ik altijd zo makkelijk, met afstrepen van hardware kan je ver komen, zoals te lezen in de hangen en opstartfaq......

Maar goed probleem opgelost nu, leuke score verder, test eens met nieuwere benchprogjes.

3d2006 en/of 2005

@ noname, je doelt op OC instellingen of scores op zich bij 3d2003?

Je kan na het benchen soortgelijke systemen bekijken en vergelijken op de site van Futuremark.

[ Voor 14% gewijzigd door Flame17 op 30-03-2006 21:55 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Het gaat er puur om om te vergelijken met minitjuh89, of ik ook daarwerkelijk zoveel punten uit mij kaart haal. Zal ik nog verschil merken aangezien ik een pentium heb tegenover minitjuh89's AMD?
iig ik ga nu even een test doen, bedankt voor je antwoord...

Greetz noname! :9

Ondertussen de test gedaan! _/-\o_ 8017 3dmarks! :9~

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 23:06 ]

Verwijderd

Je moet 3D Mark gewoon met defaults draaien.

Tuurlijk is het vaak makkelijk om te kijken of het de voeding is aangezien die ook vaak het probleem is.....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Mooi dat het nu allemaal werkt naar behoren, minitjuh89, maar alle tips die hier gegeven worden had je makkelijk met de search kunnen vinden (sterker nog, als je de installatiemanual correct gevolgd had was het goed gegaan). Niet echt een apart topic waard...

En mr-noname, wat jij doet is gewoon topickaping. Van een goede topic is dat al hinderlijk, bij een topic als dit schiet je er niet veel mee op, aangezien het op elk moment een slotje riskeert. Zoals nu bijvoorbeeld :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.