[.NET] Multithreaded log maken

Pagina: 1
Acties:

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Voor mijn werk ben ik 2 applicaties aan het ontwikkelen. 1 multithreaded client applicatie en een multithreaded server applicatie. De client applicatie zoekt een beschikbare server op en stuurt die een render opdracht. In een database worden nieuwe opdrachten bijgehouden en de status van een opdracht (moet nog verwerken / is al verwerkt).

Nu wil ik vanuit verschillende threads 1 log bijhouden. Iedere thread moet het log kunnen vullen met informatie. Mijn vraag: hoe kan ik dit het beste aanpakken? Enige voorbeeld code in VB.NET / C# zou gewenst zijn. Beide applicaties mogen hun eigen log bijhouden.

[ Voor 5% gewijzigd door MacWolf op 30-03-2006 17:28 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:en-US:official

optie 2 lijkt me wel de goede, kon je zelf toch ook wel he!
Modbreak:Dat kan ook wel wat vriendelijker he? :o Uit onze FAQ:
Het kan ook voorkomen dat je je ergens aan ergert binnen Programming. Je bent wellicht wat superieur in kennis, maar helaas maakt je dat niet tot een meerdere van andere gebruikers. Houd altijd de eer aan jezelf, zodat je vervelende situaties tussen jou en andere gebruikers voorkomt. Wanneer je echt ergens de balen van hebt, kun je dat altijd melden aan 1 van de moderators en er zal absoluut wat mee gedaan worden. Ga alleen nooit het heft in eigen hand nemen. Je maakt er geen vrienden mee. Niet bij de mods en niet bij je medegebruikers. :)
Let daar in het vervolg even op asjeblieft. :)

[ Voor 68% gewijzigd door NMe op 31-03-2006 12:38 ]

• MacWolf
Hmm... had er nog niet aan gedacht om een componentje te downloaden...

Dan de volgende vraag: heb jij wel eens Log4NET / Log4Java of een andere variant gebruikt en kun je me dus vertellen of die aan mijn eisen voldoen?

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

Ik heb alleen ervaring met log4J of andere java varianten. Die doen precies wat jij wilt doen, ik neem aan dat log4net precies het zelfde doet.

anyway downloaden is altijd leuker dan een stom log coderen ;)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

log4net is min of meer een de facto oplossing voor loggen. En het kan best veel.
One of the most noticeable features of log4net is its support for multithreaded applications. This helps you in scenarios where your application is simultaneously accessed by multiple clients. Therefore, to trace requests from different clients, you need a mechanism to identify different clients in your logging framework. This mechanism is provided in log4net through two different methods, Nested Diagnostic Context (NDC) and Mapped Diagnostic Context (MDC).

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• MacWolf
Bedankt voor de suggesties. Ik heb de documentatie doorgelezen en het lijkt precies wat ik nodig heb, maar helaas is de huidige versie geschreven voor .NET 1.0/1.1. Wij werken met .NET 2.0 en het lijkt daar nog niet helemaal vlekkeloos te werken.

Toch ben ik op de goede weg geholpen, ik ga een logging componentje op internet zoeken dat wel .NET 2.0 compatible is en hopelijk ook iets minder complex als Log4NET, want dat is toch wel een beetje overkill voor wat ik wil :)

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 14:05
Je zou eventueel ook simpelweg een interface kunnen gebruiken, en vanuit daar loggen. Maar log4net is een heel stuk eleganter.
Pagina: 1