CPU Heatsink op X800Pro koelt voldoende af?

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn stom GPU koelertje maakt weer veel lawaai, zoals ik bij al mijn GPU's in het verleden gedaan heb, zou ik hier graag een CPU heatsink met fan op plaatsen (zo'n spire van 7€ met koperen kern en 80mm fan bv).

Nu vroeg ik me af of dit voldoende zou koelen? Want die dingen worden serieus heet tegenwoordig!

PS: Inderdaad kan zo'n exotisch hamburger geval halen, maar dat kost me teveel geld.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:44
ik weet niet wat voor koelblok je precies van plan ben te plaatsen op de videokaart, maar zown koelblok van een CPU is nogal zwaar. Als je hem eraan wil hangen zou ik wel iets van ondersteuning maken in je kast waar de cooler op kan rusten. En ik denk dat je wel een CPU cooler kan aansluiten, als het koelblok maar goed contact maakt met de core van je videokaart. En ook moet je wat verzinnen om hem vast te zetten. Dus je zal wel wat moeten gaan knutselen als je hier echt mee wilt doorgaan.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:35

sapphire

Die-hard pruts0r

ideaale oplossing als k eht zo hoor.
kijk eens naar de stock koeler en dan naar die CPU koeler....en stel je dan de vraag nog eens of de CPU koeler die kaart kan koelhouden.
Verder ff 2 gaatjes aftekenen, boren, naad tappen, M3 boutje erin en whoppa muutvast ;)

Gabriël AM5