AVI file stopt abrupt en daarna geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

• SietsQo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-03-2021
Afgelopen week heeft een vriend van mij een uur lang gefilmd op een feest. Dit bestand (13,2 GB) heeft hij op z'n server gezet en die heb ik vannacht gedownload.

Het bestand speelt bij hem helemaal correct af.
Het bestand speelt bij mij ongeveer 13 minuten af, waarna het beeld opeens grijs is. Ik hoor niks meer en het programma waarmee (BSPlayer, Windows Media Player etc.) ik het afspeel breekt de video af.

Foutmeldingen bij Virtualdub:
AVI: Index not found or damaged -- reconstructing via file scan.
AVI: Keyfram flag reconstruction was not specified in open options and the video stream is not a known keyfram-only type. Seeking in the video stream may be extremely slow.

Na deze foutmeldingen speelt hij alsnog de 1e 13 minuten af... meer niet.

Vraag 1: Hoe kan dit?
Vraag 2: Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb mijn videocodecs nagelopen en die kloppen allemaal. Tevens heb ik de drivers van mijn Geforce geupdate. In andere topics over grijs beeld (weet niet of dat een vergelijkend probleem is.. volgens mij niet, want die zien ALLEEN maar grijs beeld) stond dat je in BSplayer via properties de filter moest resetten maar dit werkt niet. Ik weet het even niet meer, dus ik schakel jullie in... ben benieuwd naar de reactie's.

Specs systeem:
Windows XP
Intel Pentium 4
2.4 GHz
512 RAM-geheugen
NVIDIA GeForce4 Ti 4200 128 MB

[ Voor 21% gewijzigd door SietsQo op 30-03-2006 17:04 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat komt waarschijnlijk omdat een AVI volgens de specificaties niet meer als 2 gig mag zijn...

Probeer er eens een mpeg van te maken ofzo

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11-2025

Suaver

jokecoat

snake903 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:05:
Dat komt waarschijnlijk omdat een AVI volgens de specificaties niet meer als 2 gig mag zijn...

Probeer er eens een mpeg van te maken ofzo
Hoe kan 't dan zo zijn dat ie bij zijn vriend wel helemaal afspeelt?

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• SietsQo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-03-2021
Zou wel vreemd zijn, die vriend van me kan die AVI wel gewoon afspelen...

Verwijderd

Weet je zeker dat de file goed is overgekomen naar jou toe. Maak es een md5 file aan dan kun je vergelijke

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Lijkt erop dat het bestand beschadigd is.

Laat die vriend van je een rar van de avi maken en 15 % par files (mbv quickpar) erbij maken en deze op de server zetten. Download vervolgens alle bestanden. Mocht de rar dan beschadigd zijn dan kun jij deze repareren met quickpar (ff googlen). Rar uitpakken en gaan met die banaan.

Suc6! :Y)

/edit: en als je zelf het vermoeden het dat het bestand niet beschadigd is zou ik VLC player proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door NRGetic op 30-03-2006 17:23 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Pagina: 1