Rare internet verbindingsbrug

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 13:27

dawauz

XboX live : DaWauZ

Topicstarter
Ik heb een bestaand bekabeld netwerk, 2 XP clients, verbonden op een SMC router.
Mijn laptop heb ik wireless op de SMC router zitten, als enige binnen het netwerk.
Ik krijg bij de netwerkinstellingen een "internet verbindingsbrug" boven mijn netwerkadapters, internet werkt dan ook prima.
Echter kan ik geen netwerk browsen, zie geen netwerkomgeving laat staat andere computers etc.
Hij krijg wel netjes een goed ipadres etc, zit allemaal binnen de range, werkgroepnaam hetzelfde, inlognamen hetzelfde.
volgens mij ligt het aan die verbindingsbrug, bij mijn vriendin krijg ik niet zon brug, maar een gewone draadloze verbinding, en kan ik gewoon netwerken.
Ik heb vanalles geprobeerd, maar hoe kan ik die brug wijzigen/verwijderen en er een normale verbinding van maken, of ligt het aan de router? Ik kan op de router geen instelling vinden, die er mee te maken zou kunnen hebben. Heb overigens 128bit encryptie, maar zou niet mogen uitmaken.

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04 15:25
heb je op je client nog iets van firewall software of een antivirus suite?
kan je wel pingen naar andere werkstations?

Verwijderd

in je router zit een bepaalt protocolletje dat door windows herkent wordt (UPNP), daardoor krijg je automatisch de internet verbindingsbrug.
Je kunt dit uitzetten door UPNP uit te zetten op je netwerkkaart

• dawauz

dawauz

Topicstarter
Inderdaad, ik heb op de router UPNP uitgeschakelt, en vervolgens de firewall van Norton 2006 uitgeschakelt, en nu kan ik wel een andere computer benaderen.
Maar zou iemand me kunnen vertellen hoe ik dat in de firewall van norton uitschakel, want die optie kan ik niet vinden.
Overigens ik zie nog geen computers in de netwerkomgeving maar als ik \\computer\ doe dan kan ik eindelijk op mijn shares komen.

• dawauz

dawauz

Topicstarter
hmm heb het al een beetje uitgevonden, upnp zit niet in norton firewall, maar je moet je netwerkrange toevoegen etc.

ik weet genoeg, ben geholpen, tnx!!