Toon posts:

Half Life 2 kopen via Steam...?

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de demo van HL2 geinstalleerd. Nu zag ik dat in Steam ook HL2 (de officiele versie) 'voorbereid' zit. Je kan 'm via Steam kopen voor 30 dollar. Nu zie ik HL2 nergens voor die prijs in de winkel liggen en ik zat er aan te denken om het dus aan te schaffen. Alleen... hoe werkt dat dan...? Krijg ik dan een download link naar het spel? Of wordt het spel level voor level gedownload terwijl je speelt? Zo ja, hoe kan je dat dan backuppen of op een andere computer zetten...? Het is nogal vaag: er staat niet bij verder...
De demo van HL2 kan ik overigens ook alleen maar opstarten via Steam: er is geen snelkoppeling bij het Start-menu te vinden: klopda?

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 16:44

scorpie

Supra Addict

Wanneer je via Steam iets koopt, zal die het van de servers van Valve downloaden en installeren op je computer, net als dat je dat zou doen via een cd install. Wanneer jij een andere pc koopt, installeer je Steam, en downloadt het systeem weer fijn alle spellen die jij op je account hebt staan, ik weet alleen niet of je de spellen ook weer op cd kunt zetten, om zo het opnieuw downloaden van Steam te versnellen...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Je downloadt Half-life2 via steam dacht ik, en dat erin het start menu geen koppeling staat klopt wel maar bij de volledige versie is ern wel een snelkoppeling naar hl2/ CS:S maar deze gaat nopg steeds via steam

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
HL2 wordt toegevoegd aan ´My Games´ en dan kan je em spelen.

Daarmee kom je meteen aan het rotte van steam: als je je spel wilt verkopen omdat je em wel gezien hebt, kan je het vergeten. Hij zit namelijk aan je account. Je hebt geen cd's, geen boekjes, helemaal niks, en je blijft vastzitten aan dat :r - steam :(

[ Voor 65% gewijzigd door spone op 30-03-2006 16:35 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11 16:13

gakkethijs

niks

ja kan wel een soort van cache maken. dus alles wat hij download kan je op cd of dvd zetten.

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:54
Via steam kopen werkt echt ideaal, je wordt gewoon binnen steam naar een betaal pagina geleid, hier vul je je gegevens van je creditcard in en submit het. direct daarna wordt je aankoop HL2 in dit geval aan je acount gekoppeld en kun je het volledige spel downloaden vanuit steam.

je spel wordt dus aan je account gekoppeld. overal ter wereld waar jij dus onder jouw account inlogd kan je het spel spelen. je moet dus wel ingelogd zijn(kan ook offline maar dat werkt brak)

ik vind persoonljk helmaal nix mis met steam en gebruikt het al sinds voordat het public beta ging.

je kan ook backups maken van gedownloade content zodat je deze kan instaleren. maar die moet je wel weer activeren via internet door in te loggen op steam.

maarja de meningen over steam zijn nogal verdeelt

[ Voor 4% gewijzigd door Mdekoning op 30-03-2006 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oooooooookay, is duidelijk... Hm, is niet ideaal dus... want je kan 'm niet ff snel opnieuw installeren of zo: moet je weer alles downloaden. Hm, tja... Kijk, als ik de dvd nou voor deze prijs ergens kon krijgen...

O, ik zie nu de nieuwe reactoe van Mdekoning. ;) Een positief geluid. ;) Klinkt toch niet zo gek. En voor dat geld krijg ik dat spel nergens anders! En ik hoef er niet voor naar de winkel en ook niet te wachten op een pakketje bij de post, dus... mss ga ik het dan gewoon eens proberen! Is eigenlijk wel een systeem van de toekomst dit... ;)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Lol, ik heb dikke 3maand geleden half-life2 voor 19,95euro bij de Mediamarkt gehaald.

Ik geloof dat ik gister las dat iemand hem deze dagen ook voor 19,95 bij de MM zag liggen. IIg wat altijd wel werkt is zeggen dat Half life2 19,95 kostte bij de mediamarkt(via internet bron) en ze geven je hem zo mee voor die prijs! Niet bij de kassa vragen, maar zon ventje. En dan bij de kassa doorgeven dat je hem voor 19,95 meekrijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door ToFast op 30-03-2006 16:45 ]

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:54
Btw als je halflife 2 wilt spelen zit je hoe dan ook vast aan steam, of je hem nou in de winkel haalt of niet.

wel en lache spel trouwens, en er beginnen voortaan aardig wat leuke mods voor te komen

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-12 20:24
Je kan hem via steam ook backuppen :)dan heb je hem daarna op cd. kan je snel even herinstalleren

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:49
Overigens nog ff een aanvulling, je kan je gedownloade games(dus je gekochte) kan je backuppen op CD/DVD, dit om het downloaden te versnellen, vereiste is nog steeds ook met een nieuwe pc dat je steam moet installeren en de games daarna gaat terugzetten van de schijfjes en ze worden dan bijgewerkt naar de laatste versie/patch aangezien ik in ieder geval 1x per week vaak wel een update van steam of 1 van mijn games krijg.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11 11:20
ToFast schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:44:
Lol, ik heb dikke 3maand geleden half-life2 voor 19,95euro bij de Mediamarkt gehaald.

Ik geloof dat ik gister las dat iemand hem deze dagen ook voor 19,95 bij de MM zag liggen. IIg wat altijd wel werkt is zeggen dat Half life2 19,95 kostte bij de mediamarkt(via internet bron) en ze geven je hem zo mee voor die prijs! Niet bij de kassa vragen, maar zon ventje. En dan bij de kassa doorgeven dat je hem voor 19,95 meekrijgt.
vaag :/ . Bij jullie werkt dat misschien, maar afdingen in de winkels hier werkt niet hoor. Kzou het overigens wel leuk vinden, zovan ff aan de kassa zeggen 'ja die HD van 200 GB kost maar 40 €'.

Overigens is de core van steam nog geen MB groot, dus met je back-up CD'tjes red je het prima hoor.

@ spone: dan verkoop je je account toch gewoon? Verder geen gezeur over bekraste CD/DVDs.

Verwijderd

Mdekoning schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:52:
Btw als je halflife 2 wilt spelen zit je hoe dan ook vast aan steam, of je hem nou in de winkel haalt of niet.

wel en lache spel trouwens, en er beginnen voortaan aardig wat leuke mods voor te komen
:r Je zit standaard vast aan Steam...helaas spijtig maar waar :)

en uberhaupt. ik vind hl2 verneukt... tis helemaal geen half life meer vind ik ... geef mij maar HL1 >:) _/-\o_

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
kcRogue schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:35:
[...]
@ spone: dan verkoop je je account toch gewoon? Verder geen gezeur over bekraste CD/DVDs.
En jij denkt dat de TOS dat toestaan? >:)

En al zou dat mogelijk zijn, dan ben je ook meteen al je andere spellen die je op je account hebt staan...

edit: uit de TOS van steam:
You may not reveal, share or otherwise allow others to use your password or Account. You agree that you are personally responsible for the use of your password and Account and for all of the communication and activity on Steam that results from use of your login name and password. You may not sell or charge others for the right to use your Account, or otherwise transfer your Account.

[ Voor 58% gewijzigd door spone op 31-03-2006 01:15 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

spone schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 01:10:
[...]

En jij denkt dat de TOS dat toestaan? >:)

En al zou dat mogelijk zijn, dan ben je ook meteen al je andere spellen die je op je account hebt staan...

edit: uit de TOS van steam:

[...]
Lol Transfer... :9 kan dat? lelijkheid.maar waarom zou je het downloaden? op cd vind ik tog persoonljk makkelijker...? scheelt ook weer extra diskspace. of zal ie de installer opslaan in een Temp mapje?
Pagina: 1