Toon posts:

overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik wil mijn processor overclocken maar durf het nog niet aan kan iemand mij helpen en het in stappen uitlegen wat ik moet doen
moederboard asus cuv4x
processor intel celeron 466 (128k-l2-cache
model 6 (pentium11/celeron)
en tot hoe ver kan je deze overclocken
en wat voor een koeler moet er op
vast bedankt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grrrr... lees nou eens wat andere threads en je krijgt al aardig wat info.

Toch even een paar puntjes:

1) De Celeron Mendocino is va 400MHz niet meer zo te clocken omdat de grenzen van de core sowieso tussen de 550 en de 600 liggen.

2) Jouw CPU heeft een multiplier van 7. Die zit vast, niks aan te doen. Dus moet je de FSB via de mobo gaan tweaken. Dat gaat volgens mij bij jou via de BIOS, maar kan ook via jumpers gaan (zie mobo handleiding).
Bedenk wel: 10 MHz FSB hoger is dus 70 MHz CPU speed erbij.

3) ASUS is meestal niet zo scheutig met FSB settings tussen 66 en 100 MHz, dus waarschijnlijk alleen 75 en 83 MHz. Die leveren in jouw geval theoretisch 75x7=525 en 83x7=581. De 525 haal je waarschijnlijk wel zonder extra koeling- misschien zul je de voltage naar 2.1V moeten verhogen (in BIOS). 581 is heel wat moeilijker- zonder waterkoeling/peltiers (voor gevorderden!B-) moet je heel wat geluk hebben voordat je dat trekt.

4) Voltage nog verder verhogen KAN helpen, maar let op dat de temperatuur niet te hoog wordt- boven de 50C en je moet ofwel een stapje terug danwel betere koeling kopen. Voorbij de 2.3V heeft sowieso geen zin.

Dus hier kun je hopelijk een beetje mee vooruit. Vooraan wel wat gerichtere vragen aub!

Oslik blyat! Oslik!

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Overclocken kan met bios settings, je moet de dipswitches op je cuv4x zo zetten dat je in de bios de frontsidebus (fsb) stapje voor stapje omhoog schroeft. Geen grote stappen, steeds kijken of het opstart en dan weer verder. Gebruik de software van asus (motherboard monitor) om te kijken of de boel niet te heet wordt.

Succes ermee!

Volgende keer eerst even zoeken tussen al bestaande threads (in search %overklokken% of zoiets intikken)

Graag gedaan :)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 21:12

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Volgende keer eerst even zoeken tussen al bestaande threads (in search %overklokken% of zoiets intikken
hoelang is het geleden dat jij iets hebt opgezocht ?

% is al een maand of meer niet meer nodig.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 24 januari 2001 15:46 schreef cosmoOo het volgende:

[..]
hoelang is het geleden dat jij iets hebt opgezocht ?

% is al een maand of meer niet meer nodig.
Echt? Godnondeju, ik doe dat nog steeds zo, handig dat het niet meer hoeft... Zo zie je maar hoe het met gewoontes gaat! :D

Verwijderd

Topicstarter
oke' sorry
zal eerst alles effe lezen maar vast bedankt
voor de moeite
Pagina: 1