Creative PCI128/64

Pagina: 1
Acties:

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Mijn probleem is het volgende: Ik had een een pci64 die met de standaarddrivers van win2k onder win2k draaide. Nou heb ik de 64 vervangen door een 128, maar de standaard drivers van win2k zijn niet al te best daar voor (storend en knarsend geluid). Nou dacht ik slim te zijn en m'n 64 er weer in te proppen, maar toen zag win2k mijn 64 ook als een 128!! Dat scheen goed te gaan (geen conflicten in apparaatbeheer en zo) maar als ik een Mp3 afspeelde hing winamp.
Nou is mij vraag dus: is er nog een manier om de 128 goed te configgen onder win2k (heb al nieuwe drivers gedownd, maar weer krakend geluid) of is er een manier waarop win2k mijn 64 weer als een 64 ziet?

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
Zoek in de WINNT\Inf directory eens naar de .inf file(s) waar de setup info van je PCI-128 in staan. (Search for files > Containing text "Creative") Gooi deze vervolgens weg. Vervolgens knikker je binnen Device Manager de PCI-128 kaart weg en boot je de machine opnieuw. Hij heeft de info over de kaart niet meer en de driver zal opnieuw moeten worden geinstalleerd. Werkt dat niet, gooi dan ook de files van je PCI-64 weg, zodat er niets meer van Creative binnen je WINNT\Inf staat.

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Hmmzz... zo ver was ik zelf ook al, maar hoe weet ik welke standaard drivers van win2k voor die soundblaster zijn???

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
Hmm, dan weet ik het ook niet, ik had hier ook last van en installeren van andere drivers werd het iets beter van. Toen had ik een kandidaat voor m'n kaartje en sindsdien he'k er een Live! inzitten, draait als een trein. Ik kreeg het idee dat die kaart het onder Win2k domweg niet bij kon benen, en dan houdt het gauw op. Onder 98 had die kaart deze problemen namelijk niet. Greets.

• LoneRanger
  • Niet online
Daylights> Ik had dus dat zelfde probleem met
m'n pci64 maar dan onder Me.
Er zijn inmiddels nieuwe drivers uit en bij mij
zijn de storingen nu weg.
Heb net ff voor je gekeken en ook voor de 128
onde w2k zijn er [redelijk] nieuwe drivers [3mei/2000].
http://download.cnet.com/downloads/0-10110-100 -1841244.html?tag=st.dl.10001_103_1.lst.td

misschien heb je d'r wat aan.

Ehm sorry je had al nieuwe drivers gedowned zag ik, zeker overheen gelezen de eerste keer.

Only fools are enslaved by time and space.

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Ja, het is natuurlijk altijd het proberen waard, maar dan moet die link wel kloppen... want bij mij werkt ie niet hoor. Even goed bedankt voor de moeite!! :)
Pagina: 1