Toon posts:

batterij A8N32 SLI Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

zit met het volgende probleempje:

Mijn BIOS houd zijn settings niet vast als het moederbord zonder spanning komt te zitten ( stekker uit de voeding )Telkens wanneer dit het geval is kan ik mijn BIOS instellingen weer helemaal opnieuw instellen ( CMOS Error Please enter settings melding ) Wanneer ik de pc uitzet, maar de spanning wel op moederbord laat ( stekker erin ) onthoud hij ze wel.

Ik heb daarom de webshop waar ik het mobo heb besteld opgebeld. Suggestie: draai eens memtest.
Gedaan en idd mijn geheugen ( Corsair Pro ) vertoonde 400 errors bij test #6.

Klopt het idd dat het aan het geheugen dan ligt?( spellen geven geen foutmelding en windows ook nie. Er is trouwens wel veel geheugen activiteit altijd, ook idle. ( kan ik aan de ledjes zien die erop zitten ) Of is het geheugen defect maar ook het mobo??

Verder ( en hier had ik heeel graag antwoord op ) hoe moeten de pinnetjes zitten bij de mobo batterij, dan bedoel ik de pinnetjes die je kan zien er zitten er namelijk ook onder de batterij.Hebben de pinnetjes ook een functie, want ik zag ze aan als pinnetjes om de batterij eruit te wippen. ( dit was de functie bij mijn oude mobo )Dit bleek echter niet zo te zijn de pinnetjes buigde mee.
Kortom zijn de pinnetjes bij de A8N32SLI Deluxe bedoeld om contact te maken met de bat voor de stroomkring of niet??

Ik zie graag jullie reacties tegemoet.Het liefste heb ik antwoord op de laatste vraag, want dan weet ik tenminste of ik het mobo moet RMA 'en. ( deed het ook al voortdat ik de bat eruit gewipt had )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 16:21 ]

• Tyras
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-04 23:18
Om te beginnen 400 fouten met memtest betekend dat er iets goed mis is... maar wat? Ik neem aan dat je corsair op SPD draaid en niet super is overgeclocked? Prik ze even in een andere pc dan weet je of het aan je mobo/geh ligt. Als het geheugen zou liggen maakt t niets uit, want op Corsair XMS heb je levenslange garantie.
Over je pinnetjes vraag: lees je moederbord boek even over die bepaalde jumpers. Vaak zijn het er 3, dan is 1 stand de clear-cmos en de andere is de normale usage (dus om de stroomkring idd rond te leiden). Uit je tekst kan ik nu niet goed uitmaken of die hele pinnentjes weg zijn, of dat je ze ooit een klein beetje verbogen hebt. Wat ik zou doen is eerst kijken waar je jumper van de 3 op staat en vervolgends je geh te testen.

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Heb je je dimms op 2,7 volt staan ipv 2,6 volt? wellicht zijn ze nu wat te gevoelig? Het meeste corsair geheugen heeft dit nodig.

Veel succes

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het echt over de pinnetjes die tegen de batterij aanzitten ( en op vorige mobo design vaak als uitwip pinnetjes bedoeld zijn, dus niet de pinnetjes die voor jumpers bedoeld zijn.

Verder heb ik alles op default staan dat betekend dat het mobo (A8N32 SLI Deluxe zelf alles insteld.

Uitgaande van de gegevens van Corsair zoekt die zelf zijn max op en gaat daar op draaien ( dus wat je ook insteld in het mobo( cas 2 of 2,5 ) hij zal altijd cas2 draaien omdat die zich zelf erop zet.

ik hoop dat de info voldoende is.

• pbosscher
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-08-2022
Ik heb hetzelfde probleem met de bios..het zijn inderdaad de pennentjes..ik zag ze ook aan voor het uitwippen van de batt..dit is absoluuut niet het geval...!

GR patrick