Ik heb een tabel waarin o.a. de velden "Ordernumber" en "Invoiced" voorkomen. Per order zijn er meerdere regels met hetzelfde ordernummer en "invoiced" is een boolean die bij elke regel true of false kan zijn.
Ik wil nu een overzicht van alle orders waarbij er regels zijn waarvan "Invoiced" op false staat. Daarvoor heb ik de volgende query bedacht, maar ik weet niet zeker of die doet wat ik wil?
Doet dit wat ik wil? Bij welke regels kijkt hij dan naar het "Invoiced" veld? Bij allemaal die door "DISTINCT" gevangen worden of alleen de eerste? Wat als er in een reeks met hetzelfde ordernummer zowel regels met true en false voor invoiced voor komen?
Het is btw in Borland CBuilder in combinatie met Paradox.
Ik wil nu een overzicht van alle orders waarbij er regels zijn waarvan "Invoiced" op false staat. Daarvoor heb ik de volgende query bedacht, maar ik weet niet zeker of die doet wat ik wil?
SQL:
1
2
3
| SELECT DISTINCT R."Ordernumber" FROM Regist.DB R WHERE R."Invoiced" = false |
Doet dit wat ik wil? Bij welke regels kijkt hij dan naar het "Invoiced" veld? Bij allemaal die door "DISTINCT" gevangen worden of alleen de eerste? Wat als er in een reeks met hetzelfde ordernummer zowel regels met true en false voor invoiced voor komen?
Het is btw in Borland CBuilder in combinatie met Paradox.
[ Voor 255% gewijzigd door hneel op 30-03-2006 16:03 ]