[Wifi+muis] Wireless stoort op Logitech MX1000?

Pagina: 1
Acties:
  • 871 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 22:34

IEF

Why so serious?

Topicstarter
Ik heb een Logitech MX1000 (wireless uitvoering) welke blijkbaar maar op 1 kanaal in te stellen is.

Daarnaast heb ik een WRT54GL welke zijn wifi signaal output op 200 mW. Verschillende kanalen
geprobeerd, van auto tot 1 t/m 13. Ook heb ik al het wifi signaal teruggebracht tot 28 mW.

Op een of andere manier stoort het wifi signaal toch op de muis, welke helemaal niet meer fatsoenlijk
reageert, maar schokkerig over het beeld 'springt'.

Het gaat lange tijd goed, en ineens begint de muis te storen. Op het CONNECT knopje duwen op receiver en/of muis helpt NIET.

Vervolgens zet ik via mn keyboard only via de webconfig wireless uit en alles werkt weer zoals het moet.

Iemand hier ervaringen mee, of anders enig idee wat voor frequentie de MX1000 (los, dus met een ander, bedraad keyboard) werkt ? Verder zou ik graag weten of er een MX1000 set bestaat
welke met meerdere kanalen kan werken? Misschien dat een bluetooth setje de oplossing is? :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met een notebook en mijn G5 wireless mouse van Logitech.

Als het wireless een beetje zin begint te krijgen (laten we zeggen 50% van de 54mbit in gebruik is) dan krijg ik hetzelfde probleem als hierboven, schokkerig muizen :(.

Weet iemand misschien een oplossing :)?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hmmz, heb ook een MX1000 en een WRT54GL, maar nog nooit problemen gehad. Is t zeker dat het de wifi is en niet andere randapparatuur? Je hebt dus nergens last van als de wifi uit is ?

edit: hmm, zie nu pas dat de ts meer dan een jaar oud is....naja.

[ Voor 15% gewijzigd door kamstra op 04-05-2007 16:50 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
als er gekeken wordt naar de specs van alle apparatuur heb je zo de reden:

bleutooth muis en wifi: beiden in de 2,4 GHz band ....

kan goed gaan, kan serieus fout gaan - en dan meestal niet door de ap's maar door de wifi in de laptops. - google had dit ook al duidelijk gemaakt ;)

in de laptop zitten die 2 meestal vlak bij elkaar - en soms ook nog eens op dezelfde ingebouwde antenne: (als je muis gebruikt zit je meestal aan een bureau ofzo en daar heb je dan ook meestal een kabel ter beschikking - redeneneren ze)

dat in combinatie met de technologische eigenschappen:
wifi gebruikt 1 frequentie (het kanaal dat je instelt met zijn frequentie bandje er rondom),
bleutooth doet aan frequentie-hopping - dacht ik zo even. (minder storing en dus minder power nodig)

geeft wederom: ja 't kan mis gaan (zekers als er ook nog eens een DECT-telefoon in de buurt is)

oplossing: tja euhm... kabeltje ergens gebruiken ? (of de 2 niet tegelijk? )

edit na onderste reply: spelen met 't power-managment van de wifi/bleutooth ?
of andere geavanceerde instellingen via de drivers ?

[ Voor 6% gewijzigd door soulrider op 04-05-2007 17:39 ]

Verwijderd

Ik heb dus nergens in het huis op de vaste workstations na een kabeltje beschikbaar :P. En de muis niet gebruiken is ook geen optie :(.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 22:34

IEF

Why so serious?

Topicstarter
een oude topic kick :)

maar het probleem van mn MX1000 had ik opgelost. Kwestie van toch een aantal keer kanaal veranderen.

Heb nu wel weer hetzelfde probleem op mn laptop. Met een Logitech V450 laser mouse.

Nu heb ik - toegegeven - wel een Ubiquiti Super Range 2 miniPCI wireless kaartje. Deze heeft nogal een flinke TX output.

Maar op volle snelheid stoort hij in elk geval aardig..

Ben bang dat er niet echt een oplossing voor is tenzij ik een BT setje aanschaf, of er eens een (laser)muis komt voor mn laptop op een andere frequentie dan 2.4 ghz :(

Verwijderd

Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Ik heb hetzelfde probleem, tijdens belasting van mn wireless netwerk gaat mn Logitech v450 schokken en het drukken op de muisknop komt zelfs regelmatig niet door...

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:13:
Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Ik heb hetzelfde probleem, tijdens belasting van mn wireless netwerk gaat mn Logitech v450 schokken en het drukken op de muisknop komt zelfs regelmatig niet door...
Frequentie (kanaal) van je wireless netwerk veranderen?
Pagina: 1