Landkaart software gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:45
Hallo Mensen,

Ik kreeg per mail deze vraag:
Ik heb zitten denken hoe we snel inzichtelijk kunnen krijgen wat onze positie is per productgroep in een land. Het volgende idee heb ik.
Op de computer kunnen we de wereldkaart als basis gebruiken. We moeten per land kunnen inzoomen. In ieder land geven we bv met blauw aan dat het een klant is waar we aan geleverd hebben. Met rood zijn klanten waar we de laatste 12 maanden wat aan geleverd hebben. Met groen geven we aan de firma's die we kennen en contract met onderhouden. Met zwart de firma's waar we geen contact mee hebben. Op de bv vlaggetjes staat de firma naam en evt belangrijke info. Op deze manier kunnen we met een projector snel status quo van landen, continenten en de wereld in kaart brengen en targets daaraan verbinden. Percentages zijn snel te berekenen.
Ik heb me helemaal suf gezocht op internet en google, maar naar mijn idee bestaat bovenstaande gewoon niet.

Het mooiste zou zijn dat je bijv. een export doet vanuit je ERP / CRM systeem met de gegevens, en dat dit dan automagisch wordt ingelezen.

Is dit nu iets vragen wat niet mogelijk is, of kan ik gewoon niet zoeken :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wat er in het mailtje wordt genoemd is (afhankelijk van je budget) misschien wel erg pittig, maar kijk eens naar www.microsoft.com/mappoint/products/2004 of een concurent van ze (zoek op de combinatie GIS en analysis) :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:28
Paar voorbeelden hiervoor zijn: GeoMedia, MapInfo, ArcGis.

Dit zijn allemaal programma's die kaarten kunnen laten zien waar je features op kunt tekenen en aan die features kan je bepaalde gegevens hangen. Aan de hand van die gegevens kun je de features een bepaalde kleur geven. Ik denk dat je zoiets moet hebben. Maar dan zal er ws wel custom software voor geschreven moeten worden om de dingen te krijgen die jij wilt.

Hail to the king baby!

• P4uluz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-03 08:54
TGX, MapPoint en MapGuide heb je ook nog.
Daar maakt het bedrijf waar ik werk gebruik van.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:20

Beugelfles

I love rusty spoons

urk_forever schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:30:
Paar voorbeelden hiervoor zijn: GeoMedia, MapInfo, ArcGis.

Dit zijn allemaal programma's die kaarten kunnen laten zien waar je features op kunt tekenen en aan die features kan je bepaalde gegevens hangen. Aan de hand van die gegevens kun je de features een bepaalde kleur geven. Ik denk dat je zoiets moet hebben. Maar dan zal er ws wel custom software voor geschreven moeten worden om de dingen te krijgen die jij wilt.
Arcgis, arcview, acrmap en dergelijke zijn allen producten van ESRI (www.esri.com) Misschien kan je op die site wat meer vinden

Edit: misschien heb je hier nog wat aan http://gis.startpagina.nl/

[ Voor 6% gewijzigd door Beugelfles op 14-04-2006 10:39 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...