All-in-one Printer, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn HP Deskjet 3820 is dood door lekkage van inkt, ik moet dus een nieuwe hebben. En het leek met handig om een all-in-one te nemen, aangezien ik er dan ook een scanner in heb.
Ik heb een laag budget, zo max 100 euro. Ik heb wat rond lopen zoeken en ik kom bij de volgende modellen uit:
Canon Pixma MP150
Canon Pixma MP170 (als dit de "150 met cardreader" is, dan valt ie al af)
HP PSC 1410
HP PSC 1510

Overwegingen:
  • Is het enige verschil tussen de MP150 en de MP170 de cardreader? Of ook in kwaliteit van prints?
  • Kwaliteit van foto's: Uit mijn HP3820 kwamen met glossy fotopapier (met gewoon kleuren patroon) kwalitatief goede prints. Omdat ik de kwaliteit van Canon niet weet, vraag ik me af of de MP150/MP170 in die buurt komen.
  • Canon (en de PSC1510) hebben als voordeel dat ze PictBridge hebben (voor mijn Canon cam)
  • Cartriges Ook niet onbelangrijk, de prijs. En het inktverbruik tussen de printers. Voor de PSC1510 11ml zwart 19 euro, 7ml kleur 24 euro, 13ml foto(?) 24 euro. Canon MP1x0 16ml zwart 20 euro, 4ml kleur 40 euro / 7ml kleur 30 euro. En hoe is het verbruik bij HP/Canon?
  • Drivers/Software. Van HP weet ik dat ze vreselijke software hebben (bij scanners). voor een scan moet je dan hun software starten, graag scan ik snel vanuit een programma en niet met zo'n logge applicatie. drivers van de HP1510 zijn al 50MB (!). Hoe is Canon hierin? Gewoon goede drivers of ook externe applicaties om te printen/scannen?
    mijn pa heeft een HP scanner met afschrijselijke HP scan software. het liefst heb ik geen aparte software voor scannen / printen, zodat dit makkelijk uit de applicatie kan gebeuren.
  • Windows XP 64 Op de Canon site zag ik dat de MP150/170 al 64 bit drivers hebben. Dat is een groot voordeel! Bij HP heb ik het idee dat als ze er nu niet zijn, ze er ook niet komen :(
Verder las ik dat de Canons van hierboven nogal wat lawaai kunnen maken. Van HPs heb ik dat niet kunnen vinden. Tja en bovenstaande punten kon ik niet vinden op het internet, dus ik hoop dat iemand ze voor me kan posten! Zou de keuze wel makkelijkere maken!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Niemand die iets kan vertellen over de kwaliteit en/of driver/software?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:07

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb eigenlijk geen ervaring met bovenstaande typen, maar kan je wel wat algemeens hierover vertellen. Canon software zit over het algemeen prima in elkaar, vele malen beter dan HP (alhoewel dat niet zo moeilijk is ;)) Canon's zijn (waren?) zuiniger dan HP's, kan je het aantal pagina's afdruk per cartridge wat beide fabrikanten opgeven niet vergelijken? Gezien het feit hoe braque de HP drivers meestal zijn, zou ik voorlopig niet verwachten dat ze met 64 bits drivers komen. De keus zou voor mij Canon zijn.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:03
Ik heb een canon MP150. Ben er erg blij mee. Aangezien ik geen dingen als cardreaders enzo erbij hoef, heb ik gewoon een simpele All In One genomen.. wat er niet op zit kan ook niet stuk ;) Voor zover ik weet is t verschil 150 > 170 idd die cardreader.

Qua drivers zit er wel een flinke zooi bij, maar het werkt dan ook feilloos. Erg gebruiksvriendelijk apparaat. Scannen gaat gewoon met een druk op knop en dan laadt ie de scan in een bijgeleverd Canon progsel. Kun je vervolgens per stuk of tig tegelijk saven naar een in te geven locatie en met photoshop erop los ofzo :)

Met inkt springt ie best zuinig om dus das ook wel fijn.

/edit: hij maakt in de normale modus inderdaad redelijk wat herrie. Echter er is een stiltemodus / nachtmodus en daarin klinkt ie erg beschaafd. Je verliest dan iets aan snelheid (voornamelijk met het inladen van papier) maar ook dan issie nog altijd snel te noemen.

'k heb overigens een survey op tweakers gezet over de mp150, misschien dat je daar wat aan hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door B-Buster op 31-03-2006 22:14 ]

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:59
Canon MP170 is niks meer dan een MP150 met cardreader, dus ik zou gewoon voor de MP150 gaan

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:51

Orac

Ik mis je papa.

mad-dog schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 22:10:
Canon MP170 is niks meer dan een MP150 met cardreader, dus ik zou gewoon voor de MP150 gaan
Er zitten op de MP170 ook extra kopieerfuncties: automatische belichting, beeldherhaling, densiteit aanpassing en vaste schaalinstellingen (zoom). Heb ik gevonden in een product folder van Canon. Volgens mij kan je op de site van Canon ook printers/multifunctionals vergelijken.
Pagina: 1