Mijn HP Deskjet 3820 is dood door lekkage van inkt, ik moet dus een nieuwe hebben. En het leek met handig om een all-in-one te nemen, aangezien ik er dan ook een scanner in heb.
Ik heb een laag budget, zo max 100 euro. Ik heb wat rond lopen zoeken en ik kom bij de volgende modellen uit:
Canon Pixma MP150
Canon Pixma MP170 (als dit de "150 met cardreader" is, dan valt ie al af)
HP PSC 1410
HP PSC 1510
Overwegingen:
Ik heb een laag budget, zo max 100 euro. Ik heb wat rond lopen zoeken en ik kom bij de volgende modellen uit:
Canon Pixma MP150
Canon Pixma MP170 (als dit de "150 met cardreader" is, dan valt ie al af)
HP PSC 1410
HP PSC 1510
Overwegingen:
- Is het enige verschil tussen de MP150 en de MP170 de cardreader? Of ook in kwaliteit van prints?
- Kwaliteit van foto's: Uit mijn HP3820 kwamen met glossy fotopapier (met gewoon kleuren patroon) kwalitatief goede prints. Omdat ik de kwaliteit van Canon niet weet, vraag ik me af of de MP150/MP170 in die buurt komen.
- Canon (en de PSC1510) hebben als voordeel dat ze PictBridge hebben (voor mijn Canon cam)
- Cartriges Ook niet onbelangrijk, de prijs. En het inktverbruik tussen de printers. Voor de PSC1510 11ml zwart 19 euro, 7ml kleur 24 euro, 13ml foto(?) 24 euro. Canon MP1x0 16ml zwart 20 euro, 4ml kleur 40 euro / 7ml kleur 30 euro. En hoe is het verbruik bij HP/Canon?
- Drivers/Software. Van HP weet ik dat ze vreselijke software hebben (bij scanners). voor een scan moet je dan hun software starten, graag scan ik snel vanuit een programma en niet met zo'n logge applicatie. drivers van de HP1510 zijn al 50MB (!). Hoe is Canon hierin? Gewoon goede drivers of ook externe applicaties om te printen/scannen?
mijn pa heeft een HP scanner met afschrijselijke HP scan software. het liefst heb ik geen aparte software voor scannen / printen, zodat dit makkelijk uit de applicatie kan gebeuren. - Windows XP 64 Op de Canon site zag ik dat de MP150/170 al 64 bit drivers hebben. Dat is een groot voordeel! Bij HP heb ik het idee dat als ze er nu niet zijn, ze er ook niet komen