Toon posts:

PC naar beamer ongeveer 50m.

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We willen bij de voetbalvereniging graag de pc op de beamer aansluiten.
De beamer hangt in de kantine en pc staat hier niet, deze staat ongeveer 50 meter verderop.
Is het mogelijk om zo'n lange (betaalbare) kabel van de pc naar de beamer te krijgen en ook nog een goed beeld te hebben.
En wat voor kabel kan dit dan het beste zijn.
Heb hier al wat gezocht maar gaat allemaal over kabels niet langer dan 15 m.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:36
misschien ebter om zo'n draadloos dingetje te kopen en daar de beemer op aan te sluiten. 50 meter kabel zul je namelijk neit zo snel vinden, en als je het vind zal het duur zijn want als je een cheapie kabel neemt mag je vergeten dat je na 50 meter nog signaal hebt. dus zal gewoon duur/onmogelijk worden.

die draadloze signaal dignen zijn tegenwordig neit meer zo duur.
eentje bij de computer andere aande beemer en dan stuurt ie het signaal er gewoon naar toe. dat zou meoten werken

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-02 06:56

Emerge

Bifidus schmifidus

Ik denk dat je duurder uit zult zijn als je gaat proberen dat signaal 50 meter verder te krijgen dan wanneer je een simpel pc'tje bij die beamer neer zou zetten.

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als je een goede kabel neemt dan is het best mogelijk om een flinke afstand te overbruggen met een VGA kabel

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Wat je ook nog kunt doen is marktplaats / omgeving/ kennissen afspeuren naar een goedkope kleuren terminal kun je gewoon via de utp aansluiten.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 09:33
Denk dat zo'n lange kabel er niet is, je kan misschien even gaan informeren bij een of andere computerzaak of een speciaalzaak. Maar ik denk dat bij zo'n lange afstand de kwaliteit dermate slecht wordt dat het niet zoveel nut heeft.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:20

houthakker

Poehé

neem een vga kabel met 5 arderige caox kabel (rgb + vsyn & h sync)

zie hier: http://hallresearch.com/M...&Category_Code=VGAFERRITE

of wellicht ondersteund je beamer wel een rgb ingang?
http://images.google.nl/i...en-US:official_s%26sa%3DN

Specs

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Gewoon 2 lange VGA kabels met een versterker er tussenin?

• P4uluz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-01 14:25
Ik zou draadloos doen, scheelt een hoop gedoe.
(Tenzij je echt goede kwaliteit wil, en dat red je niet draadloos)

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

houthakker schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:39:
neem een vga kabel met 5 arderige caox kabel (rgb + vsyn & h sync)

zie hier: http://hallresearch.com/M...&Category_Code=VGAFERRITE
[...]
Daar hebben ze tot 100ft (ong. 30 meter) dus daar heeft de TS niet echt iets aan denk ik...

Permanent wintericon!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wokkels schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:42:
[...]

Daar hebben ze tot 100ft (ong. 30 meter) dus daar heeft de TS niet echt iets aan denk ik...
Verlengkabels kan je opzich best wel gewoon aan elkaar maken ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-02 14:43
Ik heb max een keer 30m S-video gebruikt, dat levert nog geen problemen op (en kost ook niet zoveel geld, was € 7,50) maar ik heb geen id wat de kwaliteit gaat doen als je er nog 20m bij aan knoopt. Plus dat je beamer en computer wel iets van svideo moet ondersteunen...

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Verwijderd

Topicstarter
reply over de kleuren terminal en dan gewoon via utp aansluiten, dit zou mooi zijn.
Waar zijn deze nieuw te krijgen en wat kost zoiets?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het kan, maar alleen met hele goede kwaliteit kabel. En dat kost wat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het alleen om beeld gaat, moet je volgens mij zonder veel verlies een 50m coaxkabel kunnen pakken waar je twee tulpstekkers aan soldeert. Kost 3 keer niks (gewonen antennekabel, desnoods oude BNC netwerkkabel) om uit te proberen. Mocht je svideo willen gebruiken dan kun je met twee coaxen ook toe.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:10

DSK

boeiend...

zet een oude pc bij de beamer en gewoon netwerk naar de andere pc... kun je alles van die pc gewoon gebruiken. Kost je ook zo goed als nix

Blog (Linux-related)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

2 pctjes en een draadloos adhoc netwerkje. Remote desktop. Klaar is brianpepejeans :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Al aan een kvm extender gedacht ?
Echt goedkoop kan je het niet noemen maar het kwaliteitsverlies is minimaal.
Het signaal wordt namelijk digitaal verstuurd ipv analoog.
Plus dat je ook nog je PC kan besturen vanaf de kantine.

Hier een voorbeeld van een extender mocht je niet weten wat het is:
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=301554&view=detailed

Je verbind de 2 kastjes dus d.m.v. een netwerkkabel en die kan je in alle maten vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Is er wel 50m. VGA kabel te vinden?
En wat zou dit kosten heb tot nu toe 30m gevonden.
Dan kan ik ze deze 2 opties voorleggen.

Verwijderd

met cat5 wil het werken icm een repeatertje...

niet zo moeilijk om zelf te vinden.
En wie gaat er zijn beamer nu met video/svideo aansluiten als er een vga ingang zit 8)7
dus die draadloze dingetjes... NO WAI!!!!one

Verwijderd

en als ik dus over cat5 praat heb ik het dus niet over een kvm extender ;)

http://www.avsforum.com/a...adid=23850&highlight=cat5

http://www.svideotorca.com/vgacat5.html

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 18:26 ]

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 05:41

JeroenT

hoi!

Er bestaan zeer zeker wel lange VGA kabels , ik heb ze zelf al eens tot 80 meter (langer is ook geen probleem) gezien op mn werk. Deze kabels zijn niet goedkoop , maar goedkoper dan dure KVM desktop extenders en consorten.

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenT op 30-03-2006 18:29 ]

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-02 15:48
pinnacle mediacenter. Wordt wel duurder, maar kun je draadloos en met UTP kabel de beamer met de PC verbinden. Het mooiste is dan dat je meerdere PC's in een netwerk kunt bedienen en mbv de AB alle bestanden beheren.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Pak een videokaart met TV-out en een goede coaxiale kabel voor composite video met BNC pluggen of RCA pluggen (dus geen antennekabel en geen lullig tulpje wat eigenlijk voor 't aansluiten van je fotocam op de tv is)....heeft mijn hachje al meerdere malen gered op afstanden van 150-200 meter, dit spul is te krijgen in alle lengtes die je maar wilt...informeer eens bij de betere componentenboer voor meterprijs en connectoren.

Verwijderd

MissingDog schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:17:
Pak een videokaart met TV-out en een goede coaxiale kabel voor composite video met BNC pluggen of RCA pluggen (dus geen antennekabel en geen lullig tulpje wat eigenlijk voor 't aansluiten van je fotocam op de tv is)....heeft mijn hachje al meerdere malen gered op afstanden van 150-200 meter, dit spul is te krijgen in alle lengtes die je maar wilt...informeer eens bij de betere componentenboer voor meterprijs en connectoren.
Allemaal leuk en aardig, maar het ziet er natuurlijk niet uit dat beeld.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:46

Jag

De standaard oplossing is zoals al genoemd is een lange RGBHV kabel. Dat zijn 5 coax kabels in 1 isolatie en die zijn makkelijk op haspel te krijgen tot hele grote lengtes (100m+). Ook goed per meter te krijgen. Het VGA signaal dat uit je pc komt is een RGBHV signaal, het gebruikt alleen een andere connector (D-sub ipv 5x BNC). Die kabels zijn geschikt om hele grote afstanden probleemsloos te overbruggen. Maar het is allemaal niet gratis natuurlijk. Met zo'n lengte ben je al snel een paar honderd euro kwijt inc alle verloopjes en connectoren.

Maar je zou hier eens kunnen informeren, die verkopen en verhuren al dit soort spullen.

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-02 21:43
Ik denk dat het met S-video te doen moet zijn. Zelf op ik op mijn kamer een simpel videokaartje gekocht om VGA signaal om te zetten naar S-video, 10 m tasker C128 kabel gehaald, daat twee fatsoenlijke stekker aan gesoldeerd, en dit tussen pc en tv gezet.
Vor 50 meter kabel, en een kaartje zul je ongeveer €100 kwijt zijn.

Lost In Music

Verwijderd

Ik denk dat het met S-video te doen moet zijn. Zelf op ik op mijn kamer een simpel videokaartje gekocht om VGA signaal om te zetten naar S-video, 10 m tasker C128 kabel gehaald,
Het omzetten van het VGA signaal naar s-video zorgt voor veel kwaliteitsverlies. Daarnaast is de c128 van tasker een microfoonkabel. Voor s-video heb je kabel met een impedantie van 75ohm nodig en dat heeft de c128 niet. Dus ook dat zal kwaliteitsverlies opleveren.

De beste kwaliteit krijg je door gewoon je VGA signaal te gebruiken. Het VGA signaal met 5 coaxkabels doorsturen is inderdaad de beste oplossing, maar het gebruiken van gewone VGA kabels is ook prima.

Ikzelf heb meerdere VGA-kabels van 30 meter in gebruik en deze sluit ik altijd zonder problemen aan. De beeldkwaliteit is prima en een 20+30 meter VGA kabel kost slechts 50-60 euro. Voor de zekerheid kan je nog een versterkertje gebruiken, deze kosten iets van 20-30 euro. Deze moet je helemaal bij de computer zetten, niet halverwege, anders ga je de ruis ook versterken. Maar zonder versterkertje heb je waarschijnlijk ook al een prima beeld. Succes!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:28
Ik zou ook voor de optie extra pc met draadloos netwerk gaan.
Een 2e pc-tje kan heel goedkoop, en misschien heb je zelf nog wel wat liggen, of anders iemand anders van de voetbalclub. Draadloos netwerkje kost ook niet veel.

Het grote voordeel is dat je geen kwaliteits verlies hebt, en bovendien niet moeilijk hoeft te gaan doen met kabel trekken.
Hang dat 2e pc-tje bij de beamer op (misschien heb je systeemplafond in de kantine? dan daarop zetten zou ook kunnen)
Als je een bios hebt waarmee je kan booten bij poweron, hoef je je daar ook geen zorgen over te maken. schakelaar omzetten en pc gaat booten, vervolgens met remote desktop de controle overnemen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Pagina: 1