[XP]Kan geen exe's meer openen

Pagina: 1
Acties:

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Hey

heb vandaag iets heel raar aan de hand. Ik kan op mijn desktop geen enkele exe meer uitvoeren.

Alle icoontjes zijn veranderd naar een afgescheurd papiertjes met DOC1 op. Eerst dacht ik aan een virus maar dat lijkt me vreemd. Het is gewoon het type exe dat veranderd is naar een "TestMFC.Document" type. Die TestMFC komt waarschijnlijk door iets wat ik fout gedaan heb bij het programmeren in C++. Heb vandaag daarin voor de eerste keer wat zitten rondklooien en dat project had dus ook de naam TestMFC. Iemand een idee hoe ik er weer executables van maak?

Groeten
Thomas

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Is de extensie nou veranderd of is de file -assiosatie niet meer juist ? If 2 dan moet je ff kijken in je mapopties.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:24
In je Explorer:
Tools - Folder Options - File Types de association voor exe's terug juist zetten?

• Thomson
Daar had ik al gekeken, maar daar staat exe niet tussen bij mij...
Bij jullie wel?

Verwijderd

Start je pc wel gewoon op dan? En wat is er gebeurd? Veilige modus al geprobeerd?

• Thomson
De pc start gewoon op.

Er is niet speicaal iets gebeurd. Op een keer merkte ik dat alle icoontjes veranderd waren en blijkbaar geen exe's mee te openen zijn.

Veilige modus heb ik niet geprobeerd aangezien dat niet veel gaat helpen vrees ik de. De association met exe files is gewoon verbroken zo lijkt het..

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Thomson schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:39:
Daar had ik al gekeken, maar daar staat exe niet tussen bij mij...
Bij jullie wel?
Ha :D niet eens ! was er gewoon blind vannuit gegaan dat hij dat wel deed. Maar als je nou eens je vout in C++ corrigeerd?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Signature

• Thomson
Ok, heb de oplossing gevonden.

http://filext.com/info/showthread.php?t=12

Het moet blijkbaar met een registry fix. Bedankt voor alle reply's.

Nog 1 ding, al mijn icoontjes zijn nog steeds veranders :s. Niets meer aan te doen zeker?

Verwijderd

Misschien met tweakUI
Die kan je bij windows ophalen.

• Thomson
Je bent een schat :)
Er is inderdaad een optie: rebuild icons

Bedankt voor al deze snelle hulp :)

[ Voor 27% gewijzigd door Thomson op 30-03-2006 14:50 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:00
Dit heb ik een maand of 2 geleden ook een paar keer gezien op een systeem, het lompe is alleen dat regedit zelf ook een .exe is. Ik heb toen regedit.exe tijdelijk hernoemd naar regedit.com en toen .exe in de hkey_classes_root opgezocht en handmatig gecorrigeerd.

Ik zie dat je al een how-to hebt gevonden om het op te lossen maar misschien is het handig om dit trucje hierbij te vermelden voor het wijzigen naar regedit.com

• Thomson
Ja het bestandje met een .reg extensie was blijkbaar wel nog uitvoerbaar. Ik kon ook nog mp's afspelen enzo maar gewoon niet meer rechtstreeks een exe openen.

De exe in com veranderen is natuurlijk ook een optie ;)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:00
Thomson schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:01:
Ja het bestandje met een .reg extensie was blijkbaar wel nog uitvoerbaar. Ik kon ook nog mp's afspelen enzo maar gewoon niet meer rechtstreeks een exe openen.

De exe in com veranderen is natuurlijk ook een optie ;)
Ja, goed, maar toen was er nog nergens iets over te vinden op internet dus moest ik zelf maar uit gaan zoeken wat het probleem was en ik zag dat het gedeelte in het register niet klopte :)

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 22:15

NBK

Weercam-Avatar

Draai je Norman Ad-aware?
Heb nu al 2 of 3 PC 's gehad met dezelfde problemen.
Wat je kunt doen is booten naar veilige modus en daar via "software" in je "conf.scherm" ad-aware verwijderen en systeemherstel uitvoeren naar een paar dagen terug. Het kan zijn dat je even moet rebooten naar veiligemodus omdat je zelf de systeemherstel .exe niet kunt starten.

Als je geen ad-aware draait moet je gewoon booten naar veilige modus en ff systeemherstel doen.

[ Voor 4% gewijzigd door NBK op 30-03-2006 15:10 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Pagina: 1