I/O Voltage tweaking nuttig?

Pagina: 1
Acties:

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:24
Ik heb een Asus a7v mobo met een duron 650@945 (9X105 1.85v) alles draait vrolijk stabiel. Maar je wilt altijd meer uiteraard nu las ik over de VIO settings, standaard staat die op 3.56 volt maar je kan deze ook verhogen naar 3.69 V. In hoevere is dat nuttig en kan je dan verder overklokken? En vindt je geheugen en je video kaart dat wel leuk, dat komt dan toch ook allemaal op een hoger voltage te draaien?

Verwijderd

nee je systeem zal er niet stabieler op worden en het mem zal alleen maar eerder opgeven of stuk gaan , heb je die hoge i/o setting toch nodig om je systeem heel hard te laten lopen dan zou ik me afvragen of je dat er wel voor over hebt , als je systeem op de lagere setting niet stabiel loopt , probeer de hogere en zoek dan de maximale stabiliteit tegen de minimale i/o setting daarbij

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 24 januari 2001 00:06 schreef KryTech het volgende:
nu las ik over de VIO settings, standaard staat die op 3.56 volt maar je kan deze ook verhogen naar 3.69 V.
Standaard 3,56? Volgens mij hoort dat standaard 3,3 te zijn, en op mijn bord is het 3,27. 3,56 lijkt me in ieder geval al hoger dan nodig is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
misschien dat ook hier geldt dat als je hogere FSB settings wilt gebruiken, je geheugen hogere settings wil accepteren als dat i/o voltage hoger ligt, net zoals bij je cpu. Ik heb er verder geen ervaring mee.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:24
Ik kan hem op 3 waardes zetten 3.35/3.56(default)/3.69. Die default staat dus in boekje van mijn mobo. Zal verschillend zijn per moederbord/fabrikant misschien? ik citeer: "the default voltage(3.56V) should be used unless processor overclocking requires a higher voltage."