Maxtor 5T020H2 20GB geeft fouten bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-02 20:25
Ik heb een Maxtor 5T020H2 20GB, bij het opstarten wordt er gezegd dat ik snel een backup moet maken van alle bestanden en dat ik de harde schijf moet vervangen.

Ik dacht dus van er zitten bad sectors op ofzo, dus ik heb dat programma: HDD Regenerator v1.51 gedownload en na 2 uur blijkt het dat er geen bad sectors op de harde schijf zitten. Dus ik heb met het tooltje van maxtor: powermax geprobeerd om te kijken of ik daar bepaalde fouten mee kreeg en toen deed ik zo'n quick test en toen bleek dat de S.M.A.R.T. test gefailed was.

Blijkbaar is de S.M.A.R.T. functie dus kapot (deze schijf heeft nl. wel S.M.A.R.T.) kan ik deze functie gewoon uitzetten in de bios en verder werken met deze harde schijf?

Of kunnen er fouten ontstaan?

alvast bedankt,

bartosiej

• P4uluz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-01 14:25
Voor zover ik weet moet dat gewoon goed gaan. Ik heb een tijdje (zelf niet wetend) ook zonder smart gedraait (was uitgeschakeld in het bios, door een bios flash), en geen problemen gehad...

• bartosiej
S.M.A.R.T. disablen maakt niks uit, ik blijf die error krijgen.

Volgens mij staat er ook in die error van: "S.M.A.R.T. has detected an error" (zoiets iig), dus ik denk dat S.M.A.R.T. niet kapot is, maar iets anders..?

wat blijft er dan over (behalve bad sectors)?

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-02 14:29
Niet veel, als ik jou was zou ik even de volledige test van die powermax doen en dan kun je meestal wel zien wat er fout is. Het beste is denk ik om gewoon een nieuwe harde schijf te kopen. Zo duur zijn die dingen niet meer. Ik heb het ook wel eens genegeerd en paar dagen later was die dus echt dood. Dus mijn tip is om dit niet te negeren.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• bartosiej
bij de voledige test van maxtor krijg ik geen fouten, het controleren van dat S.M.A.R.T. duurt wel lang, maar het lukt uiteindelijk wel.

Weggooien kan altijd nog.., iemand een oplossing>?

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-02 14:29
Hier is denk ik geen oplossing voor, als jij besluit om het te negeren dan kun je het meestal gewoon in de bios uitzetten en anders moet je gewoon elke keer verder drukken als die die fout aangeeft. Zorg er in ieder geval wel voor dat je data veilig is want die fout geeft die niet voor niks aan.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je zorgt voor goede backups (alvast nieuwe schijf bijkopen?) gewoon blijven gebruiken tot ie het opgeeft ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1