Hallo,
Ik probeer via php (gewoon een XP bakje als webserver) een connectie op te zetten om daar vervolgens de database op de i-Series te kunnen benaderen. Mijn uiteindelijke doel is een soort filebrowser te bouwen wat door bibliotheken browsed zeg maar
Maar, de ik krijg de connectie nog niet aan de praat. Ik heb nu dit :
Dat script geeft de volgende foutmelding :
Nu zit ik al wat uurtjes te zoeken naar de oorzaken daarvan. Ik heb zelf het idee dat ik naar odbc.ini en odbcinst.ini moet gaan kijken. Het relevant gedeelte van het bestandje odbc.ini :
en in odbcinst.ini vind ik geen enkele verwijzing noch naar de DSN, de hostname of de driver.
Verder heb ik gezocht met [google=odbcinst.ini iseries], [google=odbc_connect IBM] en [google=SQL state S1000] etc. maar ik kom er niet uit.
Wie kan me wel helpen ?
Ik probeer via php (gewoon een XP bakje als webserver) een connectie op te zetten om daar vervolgens de database op de i-Series te kunnen benaderen. Mijn uiteindelijke doel is een soort filebrowser te bouwen wat door bibliotheken browsed zeg maar
Maar, de ik krijg de connectie nog niet aan de praat. Ik heb nu dit :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <html> <head> <title>Just testing</title> </head> <body bgcolor="white"> <?php $database = "NAME"; $hostname="AS400"; $user="USER"; $password="PASSWORD"; $port="21"; $conn_string = "DRIVER={iSeries Access ODBC Driver};DATABASE=$database;" . "HOSTNAME=$hostname;PORT=$port;PROTOCOL=TCPIP;UID=$user;PWD=$password;"; echo $conn_string; $conn = odbc_connect($conn_string, '', ''); if ($conn) { echo "Connection succeeded."; odbc_close($conn); } else { echo "Connection failed."; } ?> |
Dat script geeft de volgende foutmelding :
code:
1
2
| Warning: odbc_connect() [function.odbc-connect]: SQL error: [IBM][iSeries Access ODBC-stuurprogramma]Vereiste systeemnaam voor verbinding ontbreekt., SQL state S1000 in SQLConnect in C:\Inetpub\wwwroot\phpfrut\index.php on line 17 Connection failed. |
Nu zit ik al wat uurtjes te zoeken naar de oorzaken daarvan. Ik heb zelf het idee dat ik naar odbc.ini en odbcinst.ini moet gaan kijken. Het relevant gedeelte van het bestandje odbc.ini :
code:
1
2
3
| [NAME] Driver32=C:\WINDOWS\System32\cwbodbc.dll Hostname=AS400 |
en in odbcinst.ini vind ik geen enkele verwijzing noch naar de DSN, de hostname of de driver.
Verder heb ik gezocht met [google=odbcinst.ini iseries], [google=odbc_connect IBM] en [google=SQL state S1000] etc. maar ik kom er niet uit.
Wie kan me wel helpen ?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 14:05 ]