Linksys WRT54G i.c.m Terayon modem - Geen ip-adres

Pagina: 1
Acties:
  • 1.270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_Eaxfer
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 17:34
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb internet via caiw (voorheen kabelfoon) met een terayon TCM110 modem.

Nu had ik een Qtek router die het gewoon deed, maar mijn broer is het huis uit en heeft deze mee genomen |:(

Nu heb ik een linksys wrt54g (v5) router gekocht en deze krijgt dus geen ip-adres (DHCP) toegewezen van mijn modem. Als ik mijn computer direct in het modem prik krijgt deze WEL een ip-adres en kan ik vrolijk internetten. Als ik vervolgens dit ip-adres als statisch ip in mijn router instel doet alles het maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. En ook het clonen van het mac-adres heeft geen nut.

Zowel de helpdesk van caiw (kabelfoon) als de helpdesk van linksys komen er niet uit!!! 8)7 Linksys heeft me nog wel een nieuwe firmware opgestuurd (1.00.7) maar dit mocht ook niet baten.

Nou heeft een kennis van mij toevallig de zelfde router (met een ander modem), die heb ik bij mij geprobeert en die werkt dus ook niet. Er moet dus iets niet goed zijn met de combinatie van het modem en de router.

Wie o wie kan mij helpen?

• The_Eaxfer
niemand????

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 08:23
Niet goed gelezen 8)7

[ Voor 74% gewijzigd door Robthebest op 31-03-2006 11:55 ]

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
UTPKabel uit je kabelmodem niet in de WAN poort stoppen van de Linksys wrt54g maar in poort 1, dhcp van je modem aan (staat al aan waarsch, voor je oude router) en dhcp in de linksys UIT

probeer dat es

Verwijderd

Kun je misschien proberen om de snelheid van je router te locken ipv auto (bijv. 10 half duplex).
Misschien dat het dan wel werkt?

Wel een vaak probleem trouwens...

• The_Eaxfer
als ik mijn modem niet in de wan port stop heeft heel die router geen nut meer, dan is het gewoon een switch.
En waarom zou ik dhcp uit moeten zetten? dan krijgt hij helemaal geen ip meer?

Dat locken van de snelheid is wel een goed idee, ik weet alleen niet hoe en of het wel kan? ik zal eens gaan kijken.

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

The_Eaxfer schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:27:
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb internet via caiw (voorheen kabelfoon) met een terayon TCM110 modem.

Nu had ik een Qtek router die het gewoon deed, maar mijn broer is het huis uit en heeft deze mee genomen |:(

Nu heb ik een linksys wrt54g (v5) router gekocht en deze krijgt dus geen ip-adres (DHCP) toegewezen van mijn modem. Als ik mijn computer direct in het modem prik krijgt deze WEL een ip-adres en kan ik vrolijk internetten. Als ik vervolgens dit ip-adres als statisch ip in mijn router instel doet alles het maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. En ook het clonen van het mac-adres heeft geen nut.

Zowel de helpdesk van caiw (kabelfoon) als de helpdesk van linksys komen er niet uit!!! 8)7 Linksys heeft me nog wel een nieuwe firmware opgestuurd (1.00.7) maar dit mocht ook niet baten.

Nou heeft een kennis van mij toevallig de zelfde router (met een ander modem), die heb ik bij mij geprobeert en die werkt dus ook niet. Er moet dus iets niet goed zijn met de combinatie van het modem en de router.

Wie o wie kan mij helpen?
Hier precies hetzelfde probleem, alleen dan met ADSL en een Copperjet modem. Heb alles maar statisch ingeklopt, werkt al maanden. Linksys tech support kwam er niet uit.

Ook een wrt54G V5, maar de hoogste firmware die ik kan vinden is 1006, niet 7.

[ Voor 3% gewijzigd door VonFoX op 02-04-2006 10:32 ]

Yo.

Verwijderd

Die linkysys v5 is de meest achterlijke ap die ik ooit heb gezien.
Ik zou hem snel terug brengen en een andere kopen.

Ik ben al weken mee bezig, en krijg dat niet nog niet fatsoenlijk aan het werk, verbinding valt steeds weg, is onstabiel, adsl signaal is super traag, vooral als je ADSL2+ hebt. komt niet boven 900K/s
blijft nooit stabiel op 54mbit terwijl signaal uitstekend is. hij zakt soms ineens naar 11mbit, terwijl de afstand tussen pc en ap amper 10 meter is. :r

Met Asus wireless routers nooit problemen gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 10:38 ]

• The_Eaxfer
aha, ik ben dus zeker niet de enige. Als ik mijn computer in mijn modem sprik en dat ip adres opschrijf en vervolgens als statisch ip invoer in mijn router werkt alles perfect, alleen vind mijn provider dit niet zo leuk omdat hun met dhcp werken en ik dus regelmatig een ander ip krijg.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ken het CAIW netwerk niet, maar bij Chello was het zo dat de Terayon's aan dhcp bonding deden. Dat wil zeggen: ze zagen een (de eerste) dhcp request/ack langs komen en "bonden" zich vervolgens aan dat MAC adres.

Ze routeren vervolgens alleen nog verkeer voor het IP adres wat in de DHCP toegewezen is.

Het doel van dat alles is te voorkomen dat je op een laag-2 broadcast domein zit met de andere internet gebruikers in dezelfde ip range.

Het gevolg is wel dat je bij wisseling van MAC adres een probleem hebt: je moet de DHCP netjes releasen om de bonding teniet te doen. Als je dat niet doet blijft de bonding aktief, ook na een power cycle van het modem.

Met andere woorden:
- Sluit je pc direct op het modem aan. Controleer dat je een volledige internet verbinding hebt.
- Geef in een dos box het commando "ipconfig /release". Controleer dat je geen ip adres meer hebt en dat je geen internet verbinding meer hebt.
- haal je pc los van het modem en sluit nu je router aan.
- Als dat niet werkt, kan het zijn dat je een bepaalde DHCP optie moet meegeven, bijvoorbeeld een hostname (is nodig bij @HOME).

• The_Eaxfer
ja, dat heb ik ook al geprobeerd maar dat werkte niet, het maakt zowieso niet uit wat voor computer ik aan mijn modem aansluit, alles werkt, ook mijn oude router, behalve de nieuwe. Bij caiw (kabelfoon) wordt elke 32 minuten het macadres gereset en kan je een andere computer eraan hangen maar meestal doet hij het gelijk. ik heb hier twee computers en twee laptops en die doen het allemaal als ik ze achterelkaar direct op het modem aansluit.

Ik zal eens kijken of er een hostname ingesteld staat bij de oude router, al denk ik niet dat dat het is want mijn computer hebben dat ook niet ingesteld. maar wie weet

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

The_Eaxfer schreef op zondag 02 april 2006 @ 10:47:
aha, ik ben dus zeker niet de enige. Als ik mijn computer in mijn modem sprik en dat ip adres opschrijf en vervolgens als statisch ip invoer in mijn router werkt alles perfect, alleen vind mijn provider dit niet zo leuk omdat hun met dhcp werken en ik dus regelmatig een ander ip krijg.
Ik heb het precies zo gedaan, maar heb al maanden hetzelfde IP (Quicknet).

Yo.

• The_Eaxfer
dan zet jij waarschijnlijk nooit je router en modem uit?

Toch blijf ik het raar vinden dat deze router geen ip wil ontvangen van een dhcp server, het zou gewoon moeten werken.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

moet je van je kabelverbinding een specifieke computernaam hebben??

zo ja.. dan gaat het je niet lukken met de Linksys Wrt54G (v5) router. zelfs de meest recente fimware voor dat apparaat heeft een fout in de hostname gedeelte zodat de DHCP aanvraag icm hostname altijd mislukt op het apparaat.

je kunt dan maar twee dingen doen.

1) wachten op een firmware die deze bug fixed.
2) andere router kopen.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:47
Prima dat je probeert het met je Terayon aan de praat te krijgen, maar Caiw is al een behoorlijke tijd overgestapt op Docsis, waarbij je inlogt d.m.v. PPPoE. Ga naar de Caiwshop en wissel kosteloos je Terayon om voor een Docsis modem.

^ Wat hij zegt.

• The_Eaxfer
ja dat weet ik, maar die router zou gewoon moeten werken, en dat doet dat ******ding dus niet. en ik vind dat oude terayon modem veel handiger omdat je dan niet met wachtwoorden hoeft te werken. (wat die router natuurlijk allemaal regelt, maar toch..)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

The_Eaxfer schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:52:
ja dat weet ik, maar die router zou gewoon moeten werken, en dat doet dat ******ding dus niet. en ik vind dat oude terayon modem veel handiger omdat je dan niet met wachtwoorden hoeft te werken. (wat die router natuurlijk allemaal regelt, maar toch..)
maar de vraag blijft en is.. moet je een specifiek HOSTNAME (computernaam) instellen??? zo ja.. dan kun je het vergeten met die router. (heb ik ook op de harde manier achter moeten komen. hostname gebaseerde DHCP aanvragen doet dat ding gewoonweg niet)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• p0p0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02 03:18
als het wel werkt als je hem in 1 van de LAN poorten stopt, zou je het in je WAN poort kunnen proberen met een crosscable?

ik ken de terayon nite uit mn hoofd, maar als ik de andere reacties lees, lijkt het erop dat dit dus eigenlijk ook een soort van mini-router is, in dat geval zou wel een dergelijk conflict ontstaan

Back by dope demand!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-03 06:31
Misschien eens alternatieve firmware erop knallen.

HyperWRT deed het bij mij prima WRT54G V2.2

Kijk hier ook eens voor meer info over linksys stuff.
Staat misschien meer info.

Specs

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
fryskmantsje schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:10:
Misschien eens alternatieve firmware erop knallen.

Kijk hier ook eens voor meer info over linksys stuff.
Staat misschien meer info.
Hij heeft een v5, als je daar een rare firmware op flasht verpruts je hem en kan je hem alleen nog gebruiken als paper-weight ;)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 17:05

BHQ

fryskmantsje schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:10:
Lezen dus, V5 kan geen custom firmwares en is daarom zo gehaat ;)

• The_Eaxfer
ik heb wel een fireware versie 1.007 gehad van de linksys helpdesk maar dat mocht ook niet baten, ik zal eens een crosskabeltje proberen al denk ik niet dat dat nodig is, want mijn oude router deed het ook gewoon met een normale.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:48

Quakie

quakelen

Dacht je van ruilen met je broer?

Hij je nieuwe modem, jij de Qtek die werkt.. :)

Oke toch maar een edit en wat serieus neerzetten....

Zoals boven vermeldt.. ruil je modem om, dit helpt zeker weten ook in je snelheid van je verbinding.

Vanaf basis abo merk je het verschil tussen deze twee modems enorm (als je in juiste gemeente woont helaas) dus altijd doen..
In je router kan je de nodige settings ingeven zodat je nooit hoeft in te loggen....

[ Voor 70% gewijzigd door Quakie op 04-04-2006 17:42 ]

Ik teken nergens meer voor

Verwijderd

Zie het volgende topic:

Casema cable, Motorola SBV5120E en Linksys WRT54G

Wellicht helpt de instructie onderaan dit topic, ik had namelijk hetzelfde probleem met een linksys en een kabelmodem.

Groet,

Ganymaedes

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:29

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:02:
Zie het volgende topic:

Casema cable, Motorola SBV5120E en Linksys WRT54G

Wellicht helpt de instructie onderaan dit topic, ik had namelijk hetzelfde probleem met een linksys en een kabelmodem.

Groet,

Ganymaedes
Misschien, maar mijn wrt54gs staat gewoon op gateway en heeft geen problemen opgeleverd.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• The_Eaxfer
Nou, tis opgelost. Ik heb mijn router terug gebracht en heb nu een asus wl-520gdlx besteld. Ik snap echt niet wat er mis is met die linksys. zowel kabelfoon (caiway) en linksys weten niet wat het probleem is.

Hopelijk doet de asus zijn werk wel zo als het moet.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem als the_eaxter :'(

Gisteren een nieuwe linksys WRT54g router gekocht om mijn oude router te vervangen. In samenwerking met de Terayon modem van het voormalige kabelfoon krijg ik hem dus ook niet aan de praat.

Ik was natuurlijk nog nooit hier wezen kijken, anders had ik wel een andere router gekocht 8)7
Wat ik van bovenstaande discussie begrijp is dat de beste optie is om je kabelmodem van Caiw om te ruilen voor een nieuwere versie.

Hopelijk word de verbinding er ook sneller van ;)
Pagina: 1