Ik ben bezig met een eenvoudige, nog uit te breiden query met de ldap server van onze universiteit. Ik heb een inputform gemaakt met dat de waarde post naar de uitvoerende query. Deze query is in de basis zo en dit werkt.
Dit is mijn form:
en de query wordt hierdoor uitgevoerd:
Alleen de waarde uid is dus anders, als ik $ANR echo werkt ie, maar van de query krijg ik geen resultaat. Iemand enig idee waarom niet ?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <?php // Hints voor de opdracht PHP + LDAP voor telematica // Maart 2005 // maak connectie $my_connect= ldap_connect('ldap.uvt.nl'); // log in $my_bind= ldap_bind($my_connect); // Zoek op de 'person' met userID 'remijn' $my_search= ldap_search($my_connect,'o=Universiteit van Tilburg,c=NL','(&(objectclass=person)(uid=remijn))'); // Haal de waarden op van deze user $values = ldap_get_entries($my_connect, $my_search); // Omdat er soms meerdere resultaten zijn van je zoekactie komen ze in een array te staan // Wij willen alleen de 1e waarde hebben van deze zoekactie: $remijn = $values[0]; // Druk een aantal waarden af: echo '<h1>Remijn</h1>'; echo 'employeenumber: '.$remijn['employeenumber'][0]; echo '<br>roomnumber: '.$remijn['roomnumber'][0]; echo '<br>telephonenumber: '.$remijn['telephonenumber'][0]; ?> |
Dit is mijn form:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Welkom!</title> </head> <body> <FORM action="https://economix.uvt.nl/~s525530/ldap/ldap.php" method="post" select name="ANR" > <P> ANR: <INPUT type="text" name="ANR"><BR> <BUTTON name="submit" value="submit" type="submit" style="width:50px; height:25px;"> </BUTTON> </P> </FORM> </body> </html> |
en de query wordt hierdoor uitgevoerd:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <?php // Hints voor de opdracht PHP + LDAP voor telematica // Maart 2005 // maak connectie $ANR = $_POST[ANR]; $my_connect= ldap_connect('ldap.uvt.nl'); echo $ANR; // log in $my_bind= ldap_bind($my_connect); // Zoek op de 'person' met userID 'remijn' $my_search= ldap_search($my_connect,'o=Universiteit van Tilburg,c=NL','(&(objectclass=person)(uid=$ANR))'); // Haal de waarden op van deze user $values = ldap_get_entries($my_connect, $my_search); // Omdat er soms meerdere resultaten zijn van je zoekactie komen ze in een array te staan // Wij willen alleen de 1e waarde hebben van deze zoekactie: $result = $values[0]; //Druk een aantal waarden af: //echo '<h1>Remijn</h1>'; echo 'employeenumber: '.$result['employeenumber'][0]; echo '<br>roomnumber: '.$result['roomnumber'][0]; echo '<br>telephonenumber: '.$result['telephonenumber'][0]; ?> |
Alleen de waarde uid is dus anders, als ik $ANR echo werkt ie, maar van de query krijg ik geen resultaat. Iemand enig idee waarom niet ?