Toon posts:

DELL 1703FPs 17" TFT, Beeld probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag allemaal,

Ik zit met een probleem, ik heb de beschikking over het volgende scherm:
Dell 1703FPs 17" TFT LCD Flat Panel Monitor

ik heb hem aan gesloten via D-Sub aansluiting, maar hij gaat naar enkele seconden weer uit (het scherm valt weg)
Als ik het scherm dan uit doe, en weer aan, dan krijg ik 1 seconde beeld (van windows) en vervolgens valt hij weer weg.
Ik heb ook nog via DVI geprobeerd, maar ook dit haalde niets uit.

Ik heb niet echt meer een idee van wat het kan zijn, en Google help mij ook niet echt veel verder.
ik hoop dat iemand mij via deze weg wat verder op weg kan helpen.

alvast bedankt voor de hulp
Fresyl

Verwijderd

Hij geeft even beeld en valt dan uit ? Dan zou ik maar es kijken naar wat voor resolutie & refreshrate wat je erin stopt. Als het gaat om Windows XP druk dan f8 voor het booten en kies VGA modus. Dan worden de standaard waarden weer hersteld in windows :)

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Klinkt als een defecte inverter/Panel..

nog garantie? terug ermee.

om zeker te weten dat het niet aan de pc ligt : aan zetten en videokabel eruit. of hij pringt naar standbye , maar meestal geeft ie dan een "no signal" plaatje. (ook ff in het licht kijken als hij uitvalt, als je nog beeld ziet erin , is je backlight/inverter defect)

Btw , de nieuwe tft's geven zelf aan of de resolutie te hoog is
(meestal zie je dan op het scherm de optimale resolutie en vernieuwings frequentie staan)

[ Voor 59% gewijzigd door fraggie op 30-03-2006 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Het ligt niet aan de PC, maar ik denk toch dat backlight/inverter ligt dan, ik zie ook gaanc beeld (als ik hem in het ligt houd)
Ik ga bellen naar Dell om meer te weten te komen over het garantie verhaal.
en anders laat ik hem even door meten ofzo...misschien dat dat wat opleverd ik ga even kijken.

nogmaals bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Ik heb momenteel een identiek probleem. Precies hetzelfde scherm en symptomen. Dell vertelt me niks omdat het scherm niet meer onder de garantie valt. Hoe is dit verhaal afgelopen bij jou Fresyl?

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-06 16:27
Hou er wel rekening mee dat je als consument meer rechten hebt dan DELL zegt. Die schermen van dat type zijn meestal geen drie jaar oud. En je mag er als consument van uitgaan dan zo'n scherm minstens 5 jaar meegaat.

Er schijnt zelfs een uitspraak ergens geweest te zijn over die rechten moet je maar effe googlen of kijken bij de site van de consumentenbond.

Kan wel zijn dat je dan verzendkosten kwijt bent, maar dat is voordeliger dan een nieuw scherm.

There is no knowledge, that is not Power!

Verwijderd

Hoi,
Ik heb hetzelfde euvel, monitor uit 2003. Wel kortstondig beeld maar valt dan meteen weer weg.
Iemand enige suggesties hoe deze monitor open te maken? :(
Pagina: 1