[ slideshow presentatie ] welk programma

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik wil graag een eigen gemaakt logo presenteren aan m'n opdrachtgever. Alleen ik wil dit niet doen in de oebollige Powerpoint. ik vind dit te strak/hoekig en stijf. Ik heb wel s gehoord van Corel Rave, maar nadeel hiervan is dat de Swf files enorm groot worden. Verder ben ik weinig tot niet bekend met andere slideshow software.
de presentatie bevat dus het verhaal achter het logo. Hoe ik er op gekomen ben, en waarom bepaalde elementen zich in het logo bevatten.
het programma moet een snelle leercurve hebben, want het moet binnen enkele dagen klaar zijn.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 20:44
Powerpoint heeft toch echt een lage drempel hoor! En als je er een beetje tijd in stopt kan je toch echt wel mooie dingen er mee maken. Iets makkelijker voor dit doeleinde ken ik persoonlijk niet.
Het enige is dat MS Office nu niet echt uitblinkt in het mooi importeren van afbeeldingen (zaken als transparantie etc.). Ik weet niet hoe dit met de laatste versies is, overigens, maar ik dacht dat het hiervoor voornamelijk de libraries van IE gebruikt, en dat schiet simpelweg te kort.
Openoffice kan je ook proberen, ik weet alleen niet of je de presentatie makkelijk op een andere pc kan showen zonder allerlei installatieperikelen.
[ :+]Je kan ook meteen voor SVG/DocBook slides gaan, maar dat is het andere uiterste, lijkt me, en niet even 123 te leren. ;)[/ :+]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Je kan ook een pdf maken. Met ctrl+L krijg je je beeld op full screen.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:53

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Als je op een of andere manier een Apple laptop kan lenen kun je eens kijken naar keynote. Daar zitten erg professioneel ogende overgangen en templates, al is het alleen maar omdat bijna niemand ze kent ;) En je krijgt nog wat handige extra's, zoals een Presenter's Desk met tijdtellers en een thumb van de volgende slide enzo.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
Met Flash 8 Professional kun je presentaties maken... alleen geen idee hoe groot het wordt...

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 21:29

JdM

Humbled

Windows moviemaker kan het ook alleen is het dan niet klikbaar (je kan wel telkens een "chapter" maken waardoor je toch makkelijk terug en vooruit kan), maar dan wordt het gewoon een filmpje. Daar kun je redelijk leuke effecten mee maken en is "easy to learn" ;)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:02
Macromedia Director kan je hier ook uitstekend voor gebruiken!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-01 01:26
je kan ook pdf maken.. tenzij je transities wil natuurlijk, maar professionele presentaties gebruiken dat niet.

ik zou eigenlijk niet weten wat je aan Powerpoint kan missen, juist voor dit soort professionele presentaties gebruik je meestal niet al die transities en effecten, dus voldoet Powerpoint meer dan genoeg.

er is ook nog een klein scriptje waarmee je slideshow gewoon een html bestand is, kan in elke browser fullscreen gedraaid worden. Ik vind het superirritant maar misschien vind je het juist heel cool..

hmm ik kan het zo gauw niet vinden, wordt volgens mij Slidy genoemd...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

LaTeX?

met de beamer class kan dat.
erg strak . Output is gewoon PDFje.

[rml][ Alg.] LaTeX2e[/rml]

Hier meer info ;)

• HyperTrophy
  • Niet online
Ramon de Jesus schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:57:
Macromedia Director kan je hier ook uitstekend voor gebruiken!
gezien de reacties lijkt me deze mij het meest interessantst van allen. Kan je hierover meer uitleggen, als t echt wat is, dan moet ik die ff kopen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HyperTrophy schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:46:
[...]

gezien de reacties lijkt me deze mij het meest interessantst van allen. Kan je hierover meer uitleggen, als t echt wat is, dan moet ik die ff kopen.
ik zou ze eerst allemaal eens proberen.
Zelf een keuze maken zorgt ervoor dat je zelf merkt wat je fijn vindt ;)

• HyperTrophy
  • Niet online
als je goed had gelezen had je geweten dat ik binnen niet al te lange tijd resultaat moet hebben

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:02
Je kan Director gewoon als trial downloaden van de Macromedia site.

Maar als je snel resultaat moet hebben dan kan je toch echt beter Powerpoint (of als je anti-powerpoint bent OpenOffice Impress (gratis) ) gebruiken.

Director is een heel kaal programma, heeft dus geen voorgevormde dia's of shit ofzo dus je moet al je graphics dan zelf maken, maar je hebt daardoor wel alle mogelijkheden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• HyperTrophy
  • Niet online
aha, ik zal dan ff kijken met Director. ben niet echt thuis in Flash, maar met graphics kom ik wel uit. Ben benieuwd hoe dat zal gaan

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HyperTrophy schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:54:
als je goed had gelezen had je geweten dat ik binnen niet al te lange tijd resultaat moet hebben
mja ik kan lezen.
Zelf proberen kost ook maar 1 middag ;)

• HyperTrophy
  • Niet online
ik werk! ben pas om zes uur thuis. dus hou niet veel tijd over dan he

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-01 11:55
Misschien is macromedia flashpaper nog wat simpeler? Ik heb (nog) geen ervaring met dit programma maar het klinkt wel interessant.

Verwijderd

HyperTrophy schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:00:
aha, ik zal dan ff kijken met Director. ben niet echt thuis in Flash, maar met graphics kom ik wel uit. Ben benieuwd hoe dat zal gaan
Director is goed bruikbaar voor je doeleinden, maar voornamelijk op interactiviteit gericht.. hierdoor wordt het waarschijnlijk een stuk uitgebreider dan je zoekt, en dus hogere instap drempel.. Je kunt wel vrij snel een paar plaatjes en teksten in frame of scenes zetten en voor en achteruit knoppen maken, maar wat is dan het voordeel over Powerpoint?
Ik deel je afgunst tegen powerpoint (eigenlijk het hele office pakket) wel een beetje, maar in dit geval (snel een presentatie nodig) lijkt het me handiger om een pakket wat puur voor presentaties is bedoeld + waarmee je bekend bent te gebruiken dan een uitgebreid pakket als director

Verwijderd

Director lijkt me voor een logo-presentatie toch echt overkill. (hoge leercurve - hoge prijs)
Flash 8 lijkt me meer gepast.
Powerpoint daarnaast de snelste en goedkoopste keuze met de tevens laagste leercurve.

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

keynote van Apple is zo'n mooi programma, de kwaliteit die er uit rolt is zo veel malen beter dan powerpoint...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Pagina: 1