[fout(je)?] Technische details Revolution duiken op

Pagina: 1
Acties:

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:49
In het originele artikel staat het volgende:
In early 2004, Nintendo's former president Hiroshi Yamauchi said that it was unnecessary to accelerate the release of next generation consoles; that current machines were more than adequate. The Big N announced that it would release a series of peripherals to extend the life of GameCube, but only halfheartedly supported the approach with limited microphone and bongo-enhanced titles.

Sources close to Nintendo have, however, told IGN Revolution that the company was experimenting with in-development GameCube controllers very similar to Revolution's freestyle-style unit. The problem research and development faced at the time was that these controllers encountered unavoidable latency issues, which made them nearly incompatible with fast-paced software. Apparently the Big N overcame this particular hurdle.
Jullie hebben het hierover:
IGN ontdekte trouwens ook nog een ander interessant nieuwtje: ook de GameCube zou wellicht met de nieuwe freestyle-controller van de Revolution kunnen worden uitgerust. Technische problemen stonden dat tot nog toe in de weg, maar die zouden zijn opgelost.
Ik lees iets anders als jullie. De Revolution controller is volgens IGN begonnen als uitbreiding op de Gamecube, net zoals de bongo's en de microfoon. Dit is gedaan om de levensduur van de console te verlengen. Maar er waren problemen mee zodat het niet lukte om het uit te brengen voor de Gamecube. Die problemen zijn opgelost, omdat nu dus de Revolution uitkomt met de nieuwe controller (en ook de prototypes werken prima). Daarnaast bestonden de eerste devkits inderdaad uit een (gemodificeerde) Gamecube met de nieuwe controller.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zover ik weet is de controller bedacht als compleet nieuwe feature voor de compleet nieuwe console en is de controller van de Revolution niet in eerste instantie ontwikkeld om de levensduur van de GameCube te verlengen. In tegendeel zelfs, want met de komst van de Xbox 360, de aankondigingen van de PlayStation 3 en de Revolution, evenals de PlayStation 2 en Xbox heeft Nintendo de druk goed gevoeld en moeten ze met nieuwe randapparatuur komen om de GameCube nog winstgevend te laten zijn. Het is naar wat ik weet niet eens geweest dat de controller van de Rvolution oorspronkelijk bedoeld was als uitbreiding voor de GameCube, maar meer als alles-in-een controller om alle features van de Revolution te kunnen gebruiken. Het gebruikt van attachments is door Miyamoto (bedenker van Mario en consorten) bedacht als uitbreiding voor de Revolution-controller. Waar je "de Revolution controller is volgens IGN begonnen als uitbreiding op de Gamecube, net zoals de bongo's en de microfoon" vandaan haalt is mij dan volstrekt onduidelijk.

• Hoedje
Ehm, lees je mijn stuk nou goed, volgens mij mis je de quote van het artikel van IGN. Overigens zijn jullie de enige site die dat eruit halen. Kun je toelichten waar jij dat vandaan haalt?
The Big N announced that it would release a series of peripherals to extend the life of GameCube, but only halfheartedly supported the approach with limited microphone and bongo-enhanced titles.

Sources close to Nintendo have, however, told IGN Revolution that the company was experimenting with in-development GameCube controllers very similar to Revolution's freestyle-style unit.
Er staat dus dat ze een halfbakken poging waagden om de levensduur van de Gamecube te verlengen door de bongo en de microfoon. Maar "bronnen" hebben daarentegen verklaard tegen IGN dat ze (weldegelijk een goede poging hebben gedaan door) de revolutioncontroller te ontwikkelen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verre is het van mij om Robin's Nintendo-expertise in twijfel te trekken, maar ik denk dat we hier iets te enthousiast hebben geïnterpreteerd. Ik heb voor de gulden middenweg gekozen en het gewraakte stuk domweg verwijderd :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Hoedje
Rataplan schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 13:16:
Verre is het van mij om Robin's Nintendo-expertise in twijfel te trekken, maar ik denk dat we hier iets te enthousiast hebben geïnterpreteerd. Ik heb voor de gulden middenweg gekozen en het gewraakte stuk domweg verwijderd :)
Ik ben blij dat jullie er iets mee doen. Maar ik ben toch nog benieuwd naar Robin's reactie, omdat het ook goed kan dat ik er naast zit...

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoals ik al aangaf, ik ben niet bekend met het gegeven dat de Revolution-controller oorpsronkelijk ontwikkeld werd om de GameCube een boost te geven qua levensduur. IGN gebruikt zelf ook nog de woorden "sources close to Nintendo have, however, told IGN Revolution" en "experimenting with in-development GameCube controllers very similar to Revolution's freestyle-style unit" waaruit ik opmaak dat dat niet eens waar hoeft te zijn. Mijn vermoeden gaat eerder uit dat de controller ontwikkeld is puur voor de Revolution en niet voor de GameCube, maar ik kan het ook mis hebben. In datgene wat ik heb gelezen is tot nu toe nog nergens uit gebleken dat een dergelijke controller voor de GameCube in ontwikkeling zou zijn, maar daar kan IGN het waarschijnlijk wel bij het rechte eind hebben. IGN heeft tot nu toe nog de meest betrouwbare informatie in handen gehad.

• Hoedje
We praten langs elkaar heen, dus ik denk niet dat we er uit gaan komen. Iig bedankt voor je reactie!

Pagina: 1