Toon posts:

IP Telefoon uitzoeken

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben aan het zoeken naar een draadloze ip telefoon.
Nu kom ik al snel uit op WiFi, dit is heel mooi maar ik lees ook op heel veel plaatsen dat de batterij het niet lang vol houdt. Wat nogal logisch is WiFi is nogal krachtig. Dus ik begon te denken aan DECT. Nu kan je natuurlijk een DECT systeem kopen en daar een ATA aan koppelen maar dan gebruikt elke handset het zelfde SIP account wat ik natuurlijk niet wil, want dan verlies ik een veel functionaliteit van de VoIP centrale.
Ik heb al aardig gezocht op internet.
  • Cisco heeft alleen vaste toestellen.
  • Philips heeft VoIP DECT systemen maar dan zit in de centrale gewoon een ATA ingebakken wat hetzelfde is als een normale DECT + ATA.
  • Siemens hetzelfde als Philips
Dus kortom is mijn vraag of er een systeem bestaat met DECT en dat je elke handset apart kan laten inloggen op een VoIP centrale. En dan ook nog het liefst SIP of IAX.

Groet Luc

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 08:37
Meerdere DECT setjes aanschaffen?

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02 21:28

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Ik ben zelf ook al een tijdje op zoek naar zo'n oplossing. Er bestaat wel iets, maar dat is voor thuisgebruik nogal prijzig (ik dacht dat zo'n basisstation ca. 1500 EUR kost).

Je zou hier eens kunnen kijken: http://www.voip-info.org/tiki-index.php?page=DECT

Een van de oplossingen die sterk lijkt op wat jij zoekt (en waar ik zelf ook naar heb gekeken), is die van Kirk-telecom. Van wat ik begrijp is dat niet helemaal DECT-standaard, dus je moet dan wel gebruik maken van die toestellen.

In combinatie met een Asterisk-server (http://www.asterisk.org) zou je dan meerdere DECT telefoons via één basisstation met verschillende telefoonnummers aan kunnen sturen. Ik weet niet in hoeverre het basisstation stand-alone kan opereren.

Laat het even weten als je andere oplossingen hebt gevonden.

• erichlm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:29:Ik ben aan het zoeken naar een draadloze ip telefoon.
Nu kom ik al snel uit op WiFi, dit is heel mooi maar ik lees ook op heel veel plaatsen dat de batterij het niet lang vol houdt.
Dus kortom is mijn vraag of er een systeem bestaat met DECT en dat je elke handset apart kan laten inloggen op een VoIP centrale. En dan ook nog het liefst SIP of IAX.
Ik heb een WiFi F1000 telefoon van UTStarcom voor 130 euro gekocht. Deze heeft een battersave mode en die werkt heel aardig. ik kan hem rustig een dag of 4 standby laten voordat hij opgeladen moet worden. Enige nadeel is dat het apparaat na een half uur in kwaliteit achteruit gaat. Verder prima toestel.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ik zal eens kijken naar de KIRK oplossing en even verder zoeken.
Ik laat het weten als ik iets vind.

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 14:43
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:29:
Cisco heeft alleen vaste toestellen.
Cisco heeft ook wireless IP telefoontjes :)

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
erichlm schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:57:
[...]

Ik heb een WiFi F1000 telefoon van UTStarcom voor 130 euro gekocht. Deze heeft een battersave mode en die werkt heel aardig. ik kan hem rustig een dag of 4 standby laten voordat hij opgeladen moet worden. Enige nadeel is dat het apparaat na een half uur in kwaliteit achteruit gaat. Verder prima toestel.
Hmm dat is een nette prijs, kan je me toevallig zeggen waar ? motormuisje at driebier dot com :)

• Nokipoki
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-01 10:22

Nokipoki

NokiPoki

erichlm schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:57:
[...]

Beste Erichlm, ik ben van plan met een linksys wip330 te gaan bellen.
Sinds voipbusters en co geen nummers meer mogen uitdelen, wordt het al snel lastig om voordelig te bellen (bv. via voipdiscount) en ook nog gebeld te kunnen worden.
Hoe heb jij dit opgelost?

er zijn vele wegen die naar Rome leiden....

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Nokipoki schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 21:31:
[...]

Beste Erichlm, ik ben van plan met een linksys wip330 te gaan bellen.
Sinds voipbusters en co geen nummers meer mogen uitdelen, wordt het al snel lastig om voordelig te bellen (bv. via voipdiscount) en ook nog gebeld te kunnen worden.
Hoe heb jij dit opgelost?
Ik heb erg veel slechte dingen over het toestel gehoord, dus zoek even wat reviews voordat je je geld eraan uitgeeft.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

real-doc schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 23:56:
[...]

Ik heb erg veel slechte dingen over het toestel gehoord, dus zoek even wat reviews voordat je je geld eraan uitgeeft.
Ik heb de C450IP van Siemens. Dit is een DECT toestel wat zowel Analoog als VoIP aan kan. Deze werkt uitstekend. Wat mij betreft het draadloze VoIP toestel van dit moment.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• jnaeff
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10-2025
Ik heb zelf de E60 van Nokia. Deze werkt echt perfect als sip telefoon. Als je meer informatie wilt hebben stuur dan even een mailtje naar info@talkto.nl. Ik heb een hoop anderen telefoons geprobeerd maar deze telefoons gaven een hoop problemen.

[ Voor 22% gewijzigd door jnaeff op 13-11-2006 17:04 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 21:16
Het is niet de bedoeling om op deze manier klanten te werven voor je dienst/producten. Zoals we je al eerder hebben laten weten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.