Toon posts:

3800+ X2 en X1600XT clocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Jongens, Ik heb dus dit

- Asus a8r-mvp
- AMD 3800+ X2
- Sapphire X1600 XT
- 2 gig Kingston RAM

Afbeeldingslocatie: http://www.hardstijl.nl/AtiTool.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hardstijl.nl/speedfan.jpg

Nou moet ik heel eerlijk zijn, ik heb nog niet echt veel ervaring met het overclocken van CPU's e.d. Ik heb wel is me oude GeForce 2 GTS pro overgeclocked, maar verder dan dat ben ik niet gegaan, Ik heb al even een flink stuk van dit topic doorgelezen over mijn mobo en de specs daarvan. Ik zou graag met jullie hulp het 1 en ander proberen met mijn mobo en GPU, maar dat moet t wel stap voor stap :P .. want het absoluut niet fout gaan omdat mijn ouders en zusje ook gebruik maken van deze pc..

Als jullie tijd en zin hebben om mij opweg te helpen zou ik dat leuk vinden!! Graag zou ik dan wat tips hebben voor bijv nieuwe cooling (voor CPU en GPU), om de temp zoiezo wat lager te leggen, en ook voor mijn gpu enige clock tips!!

Groeten Mark..

p.s. ik weet niet of ik dit op een goeie plek heb gepost :/ |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:25:
Hallo Jongens, Ik heb dus dit

- Asus a8r-mvp
- AMD 3800+ X2
- Sapphire X1600 XT
- 2 gig Kingston RAM

[afbeelding]
[afbeelding]

Nou moet ik heel eerlijk zijn, ik heb nog niet echt veel ervaring met het overclocken van CPU's e.d. Ik heb wel is me oude GeForce 2 GTS pro overgeclocked, maar verder dan dat ben ik niet gegaan, Ik heb al even een flink stuk van dit topic doorgelezen over mijn mobo en de specs daarvan. Ik zou graag met jullie hulp het 1 en ander proberen met mijn mobo en GPU, maar dat moet t wel stap voor stap :P .. want het absoluut niet fout gaan omdat mijn ouders en zusje ook gebruik maken van deze pc..

Als jullie tijd en zin hebben om mij opweg te helpen zou ik dat leuk vinden!! Graag zou ik dan wat tips hebben voor bijv nieuwe cooling (voor CPU en GPU), om de temp zoiezo wat lager te leggen, en ook voor mijn gpu enige clock tips!!

Groeten Mark..

p.s. ik weet niet of ik dit op een goeie plek heb gepost :/ |:(
klik

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Er wordt hier bij tweakers wel vanuit gegaan dat het niet allemaal van onze kant hoeft te komen, ofwel dat je zelf wat onderzoek hebt gedaan. Heb je wel eens gegoogled naar onderwerpen erover? Heb je de searchfunctie van GoT al geprobeert? Ik weet zeker dat je een hoop hits zal krijgen.

En als het absoluut niet fout mag gaan, kan je beter niet overklokken. Overklokken brengt altijd risico met zich mee.

En tenslote, als je de huisregels doorgelezen had, had je geweten dat je ons niet de groeten hoeft te doen: wij doen elkaar automatisch al de groeten....

U vraagt, wij antwoorden.

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-12-2025
http://www.techzine.nl/tutorial/232/1

Dit is een goed tutorial waar precies uitgelegt staat hoe je je proc kunt overklokken. Het spreek voor zich.

Met Ati Tray Tools (zie meuktracker) kun je je gpu automatisch overklokken. Er zit een optie in die test wat de max memspeed en wat de max gpuspeed is voordat je artifacts krijgt.

Veel succes ermee.