Toon posts:

Reserator Stank

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een reserator plus van Zalman.
Dit apparaat koelt goed, alleen heb ik een probleem.
Sinds mijn aanschaf (3 weken geleden) ruikt mijn kamer na een gebruik van 2 uurtjes enorm smerig naar dat koelvloeitsof spul. Ht ruikt heel chemisch. Ik heb inmiddels ander koelvloeistof spul gekocht, maar de geur blijft. Ik heb verder geen lekkage. Wat mij opvalt is dat de bijgeleverde blauwe slangen erg stinken naar die koelvloeistof. Hebben jullie hier misschien ervaring mee? Moet ik soms stevigere slangen kopen welke geen geur doorlaten? Help svp, want ik baal enorm van die smerige stank. Alvast bedankt

Verwijderd

Hoeveel heb je derin gedaan ( juiste verhouding genomen?) ? Ergens mee gemorst op de grond ofzow?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon de juiste verhoudingen toegepast. 500 ml. koelvloeistof en 2 liter gedeminaliseerd water. Daar kan het dus niet aan liggen.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-02 10:32
Kan het zijn dat het toch wel ergens lek is? Maar erg minimaal, zodat het ergens heel rustig langs een slang loopt?

[ Voor 3% gewijzigd door The_Greater op 30-03-2006 15:45 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:04

E-Vix

Nu met sneeuw!

Wat je ruikt zijn je slangen zelf. Dat heb je altijd met nieuwe slangen. In het begin zullen ze stinken.
Er is vast wel een manier om van die stank af te komen, maar ik zou zo snel niet weten waar het aan ligt. Het ligt in ieder geval niet aan je koelvloeistof.
Je zou eventueel andere slangen kunnen kopen en die er op zetten. Je kan dan van tevoren even er aan ruiken of ze ook zo erg stinken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een keer alles gecontroleerd. Alles slangen en aansluitingen in mijn pc zijn droog en hebben geen lekkage. De reserator ruikt ook niet bij de aansluitingen. Ook bij de deksel van de reserator ruikt ik niets. Het enige waar ik de smerige geur ruik is bij de slangen in en uit de pc. De enige reden welke ik kan verzinnen dat het zo stinkt is dat ik na de aanschaf van de reserator koelingsproblemen heb gehad. Dit kwam omdat ik de koelers op de CPU en GPU niet te hard had aangedraait. Nu koelt het dus weer prima. De CPU en GPU werden veel te warm. GPU soms 85 C . Misschien dat de slangen daardoor ook iets te warm geworden zijn en de geur erin is blijven hangen. Misschien moet ik dan maar nieuwe slangen gaan bestellen.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
-nvm-

[ Voor 98% gewijzigd door TEAMIKKE op 12-04-2006 16:52 ]

Verwijderd

Gewoon nog ff een maandje aanzien, meestal is dan de nieuwige geur eraf.... (of je neus raakt er aan gewend :+ )

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-02 07:31
Als ie z'n blokjes niet vast genoeg op z'n vga en proc heeft gedraait zijn de koelblokjes en slangen juist niet warm geworden. ;)

Ik gok dat het nieuwigheid is. Heb ik ook eens gehad bij een paar rounded ATA 133 kabels (eerst 3 weken in de schuur gelegt)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik neem aan dat er op je kamer vast wel een raam open kan? Ik kan me niet voorstellen dat die geur echt zo sterk is, of je kamer moet 2x2 zijn.

🖥️ | 🚗

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb ook een Reserator en ik herken de geur. Idd erg chemisch en het sterkst op de slangen. Als ik ruik bij de voeding (waar de lucht uit de kast wordt geblazen (dus langs de slangen binnenin) ruikt het ook chemisch. Na een paar maanden heb ik er geen last meer van. Of de nieuwigheid is eraf óf ik ben eraan gewend geraakt. :P

Wat me wel opvalt is dat de geur aanzienlijk sterker is bij hoge watertemperaturen (35-40 graden), verder heb ik er geen problemen mee. :D

Goud is geen geld

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Die geur is de weekmaker in het plastic wat verdampt. Als er zoveel weekmaker in zit is het pisbakkenplastic. ( netjes gezegd: B-kwaliteit kunststof )

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
joopv schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:01:
Die geur is de weekmaker in het plastic wat verdampt. Als er zoveel weekmaker in zit is het pisbakkenplastic. ( netjes gezegd: B-kwaliteit kunststof )
Maar als dit verdampt worden de slangen dan niet hard?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

TweakerNummer schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:08:
[...]

Maar als dit verdampt worden de slangen dan niet hard?
Ze worden na verloop van tijd wat stugger, maar dat maakt vaak niet uit omdat de setup toch ingebouwd zit in een kast.

Wat ik niet snap is waarom fabrikanten maar al te vaak voor goedkope slangen gaan voor hun waterkoeling setup, kennelijk maakt die paar euro/dollar toch nog uit. Ik weet niet hoe het bij de Reserator is, maar veel mensen vinden het normaal dat ze hun setup af en toe moeten bijvullen omdat er water is verdampt. En hoe verdampt het? Door slangen gemaakt van siliconen of PVC. Plus het feit dat slangen minder soepel worden na verloop van tijd, kennelijk door verdampende weekmakers.

Zelf gebruik ik slangen van Tygon. Ze zijn wat duurder dan siliconen of PVC, maar dat nadeel weegt imho niet op tegen de voordelen: ze knikken niet, verdampen geen water en blijven soepel. Ik hoop dat fabrikanten als Thermaltake, Asetek en Zalman het belang van goede slangen ook eindelijk eens gaan inzien...

🖥️ | 🚗

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MadMarky schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 03:21:
[...]

Ze worden na verloop van tijd wat stugger, maar dat maakt vaak niet uit omdat de setup toch ingebouwd zit in een kast.

Wat ik niet snap is waarom fabrikanten maar al te vaak voor goedkope slangen gaan voor hun waterkoeling setup, kennelijk maakt die paar euro/dollar toch nog uit. Ik weet niet hoe het bij de Reserator is, maar veel mensen vinden het normaal dat ze hun setup af en toe moeten bijvullen omdat er water is verdampt. En hoe verdampt het? Door slangen gemaakt van siliconen of PVC. Plus het feit dat slangen minder soepel worden na verloop van tijd, kennelijk door verdampende weekmakers.

Zelf gebruik ik slangen van Tygon. Ze zijn wat duurder dan siliconen of PVC, maar dat nadeel weegt imho niet op tegen de voordelen: ze knikken niet, verdampen geen water en blijven soepel. Ik hoop dat fabrikanten als Thermaltake, Asetek en Zalman het belang van goede slangen ook eindelijk eens gaan inzien...
En die slangen stinken ook veel minder?

Ik dacht dat Zalman binnenkort met een Reserator aankomt die een fan bovenin heeft, nu maar hopen dat ze daar wel slangen hebben die wel goed blijven.

Zelf vindt ik het maar heel gaar. Je moet je moederbord toch nog steeds afstoffen, zelfs al heb je WC? Loop je daar een beetje af te stoffen, knapt je slang of knikt deze waardoor je een lek krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tygonslangen besteld. Zijn wel duur, maar ik wil van die geur af. Als deze slangen binnen zijn, zal ik mijn bevindingen posten. Alvast bedankt voor al jullie reacties.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25
weet je zeker dat die passen? Zalman gebruikt toch van die pushfittingen? Tygon heeft hele dikke slangen namelijk

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tygonslangen binnen en gemonteerd.
Het heeft geholpen, de geur is nu uit mijn kamer.
Die blauwe slangen van Zalman waren de oorzaak.
Deze tygonslangen zijn beter en doorzichtig, wat ook een leuk effect heeft met uv-vloeistof.
Al met al, bedankt voor jullie tips! Ik kan nu eindelijk heerlijk games spelene zonder een smerige stinkkamer.
Pagina: 1