ik loop nu een aantal weken bij een bedrijf stage, en daar is mij gevraagd om het huidige intranet aan te passen. Mijn SQL en PHP vaardigheden zijn niet zo hoog, maar ik kan er wel mee overweg. Nu heb ik alleen een klein probleem, er zijn 3 selectie vakjes, jaar, afdeling, auditoren...
de eerst, jaar, die bestond al, de andere 2 heb ik er bij gemaakt, die krijg ik ook netjes te zien op het intra net, ook met de keuzes uit de database.
alleen als ik nu het jaar wil selecteren, doet hij het gewoon, selecteer ik zeg maar 2006, krijg ik alle meldingen van 2006, maar bij de andere 2 doet hij het echter niet... hij laad wel even, maar laat verder niks zien. Hier onder staat de code
de eerst, jaar, die bestond al, de andere 2 heb ik er bij gemaakt, die krijg ik ook netjes te zien op het intra net, ook met de keuzes uit de database.
alleen als ik nu het jaar wil selecteren, doet hij het gewoon, selecteer ik zeg maar 2006, krijg ik alle meldingen van 2006, maar bij de andere 2 doet hij het echter niet... hij laad wel even, maar laat verder niks zien. Hier onder staat de code
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| <form method="post" id="afdeling" name="afdeling" action="index.php?s1=6&s2=6"> Jaar: <select id="jaar" name="jaar" onChange="this.form.submit()"> <?php $jaar_query = "SELECT YEAR(plandatum) FROM dkam02 GROUP BY YEAR(plandatum) ORDER BY YEAR(plandatum) DESC"; $jaar_result = mysql_query($jaar_query); $i = 0; while(list($jaar) = mysql_fetch_row($jaar_result)) { if ($i == 0) { $jaarcopy = $jaar; } $i++; if($_POST['jaar'] == $jaar) { echo "<option value=\"". $jaar . "\" selected>". $jaar . "</option>"; } else { echo "<option value=\"". $jaar . "\">". $jaar . "</option>"; } } ?> </select> Afdeling: <select id="afdeling" name="afdeling" onChange="this.form.submit()"> <?php $afd_query = "SELECT * FROM afdeling GROUP BY a_naam ORDER BY a_naam ASC"; $afd_result = mysql_query($afd_query); $i = 0; while(list($a_id, $a_naam) = mysql_fetch_row($afd_result)) { echo "\n<option value=\"" . $a_id . "\">" . $a_naam . "</option>"; if ($_POST['afdeling'] == "") { echo "<option value=\"\" selected>Keuze...</option>"; } else { echo "<option value=\"\">Alle</option>"; } while(list($a_id, $a_naam) = mysql_fetch_row($afd_result)) { if($_POST['afdeling'] == $a_id) { echo "<option value=\"". $a_id . "\" selected>" . $a_naam . "</option>"; } else { echo "<option value=\"". $a_id. "\">" . $a_naam . "</option>"; } } ?> </select> Auditoren: <select id="aud" name="aud" onChange="this.form.submit()"> <?php $aud_query = "SELECT auditoren FROM dkam02 GROUP BY auditoren ORDER BY auditoren ASC" ; $aud_result = mysql_query($aud_query); $i = 0; while(list($auditoren) = mysql_fetch_row($aud_result)) { if($_POST['auditoren'] == $auditoren) { echo "<option value=\"". $auditoren . "\" selected>". $auditoren . "</option>"; } else { echo "<option value=\"". $auditoren . "\">". $auditoren . "</option>"; } } ?> </select> </form> |