XFX Geforce 7800GT doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-07 11:12
Hallo, ik zit met het volgende probleem.
Een paar weken terug heb ik een XFX Geforce 7800GT gekocht, deze heb ik vervongen met mijn Ati X850XT.
Windows Xp opnieuw geinstalleerd, drivers etc, alles draaide prima tot dat ik in 1 keer in het spel WoW mijn beeldscherm uitsloeg en op standby ging zelfe bij Oblivion waar naar die bij 5 a 10 seconde al uitvalt.
Mijn pc bleef gewoon wel aan staan en uit mijn koptelefoon kwam wat krassend geluid.
Ik dacht dat het eenmallig was maar naar 10 a 20 minuten deed ie het weer.
Wat heb ik hier allemaal aan gedaan heb is Windows Xp opnieuw geinstalleerd, nieuwe drivers voor moederbord en videokaart geinstalleerd, gekeken of mijn voeding Enermax 480Watt het probleem was, kabbels goed aangedrukt, terug naar de winkel geweest en hebben de kaart getest die geen problemen gaf.
Als ik mijn 7800GT vervang voor de X850XT dan doet de X850XT het wel.
Zit met mijn handen in het haar want ik weet het echt niet meer, hij valt dus alleen uit in games.
Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen, alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door davey s. op 30-03-2006 10:56 ]

Verwijderd

Ik denk dat het een gavalletje RMA is. Het lijkt erop dat er iets in 3D mode iets niet goed is op je kaart.

• paperclipke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 16:39
Wat is je temperatuur? ik heb dezelfde kaart, bij mij hangt het rond de 40 graden.

• davey s.
paperclipke schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:00:
Wat is je temperatuur? ik heb dezelfde kaart, bij mij hangt het rond de 40 graden.
Temp is 42 graden nu, de winkel heeft het alleen getest met 3Dmark.
Ik vindt het ook zo vreemd waarom mijn X850XT geen problemen heeft, de winkel zei dat het een driver probleem zou kunnen wezen maar ik heb alle drivers al uitgeprobeerd en niks hielp.
Tweede probleem was dat het een combinatie probleem zou kunnen zijn XFX Geforce 7800GT met Asus A8N-SLI Deluxe maar dat lijkt me niet logisch.

[ Voor 39% gewijzigd door davey s. op 30-03-2006 11:07 ]

• davey s.
Ik heb net 3Dmark05 geprobeerd maar daar krijg ik niet het probleem, mijn score is gewoon normaal 7857 niet overgeclocked.
Waarom krijg ik bij alle spellen hetzelfde probleem en bij 3Dmark doet hij het gewoon dat snap ik dan niet.

Verwijderd

davey s. schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:25:
Ik heb net 3Dmark05 geprobeerd maar daar krijg ik niet het probleem, mijn score is gewoon normaal 7857 niet overgeclocked.
Waarom krijg ik bij alle spellen hetzelfde probleem en bij 3Dmark doet hij het gewoon dat snap ik dan niet.
Als het goed is is er een refreshrate override tab in het nvidia opties paneel, probeer daar eens wat mee te spelen, misschien helpt het.

Verwijderd

Of probeer de 3Dmark met de zelfde beeldinstellingen als van de games die je speelt, dus resolutie, aa/af en refresh rate.

• davey s.
Ik heb het probleem opgelost, ik had rivatuner geinstalleerd maar om een vage reden had hij ingesteld dat de videokaart altijd op 485/1050 moest lopen inplaats van 450/1050.
Snap niet waarom hij het steeds standaard in heeft gesteld, omdta ik ook steeds andere drivers heb gebruikt....
Enorm bedankt voor jullie hulp hier kan een slotje op denk ik.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Was het niet zo dat de 7800 serie overklokte bij intensief gebruik?

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1