Ik vroeg me af of het gemakkelijk is om de data van een Exchange4Linux server te migreren naar een Exchange 2003 server. Is dit gewoon de nieuwe server aansluiten en alle clients hun data weer opnieuw op de server laten zetten of is hier meer voor nodig?
als je je gebruikers zelf de data in pst`s laat stampen en dit terug haald op je exchange 2003 omgeving lijkt het me wel makelijk.
of je dmv migratie tools het om wil zetten weet ik niet.
hoe communiceerd die ex4linux bak? als een exchange 5.5 / 2000 / 2003 ?
http://www.msexchange.org...nge-Migration-Wizard.html
als dat mogelijk is
misschien is het een idee om eerst een test omgeving op te zetten..
1 server met lin / ex4lin en 1 met 2k3/ex2k3 en dan migreren
kijken waar je tegen aanloopt
exchange4linux geeft aan psts. dat is minder
4. >Hoe werkt een migratie / overstap naar exchange4linux
Het handigste is het om eerst over te stappen naar een situatie waarin alle Outlook gebruikers een profiel hebben met daarin hun persoonlijke Outlookdata (in een PST bestand). Deze situatie is vergelijkbaar met een Outlook stand-alone situatie.
of je dmv migratie tools het om wil zetten weet ik niet.
hoe communiceerd die ex4linux bak? als een exchange 5.5 / 2000 / 2003 ?
http://www.msexchange.org...nge-Migration-Wizard.html
eventueel zou je je ex4linux nog op bovenstaande protocollen overkunnen zettenIn this article I will give you an overview of the Exchange 2003 Migration Wizard (MAILMIG.EXE). With the help of the Migration Wizard you can simply migrate from a foreign messaging system or older Exchange versions to Exchange 2003. The wizard can help you to migrate from: Migration Files, MS Mail for PC Networks, cc:Mail, Exchange 5.5, Lotus Notes, Novell GroupWise 4.x, Novell GroupWise 5.x, Internet Directory (LDAP via ADSI) and, Internet Mail (IMAP4).
als dat mogelijk is
misschien is het een idee om eerst een test omgeving op te zetten..
1 server met lin / ex4lin en 1 met 2k3/ex2k3 en dan migreren
kijken waar je tegen aanloopt
exchange4linux geeft aan psts. dat is minder
4. >Hoe werkt een migratie / overstap naar exchange4linux
Het handigste is het om eerst over te stappen naar een situatie waarin alle Outlook gebruikers een profiel hebben met daarin hun persoonlijke Outlookdata (in een PST bestand). Deze situatie is vergelijkbaar met een Outlook stand-alone situatie.
[ Voor 80% gewijzigd door Duinkonijn op 30-03-2006 11:08 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Bedankt voor de uitgebreide reply!
Op zich zijn er maar een paar gebruikers op de exchange4linux server, dus als het kan zonder migratie tools is dat het fijnste. Is er in Exchange 2003 een mogelijkheid om de gegevens van alle clients te importeren? En heb ik dan altijd alle gegevens weer terug? Ik heb helaas geen ervaring met Exchange 2003 dus ik weet niet goed wat precies de mogelijkheden zijn hier.
Op zich zijn er maar een paar gebruikers op de exchange4linux server, dus als het kan zonder migratie tools is dat het fijnste. Is er in Exchange 2003 een mogelijkheid om de gegevens van alle clients te importeren? En heb ik dan altijd alle gegevens weer terug? Ik heb helaas geen ervaring met Exchange 2003 dus ik weet niet goed wat precies de mogelijkheden zijn hier.
dan kan een gebruiker met z`n outlook doen
http://www.bumc.bu.edu/www/help/images/tips/tip17/tip17.pdf
http://www.bumc.bu.edu/www/help/images/tips/tip17/tip17.pdf
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Verwijderd
is exchange4linux op ldap gebaseerd? Dan kun je gewoon de bij exchange 2003 meegeleverde migration wizard gebruiken om of naar pst te migreren of direct naar exchange. Even de documentatie doorlezen dus 
wat duinkonijn ook al aangeeft dus
wat duinkonijn ook al aangeeft dus
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 12:36 ]
Er staat in de gebruikershandleiding eens stuk over de openLDAP license, betekend dit dat het LDAP gebaseerd is?
En als dat zo is dan kan de wizard in exchange 2003 de gegevens van exchange4linux importeren?
En als dat zo is dan kan de wizard in exchange 2003 de gegevens van exchange4linux importeren?
Pagina: 1