Toon posts:

[ADSL] Snelheid Direct ADSL Basic valt tegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week is mijn Direct ADSL Basic (6 mbit/768 kbit) opgeleverd en ik heb alles volgens het boekje aangesloten. Toch valt met name mijn upload snelheid heel zwaar tegen:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Mar 30 2006 om 10:33:34 UTC+0200)

Download : 479.7 KByte/sec
Upload : 30.0 KByte/sec
Connection : 939.0 Conn/min

Ook andere speedtests geven een soortgelijk beeld.
Als ik echter naar mijn verbindingsgegevens kijk dan traint het modem wel goed in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
{Administrator}=>adsl info
Modemstate            :  up
Operation Mode        :  G.992.3 Annex A
Channel Mode          :  fast
Number of resets      :  4

Vendor                              Local           Remote
  Country             :               0f               b5
  Vendor              :             TMMB             BDCM
  VendorSpecific      :             0000             ff93
  StandardRevisionNr  :               00               02

Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :              7.0             20.0
Attenuation  [dB]     :             23.5             11.0
OutputPower  [dBm]    :             10.0             12.0

Intrinsic/Actual  Bandwidth          %
  Upstream            :             65
  Downstream          :             72

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :            14507             6151
  Upstream            :             1823              773

Transfer statistics
    Errors
      Received FEC    :                0
      Received CRC    :               12
      Received HEC    :                6
      Transmitted FEC :                0
      Transmitted CRC :             1879
      Transmitted HEC :             3177

Rechtstreeks met een kabeltje van 5 cm op de ISRA geeft geen betere resultaten.

Kunnen jullie adhv bovenstaande data tips geven? Oh ja, afstand tot centrale is 1300 mtr volgens pcdb.bbned.nl en mijn modem is een SpeedTouch 716 met firmware 5.3.2.6.0

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zie in je logs daar een upstream van 773 kbit/s staan, dat is toch netjes? Speedtest is ook niet echt betrouwbaar bij hoge snelheden, heb je al eens geprobeerd een file naar een andere site te uploaden? Of kijken welke upload snelheid je bereikt met P2P programma's?

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 30-03-2006 10:49 ]

Signatures zijn voor boomers.

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
ik weet dat ze bij xs4all adviseren om een groot bestand te downloaden en te kijken hoe snel dat gaat. Bij speedtest sturen ze namelijk een relatief klein bestand dus is het een hele korte meting.

Er staat op de support site van xs4all ergens een nutteloos bestand van 100mb, speciaal voor deze test ;) Probeer dat eens :)

hmm over het stukje upload heen gelezen :X

[ Voor 9% gewijzigd door -Jaap-io op 30-03-2006 13:02 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:39:mijn modem is een SpeedTouch 716 met firmware 5.3.2.6.0
Ah de Speedtouch 716, heerlijk modem maar in de standaardconfiguratie staan er wat dingen aan die je beter uit kunt zetten ;).

Gooi er eerst eens een nieuwere firmware in en zet dan "Webbrowsing interception" uit via Speedtouch->Configuration->Configure of telnet: {Administrator}=>:dsd config state=disabled .

Er staan ook speciale configs op de KPN site die deze optie ook uitschakelen :P.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik in mijn startpost al aangaf heb ik op meerdere manieren getest. Upload naar kantoor gaf een nogal wisselend beeld, maar dat kan natuurlijk ook aan de verbinding op kantoor liggen. Mordax gaf een nog slechter resultaat en download maakt me op zich niet zoveel uit, dus dat testbestand van xs4all heb ik niet zo veel aan, toch bedankt voor de tip.
Die nieuwe firmware en dat uitzetten ga ik zeker vanavond direct testen, resultaat post ik uiteraard even. Mocht er iemand in de tussentijd een betere upstream test hebben, dan houdt ik me zeker aanbevolen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Firmware updaten en met nieuwe configuratie tool van speedtouch.nl instellen opnieuw. Dan staat de webbrowser interception standaard uit.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Na het installeren van de nieuwe firmware en het gebruik van de config tool van speedtouch.nl is mijn snelheid wel okay!
Wat me opvalt is dat de noise margins veel hoger zijn en nu down- en upstream precies aan elkaar gelijk zijn. Upstream is nu 768 kbit i.p.v. 771 kbit.
Allemaal bedankt voor deze nuttige tips!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
SNR hoger bij dezelfde lijnsnelheid op dezelfde lijn is beter juist. Betekent dat er beter met het signaal is omgegaan ten opzichte van de ruis op de lijn naast het signaal.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1