BX of Via?!?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hey, ik heb een PIII 450 die op 600 mhz, FSB van 133 MHZ dus, loopt. Nu ga ik een ander moederbord kopen.
Ik twijfel nog steeds tussen een met Via apollo proA (de aopen AX64Pro of asus p3v4x) en de BX (msi-BX Master, ziet er erg goed uit) chipset.

Ik weet dat bij de BX de agp niet op 1/2 kan, maar mijn videokaart (CL Annihilator Pro) kan zeker de 89 Mhz agp aan.
Volgens mij is 4x AGP nog niet echt de moeite waard, en mijn ram kan ook wel 133 Mhz aan.

Wat zal ik doen, de via apollo proA of toch de BX??????

mvg,
UneXisT

specs

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 11:59
BX natuurlijk. Die chipset is gewoon sneller. Geheugen bandwidth is ook groter. Voor jou configuratie heb je geen VIA nodig.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
De Apollo 133A chipset is kwalitatief een stuk minder dan de BX-chipset, dus gebruik deze zolang mogelijk, wat bij jou idd prima kan.

• Unex
  • Niet online
Ok, thnx, voor jullie reacties.
Ik dacht het al, maar de tests bij www.hardwareinfo.nl over de via was niet slecht.
Maar ik ga toch voor de BX, ik zat te denken aan de MSI-BX Master, is dit een goeie keuze?

specs

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
BX kan AGP wel op 1/2

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Lache die Chaser
Chaser maakt een geintje :)

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
Chaser, bij een BX kan AGP dus NIET op 1/2...

• Unex
  • Niet online
ja, dat bij een BX je agp alleen op 1 en 2/3 kon wist ik wel ja, maja, met een geforce moet dat niet zoveel uitmaken volgens mij.
Maarre, BX Master goed mobo? of toch een andere

specs

Verwijderd

Asus CUVBX is ook vet.... maar ik ga toch voor een P3V4X...

• AP3X
  • Niet online
kom nou !
ik heb een Abit BX 6 en ik kan bij het menu waar je de proc. instelt gewoon de AGP clock op 1/2 of 1/1 zetten !
zoek maar op de abit site
en anders zal ik wel s een screenshot maken voor de slecht gelovigen onder ons

• AP3X
  • Niet online
ehm ok dan
klein foutje
ik bedoel dus 2/3
nou ja wat maakt het uit :P

Verwijderd

Ik heb zelf de MSI 6163Pro voorloper van de BX-master, en ik zou de MASTER nemen, bij mij loopt de PC133 op 150MHz bus, en de AGP(Viper550) op 2/3*150... http://go.to/hardwarexpo

• admiral866
  • Laatst online: 18:34

admiral866

The King Personality Disorder

hehe chaser,
lol

Verwijderd

Wanner je in de nabije toekomst nog een cu'mine gaat aanschaffen en oc-en dan zou ik voor de de Via gaan en in jouw geval voor een Asus P3V4X omdat beze een slot1 interface heeft, dus kun je ook je P3@450 kwijt. Je moet dan wel met een iets mindere geheugen prestaties rekening houden. Verder presteerd de Asus vrijwel gelijk aan een gem. BX. De AGP 4X en de ATA66 ondersteuning zijn (nog)niet echt boeiend, de 1/2 divider daarentegen weer wel. Veel geluk met je aankoop...

Verwijderd

Of neem een Soyo 6VCA. Ondanks dat vrijwel iedereen het hier een k*tmerk vind (was vroeger wel zo) heb ik toch voor dit bordje gekozen, vooral omdat hij in diverse tests beter werd bevonden dan de Asus P3V4X. Verder is hij wat goedkoper, en overklokken wil prima :)

• Unex
  • Niet online
Bedankt voor al jullie reacties.
Ik ga toch voor de BX-Master. De agp van 2/3 boeit niet zoveel, en ik ben opzich niet echt van plan dat ding binnenkort te upgraden.
Maar een coppermine 100 mhz. zou er toch ook in moeten passen? of kloppen de voltages dan niet?

specs

Verwijderd

Zie mijn reactie, Coppermine slot 1 550E@825 met 150MHz bus op MSI6163Pro.
Ze hadden de BX-master toen niet op voorraad, die wilde ik hebben, en ik hou niet van bestellen...(mijn voltage heb ik opgeschroefd van 1,65 naar 1,75) http://go.to/hardwarexpo

• Unex
  • Niet online
Ok, bedankt mede Hilversummer :), ik ga volgende week een BX Master halen, en dan kan ik altijd nog een iets betere proc. op knallen.

iig, thnx.

specs

Verwijderd

Goed besloten oef... ;)

Ik meen dat de PC Bouwmarkt op de Larenseweg hem nu op voorraad heeft, daar komt mijn MSI ook vandaan...

• Unex
  • Niet online
thnx Harry, ik ga morgen ff bellen

specs

Pagina: 1