Toon posts:

Fysieke identificatie systemen

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst heb ik echt geen idee in welk sub-forum dit topic hoort, maar deze lijkt me het meest voor de hand liggend.

Het bedrijf waar ik momenteel stageloop wil alle computers (desktop & laptop) fysiek voorzien van een nummer. Dit nummer moet op het systeem gezet worden en moet er vervolgens niet meer af kunnen. Een sticker is dus niet echt een optie.

Hoe doen de systeembeheerders die hier actief zijn dit? Ik zat al te denken aan graveren of iets dergelijks.

Alvast bedankt voor de suggesties :)

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Een sticker is hier op zich prima voor. Op m'n huidige werk worden gewoon stickers gebruikt (van die dunne die scheuren in plaats van er af gaan).
En op m'n school hadden ze letters/cijfers in de pc 'gebrand'. Hele codes waren gesmolten in het plastic van de PC's en monitoren. Maar of dat ook echt acceptabel is, is helemaal aan jullie.

[ Voor 6% gewijzigd door sariel op 30-03-2006 10:30 ]

Copy.com

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Je kunt ook stickers laten maken die als je ze na het plakken ergens afpulkt de letters void laten zien.
Zoiets bedoel ik Afbeeldingslocatie: http://www.ecolop.nl/assets/images/speciaal-1.jpg

Een beletteringsbedrijf (icm met een Gerber Edge bijv.) kan die voor je maken.

[ Voor 48% gewijzigd door aZuL2001 op 30-03-2006 12:46 . Reden: Aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Bij mijn vorige werkgever was ik daar ook op gekomen.

Toen zijn alle pc's voorzien van een "brandmerk" .

Dwz --> Elke pc voorzien van een gegraveerd nummer aan de binnenkant van de kast EN aan de buitekant van de kast (te verwezenlijken met een dremel ;) )

Wabbawabbawabbawabba

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

tsja ik zou er lekker gewoon stickers opplakken, alsof gebruikers de moeite gaan nemen om die stickers eraf te halen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 14:57

jmr

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:07
We gebruiken bij ons op het werk, en bij alle klanten STOPTRACK. Ik heb geen idee wat het kost, maar het gaat er ook nooit meer vanaf.
Pagina: 1