Ik hoop alle regels correct gelezen te hebben en dat de volgende post niet in strijd is met wat dan ook. Mocht dit wel het geval zijn, dan hoor ik het graag.
Op dit moment ben ik in het bezit van het volgende systeem:
-Asus moederbord (excuses, geen type)
-Athlon 2600+ processor
-768 MB PC2700 intern geheugen
-Asus 9600xt videokaart
-40 GB HD
Het systeem werkt prettig, maar ik zou nu graag een betaalbare update doen.
Belangrijkste doel is de huidige games wat beter en op hogere resoluties kunnen spelen.
Ik heb de volgende order bij elkaar gezocht:
-ASUS P5GD2-X moederbord (S775 Fsb800 915P 4DDRII6 Pe16 3Pe 3P A GL 4S)
-3.0Ghz P4 processor (S775 P4, 2mb Cache, BOX P4_630)
-Kingston 1GB DDR2 533MHz, CL4, DIMM
-160GB HD Maxtor
De videokaart blijft voorlopig even hetzelfde, al zit ik te denken om een ASUS x1800 PRO (pci-e) erbij aan te schaffen, vanwege de prijs/kwaliteit verhouding.
Ik heb advies gekregen om in ieder geval voor DDR2 te gaan, gezien de betere prestaties.
Nu ben ik echter aan het uitzoeken of dit systeem een waardevolle upgrade is.
Het kost me in totaal, zonder de videokaart ongeveer E500,-. Dit wil ik dan ook even als budget aanhouden.
Is de processor merkbaar beter dan mijn huidige AMD? Zijn de overige upgrades een degelijke keuze en verbetering? Ben ik met de nieuwe videokaart verzekerd van een nette games-pc?
Advies, goed- of afkeuring zou ik op prijs stellen.
Op dit moment ben ik in het bezit van het volgende systeem:
-Asus moederbord (excuses, geen type)
-Athlon 2600+ processor
-768 MB PC2700 intern geheugen
-Asus 9600xt videokaart
-40 GB HD
Het systeem werkt prettig, maar ik zou nu graag een betaalbare update doen.
Belangrijkste doel is de huidige games wat beter en op hogere resoluties kunnen spelen.
Ik heb de volgende order bij elkaar gezocht:
-ASUS P5GD2-X moederbord (S775 Fsb800 915P 4DDRII6 Pe16 3Pe 3P A GL 4S)
-3.0Ghz P4 processor (S775 P4, 2mb Cache, BOX P4_630)
-Kingston 1GB DDR2 533MHz, CL4, DIMM
-160GB HD Maxtor
De videokaart blijft voorlopig even hetzelfde, al zit ik te denken om een ASUS x1800 PRO (pci-e) erbij aan te schaffen, vanwege de prijs/kwaliteit verhouding.
Ik heb advies gekregen om in ieder geval voor DDR2 te gaan, gezien de betere prestaties.
Nu ben ik echter aan het uitzoeken of dit systeem een waardevolle upgrade is.
Het kost me in totaal, zonder de videokaart ongeveer E500,-. Dit wil ik dan ook even als budget aanhouden.
Is de processor merkbaar beter dan mijn huidige AMD? Zijn de overige upgrades een degelijke keuze en verbetering? Ben ik met de nieuwe videokaart verzekerd van een nette games-pc?
Advies, goed- of afkeuring zou ik op prijs stellen.