Verbinding delen met Kerio

Pagina: 1
Acties:

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Goedemorgen medetweakers,

ik zit met het volgende probleem. Ik wil op een PC de internet verbinding delen. Ik heb Kerio op de PC geinstalleerd en de verbinding is in principe ook gedeeld, alleen moet in de browser van de clients nog wel worden ingesteld dat er een proxy moet worden gebruikt. Dit wil ik voorkomen, ik wil dat de browser automatisch de proxy ontdekt, immers hebben de meeste browsers die functie. Ik weet dat dit kan alleen het wil nog niet lukken, op het moment dat ik de proxy settings weghaal uit de client kan er geen internetpagina meer worden geopend.

Heeft iemand suggesties hoe dit te regelen is ?
De PC waar Kerio op staat draait op Windows Server 2003 btw.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 16:47
Kerio is een routeringsprogramma, een proxy gebruiken is niet noodzakelijk.

Als je de default gateway en DNS server op je server met kerio zet, eventueel via DHCP, wat doet hij dan?

• jdsm
Server heeft al DHCP en DNS functie. De client krijgt bij het aansluiten op de switch ook netjes een IP wat binnen de door mij opgegeven range valt. Het internet zelf werkt dus ook wel, maar alleen als ik op de client in de browser instel dat er een proxy aanwezig is. Ik wil dat de browser deze automatisch vind en niet dat ik deze handmatig opgegeven dient te worden.

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-04 01:40

LordofWhatever

Uuhhh....?

volgens mij ondersteunt kerio geen ics (internet connection sharing), bij mij werkte het iig niet. ik heb maar een andere firewall genomen.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• jdsm
Het moet wel mogelijk zijn, een andere PC bij ons op de zaak kan het namelijk wel, je hoeft je netwerkkabel maar in een switch van dat netwerk te pluggen en je kan meteen internetten. Alleen degene die dat destijds geregeld heeft is nu op vakantie, dus we kunnen het hem moeilijk vragen :P