Toon posts:

Gaat deze ombouw lukken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag wbt. de ombouw van een Dell PC (GX-280) naar de behuizing van een Aspire. Dit ivm. ruimte en vervoer van de PC. Ik wil dus mijn GX-280 inhoud, overzetten naar deze Aspire (of een ander merk) kast, iemand ervaring hiermee? Gaat dit zomaar lukken?

Dit is mijn huidige PC: Afbeeldingslocatie: http://img.dell.com/images/global/products/optix/optix_gx280_sff_188x300.jpg

En hier wil ik naartoe
Afbeeldingslocatie: http://aspireusa.net/images/products/X-QPACK-RD-2_250.jpg

thx!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Post eens wat meer specs...
Ik, en met mij veel andere gebruikers ook denk ik, ben niet helderziend. Ik kan aan de hand van een plaatje niet aflezen of beide behuizingen M-ATX zijn etc.
Over het algemeen zijn die Dell dingen low-profile, ligt een beetje aan de uitvoering, dan zou het niet zo maar kunnen, want die aspire kast ziet er niet echt low profile uit...

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Als de dell een mcro atx of baby at moederbord heeft, dan zou het theoretisch moeten passen

Main Board: Standard Micro ATX / Baby AT

Bron

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Op die site van Dell staat (natuurlijk) niks over die moederbord architectuur. Ik heb wel een plaatje gevonden van het moederbord. Het is trouwens geen Small Form-Factor maar een Small Desktop.

Sorry dat het plaatje ff zo moet, ik kan ff niet ftp-en naar mijn eigen server vanaf hier....
http://server3.pictiger.c...screenshots/replbr-21.php

thanks.

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel, ik twijfel nu, volgens mij moet dit wel passen, ik heb die specs nog eens gezien van die PC. Ik ga hem gewoon openmaken vd week en dan probeer is het uit, denk wel dat het gaat passen.......

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 09:10 ]

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Ik zou er niet zo zeker van zijn als ik jou was. Dell staat er om bekend dat ze soms afwijkende onderdelen gebruiken en vooral zo'n kleine desktopbehuizing als de GX-280 zou best wel een afwijkend moederbord kunnen hebben.

ik heb even gegoogled op GX-280 motherboard en de eerste hit laat me al sterk vermoeden dat dit niet gaat lukken.

Ik zou zeggen, check het even na bij Dell voor je al de nieuwe behuizing koopt. Anders blijkt achteraf dat je voor niks al die tijd, geld en moeite hebt verspild.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
_Jona_ schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:26:
Ik zou er niet zo zeker van zijn als ik jou was. Dell staat er om bekend dat ze soms afwijkende onderdelen gebruiken en vooral zo'n kleine desktopbehuizing als de GX-280 zou best wel een afwijkend moederbord kunnen hebben.

ik heb even gegoogled op GX-280 motherboard en de eerste hit laat me al sterk vermoeden dat dit niet gaat lukken.

Ik zou zeggen, check het even na bij Dell voor je al de nieuwe behuizing koopt. Anders blijkt achteraf dat je voor niks al die tijd, geld en moeite hebt verspild.
Het lijkt wel of hij inclusief mobo tray enzo komt?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Nee, het gaat niet werken. Het mainboard van een Dell is gewoon te groot voor die kleine machine waar je het in wil prakken. Of je moet het gewoon laten zoals het is (mooie dell is niet lelijk....maar wel erg standaard), of een nieuw mobo kopen, en die gebruiken.
Persoonlijk zou ik het laten zoals het is. Ik heb m'n PC vaak genoeg versjouwt, en een grote of kleine pc maakt niet veel uit: stapelen met pc's in een auto is toch af te raden, en een 19" crt en normale pc en overige shit moet toch wel prima in een auto passen, op de achterbank?

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
Anders zaag ik dat Dell MB wel ff op maat ;-)

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:52:
Anders zaag ik dat Dell MB wel ff op maat ;-)
zaag je wel netjes om de draadjes in het pcb? als je dat een beetje goed doet, is het zelfs misschien mogelijk om het bord wat op te vouwen en rollen en zo :)

Copy.com

Verwijderd

waarom koop je niet een andere en verkoop je deze?

zie het er ook nog mooi uit.
Pagina: 1