[HTML] Javascript in form action

Pagina: 1
Acties:

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik probeer een systeem te maken om het mensen erg moeilijk te maken om een filmpje te stelen.
Hiervoor moet ik een pop-up openen. Tegelijkertijd wil ik deze pop-up een post meegeven.

code:
1
2
3
4
<FORM action="" method="post">
<INPUT type=hidden name=Logincode value=<? print $_POST["Logincode"]; ?>>
<INPUT type=submit value="Start movie" onclick="javascript:popUp('movie.php?source=1&Logincode=<? echo $_POST["Logincode"]?>&ID=<? echo $data["ID"]; ?>')">
</FORM>

Op deze manier wordt er inderdaad een mooie popup gestart, maar de POST gegevens worden niet gesubmit. Daarvoor moet ik eigenlijk inplaats van het ONCLICK gedeelte de ACTION invullen, maar daarin werkt het javascript gedeelte niet en krijg ik dus geen popup...

Ik hoop dat ik het probleem heb kunnen omschrijven. Uiteraard heb ik al gegoogled en gesearched, maar kon niks vinden ..

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
gebruik onsubmit

[ Voor 68% gewijzigd door WvdWest op 30-03-2006 00:27 ]

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Dit maakt het toch niet moeilijk om een filmpje te stelen? Het gaat sowieso naar de client dus ze kunnen er altijd aan volgens mij. Tenzij je een beveiliging in het filmpje hebt staan.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wel grappig dat je zoveel moeite doet om je filmpjes te beschermen, maar denk heel even na... Het filmpje moet eerst naar de client worden gestuurd om af te spelen. ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• MrDirk
Ik weet het. Heb veel informatie gezocht over het beschermen van je filmpjes online. 100% beschermen is onmogelijk (videocapturing), maar wel kan ik het zo moeilijk mogelijk maken. En dat is dan ook wat ik aan het doen ben (:

de 'onSubmit' geeft op deze manier de post ook niet door. Dit zijn de codes die ik heb geprobeerd. De $_POST["Logincode"] komt hier wel goed aan, getest met een print.

Probeersel 1
code:
1
2
3
4
<FORM action="#dummy" onsubmit="popUp('movie.php?source=1&Logincode=<? echo $_POST["Logincode"]?>&ID=<? echo $data["ID"]; ?>')" method="post">
<INPUT type=submit value="Start movie" >
</FORM>

Probeersel 2
code:
1
2
3
4
<FORM action="" onsubmit="javascript:popUp('movie.php?source=1&Logincode=<? echo $_POST["Logincode"]?>&ID=<? echo $data["ID"]; ?>')" method="post">
<INPUT type=submit value="Start movie" >
</FORM>

Vervolgens komt hij dan dus bij movie.php. Daar zit deze if statement in:
code:
1
2
3
4
if ($_POST["Logincode"])  { uitvoeren code; 
}
else { Post niet meegegeven;
}

Daaruit blijkt dus dat ik de post niet meekrijg...

[ Voor 42% gewijzigd door MrDirk op 30-03-2006 16:20 ]

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is denk ik effectiever om met HTAccess andere referrers dan jouw eigen site te blokkeren. Je kan namelijk altijd de link van een filmpje opvragen (rechtermuisknop op filmpje > properties), maar met een HTAccess script voorkom je dat mensen jouw filmpjes kunnen hotlinken.

[ Voor 3% gewijzigd door Blaise op 30-03-2006 16:39 ]

• MrDirk
Dat heb ik al ondervangen door gebruik te maken van flash.
De inlogcode moet per inlogkeren en per tijd veranderen. Vandaag dat ik geen .htaccess gebruik.

Ze zullen geen idee hebben wat de bestandsnaam van mijn filmpje is...

[ Voor 20% gewijzigd door MrDirk op 30-03-2006 16:40 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

posten naar een ander window kan alleen mbv het target attribuut:
HTML:
1
<form action="movie.php" target="moviewindow" method="POST">

Als je specifiek properties mee wilt geven aan je window kan dat op deze manier:
HTML:
1
<form action="movie.php" target="moviewindow" onsubmit="window.open('', 'moviewindow', 'width=300,height=300')" method="POST">

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 30-03-2006 16:45 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1