Ik ben bezig met een website, die in meerdere talen beschikbaar moet zijn, en heb een TranslateText() functie in mijn codebehind staan die een string vertaald. Omdat ik nogal wat knoppen, labels, etc op de pagina's heb staan heb ik dus in de OnLoad een hele hoop van de volgende regels staan:
En dat voor elke label/button. Nou vind ik dat niet echt netjes, en ben meer van mening dat dit soort dingen in de .aspx pagina horen te staan (en het is nogal omslachtig als ik een label ofzo wil toevoegen of verwijderen)
Ik dacht dit op te kunnen lossen met de volgende regel:
Als ik de control in een DataGrid zet, werkt het perfect en krijg ik de juiste tekst op de knop. Als de code echter gewoon los op een pagina staat, krijg ik een knop zonder tekst, en ik krijg ook geen foutmelding, de functie wordt ook niet eens uitgevoerd.
Mijn vraag is dus simpel; hoe krijg ik wel tekst op een knop of label die buiten een DataGrid staat?
code:
1
| btnUpdate.Text = TranslateText("GENERAL_BUTTON_UPDATE"); |
En dat voor elke label/button. Nou vind ik dat niet echt netjes, en ben meer van mening dat dit soort dingen in de .aspx pagina horen te staan (en het is nogal omslachtig als ik een label ofzo wil toevoegen of verwijderen)
Ik dacht dit op te kunnen lossen met de volgende regel:
code:
1
| <asp:Button id="btnUpdate" runat="server" Text='<%# TranslateText("GENERAL_BUTTON_UPDATE") %>' /> |
Als ik de control in een DataGrid zet, werkt het perfect en krijg ik de juiste tekst op de knop. Als de code echter gewoon los op een pagina staat, krijg ik een knop zonder tekst, en ik krijg ook geen foutmelding, de functie wordt ook niet eens uitgevoerd.
Mijn vraag is dus simpel; hoe krijg ik wel tekst op een knop of label die buiten een DataGrid staat?