De definitie van een nerd

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170544

Topicstarter
Wanneer is iemand nou echt een nerd?

Ik begon het mij af te vragen toen ik mezelf probeerde te scalen in hoe nerd ik ben. En ik verschillende meningen van mensen tegen gekomen ben over wat een nerd is en wat niet.

Het blijft natuurlijk een mening (subjectief was dat volgens mij :)) maar daar kan toch ook een algemene mening of woordbetekenis aan vastzitten?
De vragen die bij mij opkomen zijn:
- Moet een nerd altijd geïnteresseerd zijn in computers?
- Om nerd te zijn moet men dan sociaal niet vaardig zijn? (a-sociaal)

Heeft iemand wat toe te voegen? Ik post het hier voornamelijk omdat mijn gedachte over dat woord vrij leeg is, en ik denk dat er hier wel een aantal mensen zijn die er wat meer over weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170544

Topicstarter
Er is gewoon een duidelijke definitie van het woord. 8) dat maakt het een stuk makkelijker.
tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kveli
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-03 18:13
Ik denk dat een NERD een term is voor mensen die leven met computers, dwz, op werk, thuis, s'avonds, als hobby / ontspanning/ etc...

Wat termen betreft, ik heb geen flauw id wat driekwart betekend dat ik in deze forums voorbij zie komen, ik probeer mijn kennis juist wat te vergroten, maar tis net alsof ik een andere taal moet leren B)

A dyslexic, agnostic insomniac : one who lies awake at night wondering if there really is a dog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-04 13:19
nerd (de ~ (m.), ~s)
1 iemand die graag leert, computert e.d., maar achterblijft op het sociale, emotionele en motorische vlak

Bron: VanDale.nl

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=nerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dus iemand die sociaal niet goed kan communiceren (autistisch iemand bijvoorbeeld) en het wel leuk vind om zijn tijd achter een PC te besteden is een nerd? Die definitie snap ik even niet :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:30

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Een foto met een schijnbaar transparant computerscherm. Door het beeldscherm even weg te zetten en dan een foto te nemen en deze vervolgens als bureaubladachtergrond te gebruiken, lijkt het alsof het scherm transparant is, terwijl de iconen en vensters op het scherm wel zichtbaar zijn.\

Vind ik eingelijk best wel een heel koel idee :D :P

ERgo komt het erop neer dat:

Nerd: Iemand die sociaal niet vaardig is en bovenmatige intresse heeft in techniek en PC's
Geek: Iemand die sociaal wel vaardig is en bovenmatige intresse heeft in techniek en PC's

Tada :P

/me is de geek versie O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 29-03-2006 23:18 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Een topic als deze is meer op zijn plaats in SG of wellicht zelfs HK. Helaas kan de TS daar niet in. Verder is de definitie al gegeven. Ik sluit dit topic. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.