[Mobility Radeon 9000] Video full screen op 2e monitor

Pagina: 1
Acties:

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 08:30

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Hey daar,

Hier is een vraagje van mij:

Ik heb net mijn laptop aan mijn tv aangesloten... omdat ik weer lekker vanuit m'n luie stoel DVDtjes wil kunnen kijken.
Dit deed ik vroeger met mijn normale PC, maar daar werd ik helemaal gek omdat ik standaard al met twee monitoren werk, en iedere keer als ik m'n tv wilde gebruiken moest ik dus overschakelen met als gevolg dat al m'n icoontjes weer door elkaar gegooid werden en standaard plaatsen van vensters weer overhoop gehaald werden :/ (monitor resolutie 1280x1024, tv max 1024x768).
Maar afgezien daarvan werkte dat ideaal met mijn nVidea kaartjes (k heb dit jaren lang gedaan met 4 verschillende kaarten, en dat werkte prima... had ik een media player op m'n primaire monitor staan en de nView software maakte netjes een fullscreen video op m'n TV of tweede monitor. zag het beeld dus op beide monitoren.

Maar met m'n laptop wil dit niet lukken, m'n laptop heeft een Mobility Radeon 9000 IGP aan boord, maar met geen mogelijkheid dat ik video een beetje goed op m'n tv krijg :/

Ik draai het programma ShowShifter om video's dvd's en audio mee af te spelen omdat ik deze met een afstandsbediening kan bedienen :) en met nView ging dit dus prima, het programma stond op m'n 1e monitor, en een fullscreen versie van de desbetreffende video kwam op TV of 2e monitor terecht.

Maar met die radeon wil dat dus niet, k kloon m'n desktop en vervolgens krijg ik alleen een zwart vlak op m'n tv waar de video hoort te zitten, wat logisch is.
Maar k kan nergens vinden om die video full screen te krijgen.

Op GoT kwam ik wel dat Catalyst progsel tegen waarmee je dus in cinema mode kunt werken waarin hij dit dus wel doet, maar dat programma wil dus niet installeren op m'n laptop omdat m'n video kaart niet ondersteund word :/

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om dit toch voor elkaar te krijgen??

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-07 15:13
Probeer eens andere drivers voor je notebook.

dat doet soms wonderen.

ik neem wel aan dat je wel je desktop ziet op je tv maar geen beeld als je een film wil kijken.

dacht dat dit iets met directdraw had te maken of een soort van copy beveiliging.
waarschijnlijk gebruikje je tvout en geen sub-d/dvi voor je tv

als je notebook fabrikant geen nieuwedrivers heeft kan je dacht ik de gewoonen drivers van ati(dus geem mobility drivers) downloaden en met een tool deze op je noetbook installeren.