Best mede tweakers, ik lees hier al tijden mee, maar nu heb ik een probleem waar ik echt niet uit kom. Voor zo ver ik weet heb ik alles geprobeerd om dit op te lossen.
ik heb een half jaar gelden een adaptec 1210SA raid kaart gekocht, ter uitbreiding van mijn systeem inclusief een maxtor 6L200M0 200 GB HD.
De eerste paar maanden draaide hij flekkeloos. Maar toen opeens kreeg ik met downloaden (utorrent / Azureus / IE / Mozilla) eigenlijk met enige vorm van zwaar schrijf werk een melding
id : 9 bron:aar1210 het apparaat device\scsi\aar1210 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.
Dus ben ik op zoek gegaan naar een oplossing, van alles geprobeerd. XP er opnieuw op inclusief drivers (was toch nodig dus ik denk laat ik het nu maar doen), nog steeds het zelfde probleem. Hierna heb ik een backup gemaakt van alle data die op de schijf stond en de HD geformateerd. En na de formatatie alle data weer terug gezet
Tot een paar dagen geleden heeft dit weer prima gewerkt. maar nu heb ik hetzelfde probleem weer.
Ik heb deze keer geprobeerd :
ps : De 200GB maxtor draait niet in raid.
BIOS update moederboard
BIOS update raid kaart
driver updates certified/uncertified (ene driver draaid wel en de andere niet, maar het probleem blijft bestaan)
windows chkdsk /F
norton disk doctor repareren en free space
raid kaart in een ander PCI slot
vervanging van de SATA kabel
kaspersky anti-virus pro verwijdert inclusief ntfs streams
in veilige modus downloaden, probleem blijft bestaan
mijn system specs:
windows XP pro SP2 + alle updates
kaspersky anti-virus pro 5.0.527
kaspersky anti-hacker 1.7.130.0
intel pentium 2.53Ghz
adaptec 1210SA raid kaart
Gforce FX5700 LE 265MB
primair 1x maxtor 6Y080L0 80GB(gepartitioneerd, partitie voor windows en een partitie voor programma's)
op raid : 1X maxtor 6L200M0 200GB (alleen data opslag)
512MB DDR geheugen
intel D845GEBV2 moederboard
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, ik weet het ongeveer niet meer en heb geen zin om na zoveel maanden de HD iedere keer te formateren...
Alvast bedankt.
ik heb een half jaar gelden een adaptec 1210SA raid kaart gekocht, ter uitbreiding van mijn systeem inclusief een maxtor 6L200M0 200 GB HD.
De eerste paar maanden draaide hij flekkeloos. Maar toen opeens kreeg ik met downloaden (utorrent / Azureus / IE / Mozilla) eigenlijk met enige vorm van zwaar schrijf werk een melding
id : 9 bron:aar1210 het apparaat device\scsi\aar1210 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.
Dus ben ik op zoek gegaan naar een oplossing, van alles geprobeerd. XP er opnieuw op inclusief drivers (was toch nodig dus ik denk laat ik het nu maar doen), nog steeds het zelfde probleem. Hierna heb ik een backup gemaakt van alle data die op de schijf stond en de HD geformateerd. En na de formatatie alle data weer terug gezet
Tot een paar dagen geleden heeft dit weer prima gewerkt. maar nu heb ik hetzelfde probleem weer.
Ik heb deze keer geprobeerd :
ps : De 200GB maxtor draait niet in raid.
BIOS update moederboard
BIOS update raid kaart
driver updates certified/uncertified (ene driver draaid wel en de andere niet, maar het probleem blijft bestaan)
windows chkdsk /F
norton disk doctor repareren en free space
raid kaart in een ander PCI slot
vervanging van de SATA kabel
kaspersky anti-virus pro verwijdert inclusief ntfs streams
in veilige modus downloaden, probleem blijft bestaan
mijn system specs:
windows XP pro SP2 + alle updates
kaspersky anti-virus pro 5.0.527
kaspersky anti-hacker 1.7.130.0
intel pentium 2.53Ghz
adaptec 1210SA raid kaart
Gforce FX5700 LE 265MB
primair 1x maxtor 6Y080L0 80GB(gepartitioneerd, partitie voor windows en een partitie voor programma's)
op raid : 1X maxtor 6L200M0 200GB (alleen data opslag)
512MB DDR geheugen
intel D845GEBV2 moederboard
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, ik weet het ongeveer niet meer en heb geen zin om na zoveel maanden de HD iedere keer te formateren...
Alvast bedankt.