Ixus 800 IS (sd700IS) of toch...

Pagina: 1
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Voor mijn ouders als vervanging van de A75.

http://consumer.usa.canon...egoryid=145&modelid=13019

Ze maken veel foto's binnen, alleen maar point en shoot (je weet wel net opa en oma geworden :) )

Ik kwam op dit model omdat hij en compact is en IS heeft, wel handig voor binnen zonder te flitsen.
Panasonic heeft ook wel mooie modellen maar als zoeker alleen maar een display (mindere kwal. dan de canon) Een gewone zoeker is een vereiste ivm zon of juist weinig licht!

Eigenlijk kom ik geen alternatief meer tegen (uit ervaring wil ik geen geen fuji, kodac, Ricoh of compact-Nikon )

Oja een S3-IS vinden ze te groot en een A700 heeft toch geen IS?
Superzoom vinden ze niet belangrijk ook aantal MP niet

de vraag: Zien we een model over het hoofd?
nog een vraag: wie kent de online winkel Redcoon?, met NL handeiding voor 429,-
http://www.redcoon.nl/red...productId/6615/index.html

www.casarodriguillo.com

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

Ik zou je niet te veel blind staren op de IS functie. Die neemt je onscherpte van beweging van de camera weg. Niet de bewegings onschepte van het onderwerp. Aangenomen dat het kleinkind beweegt ;) krijg je bij low-light omstandigheden evengoed onscherpte.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Nee, het is niet zozeer dat het onderwerp teveel beweegd, maar binnenshuis heb je zonder flitser met een fatsoenlijke iso waarde een te lange sluitertijd. Ook pannen zal niet goed gaan met IS maar dat zullen ze niet doen.

www.casarodriguillo.com

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
Een gewone zoeker is een vereiste ivm zon of juist weinig licht!
Daarmee ben ik het oneens. In extreme gevallen heb je natuurlijk gelijk, maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het met een helder display eveneens goed kan. (Pana FX8)

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-01 16:30

oXygeN

oftewel oxje...

Wat is er mis met een powershot A75 voor et point & shoot werk?

\o/

• Pinin

Pinin

Topicstarter
oXygeN schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:43:
Wat is er mis met een powershot A75 voor et point & shoot werk?
Gejat in Rome, en als ze dan toch iets niet kopen, dan meteen eentje die de eigenschappen/gebreken van de vorige kunnen verminderen

www.casarodriguillo.com

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 19:14
Wat waren de gebreken van een A75 dan?
En hoe lost een Ixus 800 dat op?

Zoals al gezegt IS helpt niet tegen bewegingsonscherpte. Als een kind 1 of ouder is beweegt het zeker wel (ervaring met het kind van een neef van me). Daar voor heb je een kortere sluitertijd nodig (hogere ISO of lichtsterkere lens)
Eigenlijk kom ik geen alternatief meer tegen (uit ervaring wil ik geen geen fuji, kodac, Ricoh of compact-Nikon )
Zo beperk je je keuze ook wel heel erg. Wat is er mis met bijvoorbeeld een Fuji S5600

[ Voor 43% gewijzigd door martijn_tje op 30-03-2006 18:39 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

dan wel Fuji F10/F11 en de nieuwere V30?

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 21:17

MBV

Als je een optische zoeker wilt hebben, kan je het shaken. Bij Foka hadden ze maar weinig compactcamera's met optische zoeker (ook een eis van mijn moeder), bijna allemaal hebben ze een te groot scherm daarvoor. Behalve dan de Canons. F10/F11 was ook de eerste die ik aanraadde. Was ook geen doorzichtzoeker. De S5600 is geen compactcamera.

Kodak, Ricoh en Trust ;) zou ik ook direct schrappen, of ze moeten héél erg veranderen.

[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 30-03-2006 18:57 ]

Verwijderd

Ik zou Ricoh toch niet op eenzelfde niveau als Kodak en Trust gooien. Daarnaast maakt Trust al twee jaar geen camera's meer (of iig verpakken).

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ricoh, is als producent een goed merk. Maar ik vind de foto's uit een Caplio (en bediening) van een laag niveau. Specs zijn vaak prima van ricoh, totdat je hem gebruikt. Net als compacte Nikons :X terwijl nikon prima is.
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:23:
dan wel Fuji F10/F11 en de nieuwere V30?
V30? niets over te vinden.

Waarom een F10/11? geen optische zoeker en geen IS en geen uiterlijk ala IXUS (dit laatste is niet het belangrijkste maar wel leuk) dan zijn er nog wel een stuk of 50 alternatieven te bedenken.

Maar er stond nog een vraag ;) kent iemand Redcoon.nl of recenties?

[ Voor 55% gewijzigd door Pinin op 30-03-2006 21:12 ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Redcoon is gewoon een afsplitsing van de Duitse Redcoon. Geen magazijn in NL vandaar 5 werkdagen levertijd. Zitten in Tilburg, in principe prima zaak (type klein kantoor en geen magazijn, maar wel lage prijzen).

Edit: Ricoh maakt wel degelijk prima camera's. Het enige irritante is de flitssynchronisatie van 1/30 sec waardoor de kans op beweging tijdens de opname aanwezig is, daar staat tegenover dat de doortekening in donkere partijen beter is. Tweede nadeel is ruis, maar je moet toch niet hoger gaan dan ISO 200 bij een compact. Kortom, dat argument geldt voor 90% van de compacten.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 21:28 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

[b][message=25484746,noline]tomleeuw schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 21:06
Maar er stond nog een vraag ;) kent iemand Redcoon.nl of recenties?
Ken jij de shopsurvey? Ik ben te lui om een linkje er naar toe te posten.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
B) Ik kon alleen de PRODUCTsurvey 8)7 niet goed genoeg gekeken
en mig29 THX
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 21:27:
Edit: Ricoh maakt wel degelijk prima camera's. Het enige irritante is de flitssynchronisatie van 1/30 sec waardoor de kans op beweging tijdens de opname aanwezig is, daar staat tegenover dat de doortekening in donkere partijen beter is. Tweede nadeel is ruis, maar je moet toch niet hoger gaan dan ISO 200 bij een compact. Kortom, dat argument geldt voor 90% van de compacten.
Nou dat zijn net de dingen die ze niet willen, maar de ruis schijnt bij de nieuwe compacts (zoals de nieuwe A-serie en sommige Ixus's) veel beter te zijn. Wat vind jij dan wel goed aan Ricoh? 28mm Wide? dat is dan ook het enige denk ik.

[ Voor 61% gewijzigd door Pinin op 30-03-2006 21:38 ]

www.casarodriguillo.com

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 19:14
Volgens mij zit er in de Ixus 800 IS de zelfde sensor als in de Canon SD630. Dit is een voorbeeld van wat de SD630 doet op iso 400
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfx01/page11.asp

Voorbeeldje van de Fuji F10 op iso 400
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfx01/page9.asp

Op zich vant die iso 400 van de canon nog mee, ik vind het eigenlijk net niet bruikbaar maar het valt me toch mee. Op de Fuji is iso 400 gewoon bruikbaar
tomleeuw schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 21:34:
Nou dat zijn net de dingen die ze niet willen, maar de ruis schijnt bij de nieuwe compacts (zoals de nieuwe A-serie en sommige Ixus's) veel beter te zijn. Wat vind jij dan wel goed aan Ricoh? 28mm Wide? dat is dan ook het enige denk ik.
28mm wide is echt onwijs practsch.

[ Voor 31% gewijzigd door martijn_tje op 30-03-2006 21:50 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 10:04

Emiel1984

Made in NL

Met het idee op eenvoud gericht, waarom zou je niet is kijken naar een opvolger van de A75 ? Het voordeel is daarmee dat je ouders het model (out of the box) dan al goed kunnen bedienen.

Ik bezit zelf een A80 en deze maakt binnen best aardige foto's zonder flits als het niet al te donker is. Je hebt een ' sportstand' oftewel een veel bewegen stand. Werkt dus met enkele stappen.

Maar geen vrienden of kennisen met kids en camera :) ? Het beste kan je altijd nog zelf kijken naar wat er interessant is qua kwaliteit. Het is best wel persoonlijk waar je al blij mee zou kunnen zijn. En mischien niet geheel onbelangrijk wat is je budget ?

PS : Toevallig niet een mediamarkt of andere grote keten in de buurt ( even geheugen kaartje meenemen en snel foto's schieten met het 'excuus' dat je een camera wil kopen maar wel wilt weten wat er uit komt ;) ) Bij mijn laatste onderzoek naar MP3 spelers kreeg ik zelf een koptelefoon te leen. :+

[ Voor 23% gewijzigd door Emiel1984 op 30-03-2006 21:59 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

28 mm, snelheid!!!!, groot LCD (ok, dat hebben meer merken nu), best heel aardig lensje, supercompact voor een 7x zoom camera.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Allen bedankt voor de reacties, ze hebben een order geplaats voor de ixus800IS bij redcoon. Zodra het ding binnenkomt wordt ie uitgeleverd, nu is ie nog nergens te koop, alleen vooruitbestellingen.

toch nog ff de pana Fx01 vergeleken, maar de zoekr gaf de doorslag, en er is niets tegen canon

www.casarodriguillo.com

• MBV
  • Laatst online: 30-01 21:17

MBV

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:45:
Ik zou Ricoh toch niet op eenzelfde niveau als Kodak en Trust gooien. Daarnaast maakt Trust al twee jaar geen camera's meer (of iig verpakken).
Zo bedoelde ik hem niet. Maar dat zijn voor mij de 3 merken die zoieso nooit meedoen. Nikon compact heb ik geen persoonlijke ervaringen mee, maar ook geen reden om te denken dat dat goed spul is. Canon, Panasonic en Fuji zijn denk ik mijn merken qua compact, maar de laatste keer dat ik me erin heb verdiept was februari 2005... :)

F10/11 heeft een IS minder hard nodig, door hogere ISO-mogelijkheden. ISO400 nog goede foto's, terwijl de meeste camera's boven de ISO100 al problemen hebben :9 De F11 schijnt trouwens nog beter te zijn dan de F10 qua ISO400 prestatie.

A75 etc heeft exact dezelfde bediening als de IXUS (qua bedieningsgemak), wat IMHO dus geen voordeel heeft.

En ja, 28mm is een eerste vereiste voor een compact. Dé reden dat ik een S60 kocht :)

Verwijderd

mag ik vragen waarom je de ixus 800 boven de 750 verkiest?
En waarom heb je de sony N1 buiten beschouwing gelaten?

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 20:41:
mag ik vragen waarom je de ixus 800 boven de 750 verkiest?
Vanwege de IS, als er wat minder licht is of met zoomen heb je gewoonweg minder bewegingsonscherpte, tenzij het onderwerp zelf snel beweegt want dan heb je er niets aan. Maar bijv. sluitertijden van 1/25 gaan prima
En waarom heb je de sony N1 buiten beschouwing gelaten?
vanwege dezelfde rede en een touchscreen display wil je niet, tenzij je gadget freak bent, een touchscreen heeft geen enkel voordeel (op het gadgetgebeuren na dan) en wel nadelen.

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Hmm ik zie graag een paar voorbeeld foto's tegemoet. :P

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Als ie binnen is (nog niet voorradig in NL) zal ik eens wat testjes doen, en neerzetten.
Ben zelf ook benieuwd naar de beste Ixus tot nu toe.

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 03-04-2006 20:11 ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

tomleeuw schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:11:
Als ie binnen is (nog niet voorradig in NL) zal ik eens wat testjes doen, en neerzetten.
Ben zelf ook benieuwd naar de beste Ixus tot nu toe.
Als het goed is krijgen de shops deze week hun bestellingen van Ixus 800's :)

Ik ga zelf ook een halen :)

Verwijderd

Ik snap dus niet waarom mensen als eerste die camera willen hebben. Wacht toch eens rustig op de reviews en kijk dan of de camera voldoet aan de manier waarop je hem gebruikt. Daarnaast is de prijs van de camera dan gelijk alweer een paar tientjes lager (is een geheugenkaart).

Een goed voorbeeld hiervan is de Ixus750. Als je voor een camera teveel betaalt dan is het wel voor dit model. Lees de reviews op DPreview erop na en je ziet dat je voor dezelfde kwaliteit foto net zo goed voor een Sony DSC-P200 (alleen geen 2.5" LCD) kunt gaan (scheelt 120 euro) of als je wel een groot scherm wilt voor de Casio Exilim Z750 (scheelt 100 euro). Bij deze laatste camera heb je gelijk het voordeel dat de accu 200 foto's langer meegaat. Maar goed, dat zal in een "ik geil op ixus camera's topic" wel geen goed argument zijn ;)

Doel van het voorbeeld: even wachten en kijken hoe de Panasonic FX01 (28 mm groothoek) of de Pentax A10 (dockstation en een supergoed werkende tracking AF) presteren tov de Ixus 800IS.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 14:40 ]

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Jep maar je vergeet dat mijn ouders nu helemaal geen camera hebben en dit vinden ze erg jammer, het zal hun een worst wezen of dat ding al een maand of wat in productie was of niet. Toevallig valt het samen
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:39:...
Maar goed, dat zal in een "ik geil op ixus camera's topic" wel geen goed argument zijn ;)

Doel van het voorbeeld: even wachten en kijken hoe de Panasonic FX01 (28 mm groothoek) of de Pentax A10 (dockstation en een supergoed werkende tracking AF) presteren tov de Ixus 800IS.
Het heeft niets met "geilen op ixus" te maken, en als je de topicstart goed had gelezen zie je dat ik juist vraag om alternatieven, die voldoen aan bepaalde eisen (zoals gewone zoeker en IS en compact)

[ Voor 66% gewijzigd door Pinin op 12-04-2006 21:26 ]

www.casarodriguillo.com

• florisje
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:55:
[...]
Als het goed is krijgen de shops deze week hun bestellingen van Ixus 800's :)

Ik ga zelf ook een halen :)
Ik heb er inmiddels al eentje (uit Japan).

Volgens mij heeft de TS een goede keus gemaakt, want ik ben tot nu toe zeer tevreden over de prestaties bij lowlight omstandigheden.

Ik heb een review in elkaar geknutseld die hier te vinden is:

http://www.floris.nu/?postid=60

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ziet er goed uit Floris, ook je review, alleen die pijltjes bij het vergelijken van de iso's bij ixus 500 en ixus800 :X

Bij de foto's vind ik zeker iso400 goed genoeg voor afdrukken, ook die flits foto's vind ik erg netjes voor zo'n cam. zoals die kast. Ook die foto low light iso 80 en 1sec. sluitertijd geeft aan dat die IS veel zin hebt.
Ik denk dat ze er erg blij mee zijn, als het goed is wordt ie woensdag geleverd

[ Voor 4% gewijzigd door Pinin op 23-04-2006 11:23 ]

www.casarodriguillo.com

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:30
tomleeuw schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:53:
Ik kwam op dit model omdat hij en compact is en IS heeft, wel handig voor binnen zonder te flitsen.
Leuk, maar zoals al gezegd, opa's en oma's knippen kinderen.. dacht je echt dat kinderen stil zitten? Ja als baby misschien nog enigszins, maar wacht maar een jaar. Dan heb je dus geen reet aan meer aan IS. IS is fantastisch, op m'n dSLR ben ik ontzettend blij met m'n IS lenzen,. Echter als "lapmiddel" op een compact-cam die moet zwoegen om genoeg licht binnen te krijgen heb je er -zeker als je mensen/dieren wilt fotografen- niks aan.
Panasonic heeft ook wel mooie modellen maar als zoeker alleen maar een display (mindere kwal. dan de canon) Een gewone zoeker is een vereiste ivm zon of juist weinig licht!
Ik zag onlangs foto's van een Panasonic FX9 en die deden bijna pijn aan de ogen. Indoor, met flits. Om te huilen echt, totaal onscherp, super-foute kleuren. Helemaal niks. Zou ik niet aanraden voor opa en oma.

Optische zoeker, mwah.. recente LCD's zijn zo goed dat de noodzaak daarvan er niet meer is. Is mis 'm totaal niet. Ik zie overigens NOOIT iemand met een compact-digicam door de optische zoeker turen.
Dus je hebt je keuze al gemaakt en wilt alleen van andere horen hoe goed ze hun Canon vinden?

Om merken die je in het verleden wellicht hebt gehad af te schrijven omdat ze destijds niks waren.. slecht plan. Er is enorm veel innovatie in digicam-world. Jaren geleden had ik ook zoiets.. Fuji.. nee, nooit, met die interpolatie-CCD's. Nu Fuji hun CCD's echter slim aan het gebruiken is zijn het echter juweeltjes. Ik heb zelf de F10 en kan die voor het gebruik van opa en oma dan ook ZEER STERK aanbevelen. M'n pa (ook al opa) kan 'm probleemloos gebruiken en gaat deze waarschijnlijk van me overnemen a.s. zomer, als ik overstap op een F11 of F30. Mooie plaatjes, goede AF, makkelijk te bedienen, goed display, enorme accu-levensduur (echt honderden foto's op een charge), en niet meteen lelijk flitslicht. Enige nadeel is de clumsy kabel-boom die je erbij krijgt om de accu op te laden, maar gelukkig hoeft dat niet vaak.

Kijk hier voor wat leuke F10/F11 fototjes: http://www.photo.net/photos/hpic

Oh.. ik zie dat nu dat je al een 800IS hebt besteld.. (wat zijn die duur trouwens!)

Veel plezier ermee, maar hopelijk zijn de kids niet te actief :)

• Pinin

Pinin

Topicstarter
O.k. IS is niet heilig zeker niet/juist niet bij bewegende onderwerpen. Maar hij heeft ook een isowaarde die tot400 goed is (ook andere merken hebben dit) IS is vooral voor mijn pa erg fijn (mijn moeder heeft wel een vaste hand) mijn moeder wil dus zo'n zoekertje. Ik hoop dat ie voldoet! en gelukkig dat ze niet voor de panasonic gekozen hebben.

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1