Chinese applicatie geeft geen chinese karakters? *

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
Ik heb er al op mijn probleem gezocht op Google en Tweakers maar ik weet niet echt goed waarop ik moet zoeken 8)7 . Ik heb namelijk het volgende probleem.

Ik wil een (waarschijnlijke) Chinese applicatie leesbaar maken voor een Chinees... Maar ik kan er zelfs geen Chinese tekens uithalen ook al heb ik het Chinese talenpakket wel geinstalleerd. Zodra ik de applicatie opstart en ermee ga werken zie ik overal van dit soort tekens:

°²»Õʡ®½­ÏØÕòÇÅÕòÄýºÓÇÅ 8)7

Ik weet dat dit een soort van incriptie is. Wanneer ik deze tekst in Word plak en er een txt bestand van maar met de charset GB 2312 is het wel leesbaar als Chinees.

Mijn vraag is nu hoe ik de applicatie kan wijzigen zodat ik Chinese tekens krijg in plaats van tekenreeks hierboven.

THNX!

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas allereerst je topictitel aan. Ten tweede; wat voor soort applicatie is het uberhaupt? En als jij deze maakt; waarom krijg je dit dan niet aan de gang? Wat voor taal is de applicatie in geschreven? En last but not least; wat heb je zelf al gedaan om dit op te lossen?

[CHINESE SOFTWARE] Hoe te vertalen naar Chinees > Chinese applicatie geeft geen chinese karakters? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-12 16:14

nIghtorius

Poef!

DaLuca schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:07:
Ik heb er al op mijn probleem gezocht op Google en Tweakers maar ik weet niet echt goed waarop ik moet zoeken 8)7 . Ik heb namelijk het volgende probleem.

Ik wil een (waarschijnlijke) Chinese applicatie leesbaar maken voor een Chinees... Maar ik kan er zelfs geen Chinese tekens uithalen ook al heb ik het Chinese talenpakket wel geinstalleerd. Zodra ik de applicatie opstart en ermee ga werken zie ik overal van dit soort tekens:

°²»Õʡ®½­ÏØÕòÇÅÕòÄýºÓÇÅ 8)7

Ik weet dat dit een soort van incriptie is. Wanneer ik deze tekst in Word plak en er een txt bestand van maar met de charset GB 2312 is het wel leesbaar als Chinees.

Mijn vraag is nu hoe ik de applicatie kan wijzigen zodat ik Chinese tekens krijg in plaats van tekenreeks hierboven.

THNX!
Duidelijk. herken het.. de applicatie wat je draait is geen Unicode applicatie maar gewoon ASCII gebaseerd. daarom krijg je zulke tekens.. ook als je de Chinese talenpakket hebt geïnstalleerd.

Als het betreffende OS Windows XP blijkt te zijn heb je geluk dan kun je de applicatie
AppLocale installeren van Microsoft.

url: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=17598

hiermee kun je aangeven in welke taal een non-unicode toepassing gestart moet worden..

veel success :)

edit: voorbeeld

Zonder Microsoft Applocale:
Afbeeldingslocatie: http://www.phibiansoft.net/files/wapploc.png

Met Microsoft Applocale:
Afbeeldingslocatie: http://www.phibiansoft.net/files/apploc.png

[ Voor 8% gewijzigd door nIghtorius op 29-03-2006 23:38 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• DaLuca
Kijk! Super bedankt ik zal het ff gaan checken..

• DaLuca
Spider.007 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 23:11:
Ik pas allereerst je topictitel aan. Ten tweede; wat voor soort applicatie is het uberhaupt? En als jij deze maakt; waarom krijg je dit dan niet aan de gang? Wat voor taal is de applicatie in geschreven? En last but not least; wat heb je zelf al gedaan om dit op te lossen?

[CHINESE SOFTWARE] Hoe te vertalen naar Chinees > Chinese applicatie geeft geen chinese karakters? *
Ik wil niet lullig overkomen hoor, Waar wat heb je eraan om te weten wat voor een applicatie het is. Wat heb je eraan om te weten in welke taal het geschreven is (Ik zou het niet weten... want ik ben geen programmeur) en ik heb al aangegeven dat ik het een te wazig probleem vond en er op gezocht heb op verschillende zoekmachines.

Het gaat er alleen om dat ik rare (dus ASCII) tekens zie in plaats van Chinese tekens.

De informatie die je hierboven vraagt vind ik dus overbodig...

• grhmpf
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Dan moet je geen hulp vragen! Als het bijvoorbeeld een Java applicatie zou zijn dan zijn er een aantal opties die je kan checken. Maar graag of niet :)

• DaLuca
Jo! Het is gelukt met die prog van microsoft! makkelijk te vinden en te gebruiken...

Moderator... deze topic mag gesloten worden.

Nightorius THNX _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door DaLuca op 31-03-2006 14:16 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

DaLuca schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:35:
[...]

Ik wil niet lullig overkomen hoor, Waar wat heb je eraan om te weten wat voor een applicatie het is. Wat heb je eraan om te weten in welke taal het geschreven is (Ik zou het niet weten... want ik ben geen programmeur)
Omdat er voor verschillende talen verschillende oplossingen bestaan? Je had het even zo goed over een webapplicatie kunnen hebben?
en ik heb al aangegeven dat ik het een te wazig probleem vond en er op gezocht heb op verschillende zoekmachines.
Je geeft aan dat je niet goed hebt kunnen zoeken; dus waar je dan wel op hebt gezocht; en wat je hebt geprobeerd naast een languagepack installeren is niet erg duidelijk ;)
Het gaat er alleen om dat ik rare (dus ASCII) tekens zie in plaats van Chinese tekens.

De informatie die je hierboven vraagt vind ik dus overbodig...
In ieder geval is de informatie over hoe je dit probleem nu hebt opgelost zeker niet overbodig; dus post dat nog even

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-12 16:14

nIghtorius

Poef!

Spider.007 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:12:

In ieder geval is de informatie over hoe je dit probleem nu hebt opgelost zeker niet overbodig; dus post dat nog even
zie mijn post ;), dat was de oplossing.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-12 01:28
off-topic:
DaLuca schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:07:
Ik wil een (waarschijnlijke) Chinese applicatie leesbaar maken voor een Chinees...
Ik zou hem gewoon een compact disk VRMPVOL_CN geven. :Y)
Het is dat Chineestalige(!) download sites echt van alles illegaal verschaffen... just my opinion.
Pagina: 1