Toon posts:

Vreemd netwerkgedrag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik loop toch al een aardig tijdje in de IT mee, maar ik heb hier een probleem waar ik niet meer uitkom.

Mijn situatie is als volgt:

Ik heb:
een Speedtouch 580 (Zo'n wireless geval)
een Speedtouch 546 (Zo'n ADSL2+ geval)
en een 8 poorts switch (Zo'n huis-tuin-en-keuken geval)

Als ik nu mijn twee routers op elkaar aansluit heb ik netjes een verbinding.
Als ik nu mijn 580 op de switch aansluit heb ik netjes een verbinding
Als ik nu daarentegen mijn switch op die 546 aansluit, heb ik gedonder in mijn LAN.

Ik zie op de lampjes dat er constant verkeer wordt gegenereerd. Dit resulteert in hetvolgende:

Alle machines op de switch hebben een goede snelle onderlinge verbinding.
Alle machines op de 546 hebben een goede onderlinge verbinding
Machines die moeten communiceren met machines op de switch of op de 546 hebben dropouts en een maximale netwerk throughput van 0,5 %!!!

Iemand een idee?

Alvast bedankt,

Richard

Verwijderd

Deze is wel heel obvious, maar een brakke switch misschien?

Gebruiken die twee Speedtouches trouwens niet beide 10.0.0.138 als IP, of heb je dat veranderd? (of ben ik abuis? :))

Verwijderd

Topicstarter
Nee.. De ene router heeft als ipadres 192.168.1.253 en de ander 192.168.1.254

De routers zijn op dit moment op elkaar aangesloten en ik maak nu gebruik van de overgebleven netwerkaansluitingen op de routers.

Ik mis die switch alleen! :)

Verwijderd

Gebruikte je steeds dezelfde poort op die switch? Zoja, probeer eens een andere :)

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:57
goeie duplex/snelheid settings? e.v.t. handmatig gelijkzetten ipv auto

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
hm, kun je de situatie iets duidelijker schetsen ajb?

ik vat nl nog niet _hoe_ je het nou precies hebt aangesloten.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-04 15:12
Ik ben ook even nieuwsgierig; hoe sluit je het precies aan? Wat is het trouwens voor verkeer? Ethereal er al op los gelaten? netstat -es output bekeken?

[ Voor 105% gewijzigd door Klaus_1250 op 30-03-2006 00:17 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

LOL. Klinkt eigenlijk gewoon simpelweg als twee routers die alletwee staan te DHCP'en en elkaars client willen zijn :) Weet je zeker dat je je router qua LAN / WAN kant goed hebt aangesloten :? Probeer beide eens alleen maar met staische IP's, dan kun je iig het DHCP-verhaal uitsluiten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Probeer eens alleen de 546 aan te sluiten en kijk of die in zijn eentje wel werkt. Ik denk inderdaad dat je op het moment dat je 2 modems aansluit, dat ze met elkaar gaan vechten wie de baas is :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende situaties geprobeerd:
[Router 580]---[Switch]---[Router 546] Resultaat: Flikkerende lampjes

[Switch]----[Router 546] Resultaat: GEEN flikkerende lampjes, maar een normale connectie

[PC]----[Switch]----[Router 546] Resultaat: Flikkerende lampjes

[Switch]---[Router 546]---[3 PC's] Resultaat: GEEN flikkerende lampjes

[3 servers]---[Router 580]---[Router 546]---[3 PC's] Resultaat: GEEN flikkerende lampjes

DHCP server staat op beide routers uit
Netmask staat goed

• weijl
  • Niet online
[Router 580]---[Switch]---[Router 546] Resultaat: Flikkerende lampjes
[3 servers]---[Router 580]---[Router 546]---[3 PC's] Resultaat: GEEN flikkerende lampjes
waarom zou je dat zo willen? 2 internet connecties? 2 verschillende netwerken?
[Switch]----[Router 546] Resultaat: GEEN flikkerende lampjes, maar een normale connectie
[PC]----[Switch]----[Router 546] Resultaat: Flikkerende lampjes
PC schreeuwt rond dat ie er is of switch gaar. alle poorten geprobeerd?
[Switch]---[Router 546]---[3 PC's] Resultaat: GEEN flikkerende lampjes
bevestigd gestelde hierboven een beetje.

[ Voor 4% gewijzigd door weijl op 30-03-2006 13:11 . Reden: [code] -> [quote] ]

Verwijderd

Topicstarter
De 546 is een ADSL2+ router. (Is wel zo handig om daarmee een snelle verbinding op te bouwen :) )
De 580 is een wireless router, die ik voor de 546 router had staan als ADSL gateway.

Ik wil dus nog wel mijn wireless behouden, dus vandaar dat deze router er nog tussen stond.
Maar de 580 is het probleem ook niet, want (zie boven) als ik mijn switch op de 546 aansluit en DAN een pc aan de switch hangt, dan begint het verhaal weer opnieuw

• weijl
  • Niet online
Had je nou wel of niet elke poort geprobeerd op die switch? zo ja, dan kan ik niet anders concluderen dan dat die switch gaar is.

Niet een andere switch liggen om dit te bevestigen??

Verwijderd

Topicstarter
Alle poorten zijn geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Helaas zit ik op dit moment niet zo in de slappe was om een nieuwe switch te kopen.

Ik bedenk me nu net dat ik niet alle machines offline had gebracht, maar gewoon de stekkertjes erin heb geprikt. Zou het misschien DAT kunnen zijn?
Pagina: 1