Toon posts:

Acces point of Nieuwe Router

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik loop al een tijdje met een plan in mijn achterhoofd om een draadloos netwerkje bij ons thuis aan te leggen voor de laptop. Ik heb dus ook al een gewoon goed werkend bedraad netwerk. Met een ADSL Router, 4 poorts, waarvan er nu 1 onbezet is.

De vraag die ik heb, als ik een draadloos accespoint aansluit op deze onbezette poort in mijn router, zal het dan werken, of is een acces point uitsluitend om een bestaand draadloos netwerk uit te breiden.

Met vriendelijke groet,

Keloyster

• Fuss!
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-02 08:41
Een accesspoint zal inderdaad werken.

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-02 15:49

Boullie

Da Bulster

Je kunt hem gerust aansluiten op de lege poort.
Wireless is juist bedoelt als extra op een bestaand bedraad netwerk

[ Voor 39% gewijzigd door Boullie op 29-03-2006 21:36 ]

Boullie

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:04

Metzie

Nyaano !

Je kunt gewoon een accesspoint aansluiten op die vrije ethernetpoort.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Fuss!
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-02 08:41
Vaak zijn wireless routers even duur/goedkoop. Overweeg dan een wireless router aan te schaffen, en die te gebruiken als een access point (dus geen router-functionaliteit). Bij eventuele latere veranderingen aan je netwerk heb je dan meer vrijheid!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
je bent wat flexibeler in je opzet als je alles gescheiden houdt (dus apart modem, router, AP, etc..) Wil je gewoon een doosje wat alles doet, dan kun je overwegen om zo'n modem-router-AP ding te kopen. Die zijn vaak wel een beetje aan de prijs, maar is wel makkelijk: 1 kastje voor stroom, 1 centrale plek voor internet beheer :)

Verwijderd

Topicstarter
He jongens, bedankt voor het antwoord, dit wilde ik even weten...hartelijk bedankt!

Ik ga dan gewoon voor het accespoint, toekomstige veranderingen zullen nog ver weg zijn...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- GoT is geen helpdesk, wat je hier vraagt had je met beetje eigen zoekwerk (GoT + reviews) makkelijk kunnen vinden
- Overige Hardware is geen dumpbak, de hoofdgroep "netwerken" is er niet voor niets :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.