[XP] Bestanden weg maar zijn er toch nog?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:40
Heb een vreem dprobleem.

Hier worden alle bestanden uit de verschillende mijn documenten (op verschillende pc's) weg geschreven naar de hoofd server (die draaid op windows xp).

Nu is er uit 1 map zomaar een groot aantal bestanden weg en de gene van wie de documenten zijn zegd dat ze niet weg gegooid zijn.

De map zegd het volgende:

MB files folders
855 2.572 151
Er staan nog 3 mappen in de map en nadat ik deze 3 bij elkaar opgeteld heb krijg ik het volgende:

MB Files Folders
574 1757 61

Dit zou betekenen dat de bestanden nog wel in de map staan.
Ik heb ingesteld dat hidden files te zien zijn dus zxe kunnen niet hidden zijn.
De server is virus vrij en spyware vrij.

Er worden restore points aangemaakt maar las dat dit alleen van kracht is op instellingen en heb dus het idee dat hij de files die nu verdwenen zijn niet zal terug zetten.

Heeft iemand een idee waar deze vermiste bestanden geen zijn gegaan?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je ook 'Super Hidden' (oftewel System + Hidden attributen) files aan staan? :)

• eltinio
Ik ben niet bekend met super hidden files.

Waar kan ik aanvinken dat deze wel zichtbaar zijn?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op dezelfde plek als hidden files, maar dan heten ze 'Hide protected operating system files' :)

• eltinio
Aangepast maar alleen een mapje met recyclen extra gekregen.

Nu geeft de hoofd map aan dat er nog maar 1909 files zijn en als ik de files in derecyclen map erbij optel wat ik al had kom ik wel op die hoeveelheid had.

Moet ik er dan nu toch vanuit gaan dat de files weg zijn?

Verwijderd

System files en Hidden files zijn aan te zetten door command prompt te starten
en dan met behulp van attrib de kenmerken te verwijderen.
attrib -s -h /s (-s maakt systeembestanden zichtbaar. -h maakt hidden files zichtbaar en /s neemt
ook de bestanden in submappen mee)

Heb je het ook al geprobeerd met data recovery programma's?

En zijn de bestanden niet per ongeluk door de gebruiker naar een ander map gesleept?
Ben ik namelijk zelf wel eens tegengekomen. Iemand die net de verkenner ontdekt had en per ongeluk bestanden naar een onderliggende submap had gesleept..........

• eltinio
het zijn echt een berg word documenten en nog wat andere losse dingen.

Het lijkt me dat dat niet zomaar perongeluk verkeerd te schuiven is, verder moet er dan ook wel een laad tijd op zitten.

Ik heb nog geen recover programma geprobeerd want had het idee dat het sneller had gekunt.

Verder is dat wat je met je command promt aanzet toch hetzelfde dat ik via windows heb aangezet?

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:59

orf

Kun je sowieso de system restore niet proberen? Als dat niet helpt kun je het toch altijd ongedaan maken.

• eltinio
je system restore ongedaanmaken?

Het lijkt me dat wanneer je terug gaat naar een restore point in het verleden dat restore points erna vervallen

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:59

orf

Nee hoor, je kunt de laatste actie ongedaan maken.

Verwijderd

Ja klopt t command prompt verhaal is hetzelfde als wat je binnen windows al gedaan had.......

• eltinio
k zal ik dat eerst proberen en wanneer dat niet werkt kan ik altijd nog een recovery tool draaien.

Ik zal hier morgen wel de resultaten van geven.

• eltinio
Ok wil nu naar me laatste restore point gaan.

In het verleden kreeg ik het als optie nadta ik me pc tever had overgelcokt maar zou niet weten hoe ik er gewoon naartoe ga.

Iemand een idee?

• eltinio
Een recover point was niet aangemaakt opdat er teweinig ruimte was op de c schijf (doh)

De server blijkt ook niet helemaal virus vrij te zijn dus komend weekend de server overzetten naar ntfs en naar windows server 2003
Pagina: 1