Canon Powershot G3 sluitertijd

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• Scheeve
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb hier thuis een Canon Powershot G3 liggen, maar ik heb geen *** verstand van die dingen en ik wil graag de sluitertijd verminderen. Veel foto's zijn vaag bij de geringste beweging, is er iemand die weet hoe dit moet ? _/-\o_

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:19

YellowCube

Wait...what?

de handleiding lezen is geen optie?
je weet immers wat je wilt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Je vinger op het knopje houden totdat de foto ook daadwerkelijk gemaakt is, in plaats van de camera 'naar beneden te drukken' en dan weer los te laten waardoor de camera weer een stukje omhoog floept, daar krijg je nogal eens bewogen foto's van.

Verder een beetje zoeken op Google en je vindt duizenden websites daarover, of hier met de search bovenaan de pagina.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Scheeve
YellowCube schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:49:
de handleiding lezen is geen optie?
je weet immers wat je wilt.
Kan ik niet vinden :X Daarom vraag ik het hier, misschien heeft iemand deze camera of 1 die er op lijkt

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:10
Je kunt ook even de menu's doorzoeken naar iets wat lijkt op Config Shutter Time of iets dergelijks.

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Heb een G3 gehad. Nu een G5. zelfde principe eigenlijk. Sluitertijd verminderen: zet het mode-wieltje op Tv, hierna kun je draaien aan het wieltje dat zicht op de grip bevindt, vlak voor je sluiterknop. Hiermee verander je de sluitertijd.

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het instellen van de sluitertijd gaat net als op elke andere Canon camera (welke dit kan) door de draaiknop naar Tv te draaien.

edit; net te laat met "verstuur bericht".

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 29-03-2006 20:57 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:05

job

Scheeve schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:51:
[...]

Kan ik niet vinden :X Daarom vraag ik het hier, misschien heeft iemand deze camera of 1 die er op lijkt
Dan kan je niet zoeken...
http://consumer.usa.canon...egoryid=321&modelid=8056#

Gewoon lekker googlelen, dan vind je hem vanzelf.

• Scheeve
hehe had nog niet op google gezocht naar de handleiding B) Maar wat is een normale sluitertijd ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:05

job

Scheeve schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:05:
hehe had nog niet op google gezocht naar de handleiding B) Maar wat is een normale sluitertijd ?
Ligt er een beetje aan hoe stil jij je hand kan houden.
Maar 1/50 lijkt me wel te doen.

• Scheeve
Wat nou als ik springende mensen wil fotograferen? ik heb hem nu bijvoorbeeld op 1/2000 staan

Verwijderd

Scheeve schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:08:
Wat nou als ik springende mensen wil fotograferen? ik heb hem nu bijvoorbeeld op 1/2000 staan
hoeveel licht heb je dan wel niet :X? (of wat voor ISO :{ )

Iig, je kunt proberen te pannen (meetrekken), zodat ze er niet zo statisch opstaan. :)

• Scheeve
Nogmaals ik heb geen verstand van camera's :Y) ISO staat hier op 191 al weet ik niet wat het is }:O

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Wij zijn er niet om simpele, en dus makkelijk vindbare informatie voor jou te vinden en dat dan hier te kopiëren. Doe zelf eerst moeite om het antwoord op je vraag te vinden, want zelfs zoiets logisch als google heb je nog niet eens geprobeerd.

Alle basis fotografie vragen, zoals die vragen over sluitertijd en ISO waarde, kun je zelfs vinden in het FAQ-gedeelte van dit forum: Fotografie technische FAQ en Koopadviezen

Behandel ons dus aub niet als slaafjes/hulpknechten om jou de basisdingen van fotografie uit te leggen, maar leer zelf eens wat basiskennis en kom dan gerust terug om te babbelen over bijv. de foto's die je hebt gemaakt.

[ Voor 22% gewijzigd door guillaumemay op 29-03-2006 21:20 ]

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Die 191 is het aantal foto's die je nog kunt maken; een ISO-waarde is 50/100/200 of 400 bij een G3 en dat gaat over de gevoeligheid van de sensor (en de hoeveelheid ruis die je gaat krijgen). En als je nog geen basis weet, dan kun je beter eventjes de FAQ doorlezen, Google raadplegen of een boek lenen bij de bieb en relaxed op de bank met je cam bij de hand wat lezen.

[ Voor 16% gewijzigd door TerraGuy op 29-03-2006 21:22 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Scheeve
Ik heb het een beetje gelezen en als ik het goed begrijp, dan is een lagere ISO meestal beter. Nu bijvoorbeeld heb ik sluitertijd van 1/250 en een ISO van 50. Ik denk dat dit genoeg is om springende mensen te fotograferen

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

GoT is een forum waar we een minimale kennis van zaken verwachten. Heb je die niet dan maakt dit niet uit, maar verzoeken we je om éérst deze kennis te vergaren alvorens een topic te openen. Er valt enorm veel over dit onderwerp te vinden, zowel in de technische FAQ van FGA als op Google. Begin daar je speurtocht dus eerst eens :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.