Hallo ik ben leerkracht op een basisschool en ben op het moment wat aan het knutselen met excel.
Ik wil een een cijferlijst maken met de volgende mogelijkheid:
Stel je hebt een toets met de volgende norm:
onderdeel 1 = 3 fout 1 punt aftrek
onderdeel 2 = 2 fout 1 punt aftrek
onderdeel 3 = 4 fout 1 punt aftrek
onderdeel 4 = 1 fout 1 punt aftrek
Nu wil ik gewoon het aantal fout invullen en dat excel dan het cijfer uitrekent.
Dus zo:
Nu heb ik het natuurlijk even zelf gedaan (ongeveer).
In de blauwe balk staat dus de norm per onderdeel en eronder het aantal fout gemaakt per onderdeel. De bedoeling is dus: ik vul het aantal fout in en hij berekent het cijfer.
Ik denk zelf dat dit veeeel te lastig is voor excel ... maar wie niet waagt ....
Dus is dit mogelijk ? Ja dus ... thx voor de hulp !
Vraag 2:
Kunnen de gemiddelde totaalcijfers verzameld worden in een ander tabblad of excelbestand ?
Voorbeeld:
totaalcijfers: 8, 9, 7, 6 en 8 die staan dus in kolommen ver van elkaar.
Dat er een gemiddeld cijfer (7,6) uitrolt in een cel in een ander tabblad of het liefst in een ander excel bestand.
Ben benieuwd waar de grenzen van excel ophouden
Ik wil een een cijferlijst maken met de volgende mogelijkheid:
Stel je hebt een toets met de volgende norm:
onderdeel 1 = 3 fout 1 punt aftrek
onderdeel 2 = 2 fout 1 punt aftrek
onderdeel 3 = 4 fout 1 punt aftrek
onderdeel 4 = 1 fout 1 punt aftrek
Nu wil ik gewoon het aantal fout invullen en dat excel dan het cijfer uitrekent.
Dus zo:

Nu heb ik het natuurlijk even zelf gedaan (ongeveer).
In de blauwe balk staat dus de norm per onderdeel en eronder het aantal fout gemaakt per onderdeel. De bedoeling is dus: ik vul het aantal fout in en hij berekent het cijfer.
Ik denk zelf dat dit veeeel te lastig is voor excel ... maar wie niet waagt ....
Dus is dit mogelijk ? Ja dus ... thx voor de hulp !
Vraag 2:
Kunnen de gemiddelde totaalcijfers verzameld worden in een ander tabblad of excelbestand ?
Voorbeeld:
totaalcijfers: 8, 9, 7, 6 en 8 die staan dus in kolommen ver van elkaar.
Dat er een gemiddeld cijfer (7,6) uitrolt in een cel in een ander tabblad of het liefst in een ander excel bestand.
Ben benieuwd waar de grenzen van excel ophouden
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 21:56 ]