Eergisteren een leuke aanbieding tegen het lijf gelopen van een Asrock K7S8XE+ met SiS748 chipset. http://www.asrock.com/product/K7S8XE+.htm
Nu na het inbouwen e.d. werkt de videokaart niet, althans ik heb geen beeld.
De videokaart is een Point of View Geforce 4 TI4200 AGP 8x.
Als ik de monitorkabel aansluit wordt er wel signaal doorgegeven (als ik de kabel eruit trek geeft mijn monitor " no signal " aan), maar bij het opstarten komt er geen beeld, maar ook geen piepjes oid. Ik vermoedt daarom dat hij wel gewoon boot.
Ik denk dat het aan 2 dingen kan liggen:
1. In de handleiding van de mobo staat uitdrukkelijk dat er geen videokaarten van 3,3volt in kunnen, echter kom ik er niet achter hoeveel volt mijn videokaart is en aangezien zowel het AGP slot als de kaart 8x aankan ga ik er van uit dat dat het probleem niet is.
2. Misschien een domme opmerking, maar kan de FSB jumpers er iets mee te maken hebben? Mijn CPU is een AMD Athlon XP2400+, dus heb ik de jumpers gezet op 333Mhz.
Iemand een idee?
Trouwens, een PCI kaart werkt ook niet.
Nu na het inbouwen e.d. werkt de videokaart niet, althans ik heb geen beeld.
De videokaart is een Point of View Geforce 4 TI4200 AGP 8x.
Als ik de monitorkabel aansluit wordt er wel signaal doorgegeven (als ik de kabel eruit trek geeft mijn monitor " no signal " aan), maar bij het opstarten komt er geen beeld, maar ook geen piepjes oid. Ik vermoedt daarom dat hij wel gewoon boot.
Ik denk dat het aan 2 dingen kan liggen:
1. In de handleiding van de mobo staat uitdrukkelijk dat er geen videokaarten van 3,3volt in kunnen, echter kom ik er niet achter hoeveel volt mijn videokaart is en aangezien zowel het AGP slot als de kaart 8x aankan ga ik er van uit dat dat het probleem niet is.
2. Misschien een domme opmerking, maar kan de FSB jumpers er iets mee te maken hebben? Mijn CPU is een AMD Athlon XP2400+, dus heb ik de jumpers gezet op 333Mhz.
Iemand een idee?
Trouwens, een PCI kaart werkt ook niet.
[ Voor 3% gewijzigd door its_Muppet op 29-03-2006 20:26 ]
"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)