POV TI4200 op nieuw Asrock K7S8XE+ mobo=geen beeld.

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
Eergisteren een leuke aanbieding tegen het lijf gelopen van een Asrock K7S8XE+ met SiS748 chipset. http://www.asrock.com/product/K7S8XE+.htm
Nu na het inbouwen e.d. werkt de videokaart niet, althans ik heb geen beeld.
De videokaart is een Point of View Geforce 4 TI4200 AGP 8x.
Als ik de monitorkabel aansluit wordt er wel signaal doorgegeven (als ik de kabel eruit trek geeft mijn monitor " no signal " aan), maar bij het opstarten komt er geen beeld, maar ook geen piepjes oid. Ik vermoedt daarom dat hij wel gewoon boot.
Ik denk dat het aan 2 dingen kan liggen:
1. In de handleiding van de mobo staat uitdrukkelijk dat er geen videokaarten van 3,3volt in kunnen, echter kom ik er niet achter hoeveel volt mijn videokaart is en aangezien zowel het AGP slot als de kaart 8x aankan ga ik er van uit dat dat het probleem niet is.
2. Misschien een domme opmerking, maar kan de FSB jumpers er iets mee te maken hebben? Mijn CPU is een AMD Athlon XP2400+, dus heb ik de jumpers gezet op 333Mhz.
Iemand een idee?

Trouwens, een PCI kaart werkt ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door its_Muppet op 29-03-2006 20:26 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• strandbal
  • Laatst online: 06:54

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Een XP2400+ is een FSB266 processor. Zou goed kunnen dat 'ie daarom niet wil booten.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Heb je het al met een andere plank geprobeerd? FSB settings is alleen voor je ram geheugen hardware matig te setten...

Probeer is een ander plankje.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Bios Resetten en ff proberen te booten met alleen je mobo, cpu, videokaart, geheugen en je voeding. kan zijn dat er iets anders brak is in je systeem dus ;(

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 10:51

Addict

Het leven is een plak kaas.

Heb exact hetzelfde probleem, met dezelde mobo, heb geen idee hoe het kan, alles al vervangen muv. het mobo, het moet dus wel aan het mobo liggen.

Ik denk er nu aan een nieuwe te kopen, maar als iemand mij kan helpen, graag.

Addict

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:10
Een Athlon XP 2400+ is een FSB266 processor, die gaat niet op 333MHz werken. Die asrock bordjes hebben jumpers om de FSB in te stellen, je kunt in het BIOS nog de FSB aftunen, maar de basis FSB instellingen zal je moeten doen met de jumpers.

Verder heb ik bij deze borden al 2x meegemaakt dat de condensator naast de southbridge bol werd. De eerste heb ik op garantie gestuurd, de tweede heb ik zelf maar vervangen omdat de garantie afhandeling niet naar mijn zin was en omdat de garantie inmiddels ook al verstreken was. Er hoeft maar een kleine bolling in die condensator te zitten en je moederbord start niet meer op.

Verwijderd

ik heb ook is eff snel zo'n aarsrockje uit de kast getrokken. had hier hetzelfde. ik zou voor een andere plank gaan als ik jou was.;) en als je toch een nieuwe koopt ;) koop dan een Abit of een DFI ;) heb je tenminste kwaliteit ;) :*) }:O

• its_Muppet
  • Laatst online: 20-03 13:46
Update:
Mijn voedign bleek kapot te zijn dus deze vervangen. Ik blijf echter het probleem hebben. Ik heb zelfs geen BIOS piepjes. En het grootste probleem is dat dezelfde configuratie op mijn oude mobo ook niet meer werkt!
zelfs de meest basis configuratie geeft geen teken van leven:
-Losse mobo
-CPU + FAN
-voeding
-PCspeaker
Oude mobo blijft hooguit 15 seconden draaien en slaat dan af
Nieuwe mobo blijft gewon draaien, maar er gebeurt verder niets.
Met "blijft draaien" bedoel ik de CPU fan.

Ik begin rustig aan te vrezen dat OF e PCspeaker OF de CPU kapot is.
Als de PCspeaker kapot is, zou ik uiteindelijk wel beeld krijgen, dus moet het de CPU zijn. Hoe weet ik dit zeker?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Pagina: 1