Converteren van 1280 x 1024 screenshots naar DVD

Pagina: 1
Acties:

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

davhor

www.fon.com

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nu ongeveer vanaf 14.00 uur bezig om hoge resolutie screenshots van een website op DVD te krijgen.

Er is aan mij gevraagd of ik screenshots van een website op DVD kan zetten, zodat deze in de hal bij binnenkomst van het bedrijf, af kan spelen. Er hangt een 1280 x 1024 scherm. Op 30 meter afstand hiervan staan een DVD-speler met een video-S to VGA converter. Het afspelen van gewone DVD films gaat perfect. Ik krijg alleen de screenshots van de website niet goed op een DVD. Dit komt volgens mij door de beperking van de resolutie van een DVD, welke 720x576 pixels is.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Nero DVD: verkleint de afbeeldingen, waardoor tekst niet te lezen en er lelijk is.
- TMPGEnc: wazig beeld en tekst
- VSO convertXtoDVD: lelijke kwaliteit.
- Adobe Aftereffects en dan een hoge kwaliteit *.mov ervan maken. Deze is in superieure kwaliteit, maar krijg ik weer niet goed op een DVD.

Wie kan mij de weg wijzen naar de juiste software cq. instellingen.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
Volgens mij heb je zelf de oorzaak al gevonden: de beperkte resolutie van dvd's. No way dat je een website leesbaar op een dvd krijgt. Is het geen optie om een pc of laptop achter dat scherm te hangen?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

davhor

www.fon.com

Topicstarter
alexbl69 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:18:
Volgens mij heb je zelf de oorzaak al gevonden: de beperkte resolutie van dvd's. No way dat je een website leesbaar op een dvd krijgt. Is het geen optie om een pc of laptop achter dat scherm te hangen?
Dit was inderdaad mijn laatste redding, maar ik wilde toch nog even gebruik maken van jullie expertise. Je weet maar nooit of er nog een walkaround is.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Verwijderd

davhor schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:40:
[...]

Dit was inderdaad mijn laatste redding, maar ik wilde toch nog even gebruik maken van jullie expertise. Je weet maar nooit of er nog een walkaround is.
als die dvd speler jpeg's aankan kan je ook gewoon die plaatjes als jpg op de dvd zetten :) ik denk alleen dat de svideo verbinding alsnog niet zulke hoge resoluties aankan zonder blurry en wazig te worden.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en als je die website nou gewoon opend op 720x576 (800x600 zal ook wel werken) pixels oid en dan die screenshots maakt :?

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 30-03-2006 00:17 ]

Iperf

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:50

Flotter

Pelipper!

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:50:
[...]

als die dvd speler jpeg's aankan kan je ook gewoon die plaatjes als jpg op de dvd zetten :) ik denk alleen dat de svideo verbinding alsnog niet zulke hoge resoluties aankan zonder blurry en wazig te worden.
Dat gaat inderdaad ook niet werken, dan heb je nog steeds te maken met de beperkingen van het PAL videosysteem, en dan heb je vor zover ik weet dezelfde resolutie als bij een PAL DVD gebruikt wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door Flotter op 30-03-2006 08:44 ]

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Pagina: 1